Zowel geen statusverbruik alsmede extreem hoog verbruik gas en electra | Eneco Community
beantwoord

Zowel geen statusverbruik alsmede extreem hoog verbruik gas en electra

• 18 november 2018
  • 6 reacties
  • 112 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 3 reacties
Vanaf mei tot en met oktober geen verbruiksgegevens te zien op mijn Toon.
Sinds eergister ineens een melding "tot .. november € 577 euro meer verbruikt dan ingeschat door Eneco."

Graag zie ik mijn verbruik weer terugkomen op het scherm, immers ik heb niet voor niets een Toon. Die wil ik gebruiken zoals het hoort.

Daarnaast...waar komt dat verbruik ineens vandaan? Is dat ineens aanwezig omdat ik sinds November wel weer gebruiksgegevens kan aflezen?
Of wordt er afgetapt/lekkage? Je gaat de engste dingen bedenken 😉

Software update is onlangs gedaan.
icon

Beste antwoord door mAiden 18 november 2018, 10:54

Aangezien je lange tijd geen verbruiken heb binnen gehad op Toon, kwam gisteren in 1x alles beginnen. Je zal tot December moeten wachten, dan loop alles weer normaal.
Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 5
Badge
@Esri

Welkom op het Toon forum! Je bent hier overduidelijk met een missie en daar helpen we je natuurlijk graag bij ;)
Ik wil je vragen om je klantnummer aan te vullen in je profiel en de externe toegang aan te zetten op Toon via Menu > Toon Support > externe toegang AAN. Dan kijk ik of ik dit mysterie kan ontrafelen.

Groet,
Glenn
Klinkt "dom" maar waar vul ik mijn profiel aan? Ik zie nergens iets waardoor ik bij mijn profiel kan komen...
Gelukt! Ook externe toegang staat aan! 👍🏻
Reputatie 7
Badge +9
Aangezien je lange tijd geen verbruiken heb binnen gehad op Toon, kwam gisteren in 1x alles beginnen. Je zal tot December moeten wachten, dan loop alles weer normaal.
Oke! Dank je wel.

Blijft vreemd dat er geen verbruik opgehaald werd, immers er was verbinding. Dat blijft raar.
Reputatie 5
Badge
Je bent me weer eens te vlug af @mAiden :P

Je verbruik is inderdaad vastgelopen @Esri en ik zie dat je 1 november een update hebt gedaan van de software. Hierdoor is Toon opnieuw opgestart en is je verbruik in 1x door gekomen. Omdat Toon dit verbruik niet kan onderverdelen, zal alles op 1 hoop gegooid worden en lijkt het alsof je heel veel hebt verbruikt.
De verklaring? Is een bekende bug geweest die met software versie 4.19.10 opgelost is ;)

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag!

Groet,
Glenn

Reageer