Zonnepanelen. | Eneco Community
beantwoord

Zonnepanelen.


Reputatie 2
Badge
Goedemorgen.
Wij hebben vanaf september 2018 10 zonnepanelen.
Nu hebben we december en januari weinig zon gehad. Maar de zon die hebben wordt wel geregistreerd op de app die bij de zonnepanelen hoort maar het lijkt erop dat dit niet in Toon wordt aangegeven. We hebben Zon op Toon laten installeren. Hoe kan ik nog meer controleren of dit wel wil werken.
Gr Maar
icon

Beste antwoord door Brandje 14 januari 2019, 13:18

Ach zo bedoel je!
Goed dat je een foto hebt geplaatst.
De sensor werkt dus nu niet goed.
Meestal is het voldoende op je meetmodule in de meterkast even 30 sec stroomloos te maken.
Wil je dat eerst even proberen?

Bekijk origineel

25 Reacties

Wanneer heb je Zon op Toon®️ laten installeren?
Sinds kort ? en dus ook incl een verbruiksmeter in de groepenkast die de opwek voor Zon op Toon registreert?
Reputatie 2
Badge
Hoi
We hebben het al vanaf september 2018. Het heeft wel gewerkt maar vanaf september kan ik niet zien wat wezels verbruikt hebben. Teruggeveerd hebben we niet in december en nu. Daar was te weinig zon. Maar hier schijnt de zon en het verbruik zou nu iets moeten aangeven.
maar dat is niet het geval.

Reputatie 2
Badge

Hoi
Ach zo bedoel je!
Goed dat je een foto hebt geplaatst.
De sensor werkt dus nu niet goed.
Meestal is het voldoende op je meetmodule in de meterkast even 30 sec stroomloos te maken.
Wil je dat eerst even proberen?
Reputatie 2
Badge
Hoi
Volgens de zonnepanelen zie bijlage.
Hopelijk hebben jullie voldoende informatie
gr Mar
Hoi @Marjov1960

Het is tot nu toe duidelijk!😎😎
Nu svp, wil je even doen wat ik eerder schreef. 🤔😏
Reputatie 2
Badge
Hoi
Ja het is gelukt. Maar nu even wat anders .
Heeft Toon het wel geregistreerd wat de zonnepanelen hebben gedaan.
super bedankt voor u hulp
gr marjov
Graag gedaan Marjov!
Helaas ben je op Toon®️ de eerder opgewekte stroom dan nu wel kwijt.
Die opwek kan helaas niet achteraf hersteld worden.
Uiteraard is teruggeleverde stroom wel door je slimme meter geregistreerd, dus geldelijk heb je hier verder geen verlies aan.
Reputatie 2
Badge
Hoi
Nog even een vraagje.
Als we de zonne-energie van de zonnepanelen die we zelf verbruikt hebben verminderd in Slimmemeters of heeft het een maand niet gewerkt en hebben voor niets de energie opgewekt .
gr marjov
De opwek bij jou is gewoon door gegaan en daardoor ook het verbruik van je eigen opwek.
Toon®️ heeft dat dan wel niet geregistreerd, maar
daardoor heb je nog steeds tijdens dat verbruik eigen opwek minder stroom uit het Net afgenomen.
Dus conclusie: jammer van Toon®️, maar geldelijk is er niets aan de hand.
Reputatie 2
Badge
Hoi.
oke super bedankt.
maar als het weer niet werkt kan dan de sensor kapot zijn.
Net deed het weer even niet heb opnieuw de sensor eruit gehaald vandaar deze vraag.
fijne middag
gr Marjov
Nou de sensor gaat zo gauw niet stuk.
Het meest waarschijnlijke is dat de sensor houder niet goed gepositioneerd zit op het rode ledje (wat knippert als de zon schijnt); die positie luistert erg nauw.

Jij ook een fijne middag en als je nog vragen hebt, stel ze gerust😎😎👍👍
Reputatie 2
Badge
Goedemiddag.
Helaas blijft de zonnepanelen op 0 staan.
Ik heb het nog weer gedaan wat u adviseerde maar nu geen resultaat.
Dit terwijl de zon geschenen heeft.
Dat rode ledje zie ik niet maar hoe kunnen we dit oplossen?
gr Marjov1960
Als je de sensor uit z’n houder haalt moet je daar onder het rode ledje zien knipperen.
Anders heb je echt een probleem, want de zon schijnt immers😎😎
Reputatie 2
Badge
Hoi
rode led gevonden en het werkt. Hopelijk blijft het nu werken.
Dank je wel
gr Marjov1960
Marjov1960 wrote:

Hoi
rode led gevonden en het werkt. Hopelijk blijft het nu werken.
Dank je wel
gr Marjov1960


Mooi zo!
Maar ik vermoed weer tijdelijke oplossing.
Ik denk dat herpositionering de enige oplossing is.
Reputatie 2
Badge
Hoi
wat betekend herpositionering. En kunnen we dit zelf of moet er een monteur komen.
gr Marjov 1960
Dat betekent dat de sensorhouder opnieuw gefixeerd wordt op het rode ledje.
Het is zelf te doen......
Je kan nieuwe fixdtiestickers hier bij een mod aanvragen.
Reputatie 2
Badge
Hoi
kan u mij het goed uitleggen.
en bij wie moet ik zijn voor fixdtiestickers.
gr marjov1960
Reputatie 5
Badge +1
@Marjov1960

Ik kan in dit geval de fixatiestickers naar je toe sturen. Binnen 10 werkdagen heb je deze in huis. Er zit een duidelijke instructie bij.

Groet,

Tina
Reputatie 2
Badge
Goedemiddag
Graag als daar het probleem mee opgelost is.
zijn hier kosten aan verbonden en zo ja hoeveel.
Moet mijn adres doorgeven.
alvast bedankt
gr Marjov1960
Reputatie 5
Badge +1
@Marjov1960

Hier zijn geen kosten aan verbonden. Het adres heb ik aan de hand van het klantnummer gevonden. Alles komt goed.

Fijn weekend alvast.

Tina
Reputatie 2
Badge
Goedemidag
Bedankt voor alles.
u ook een fijne weekend
gr Marjov1960
Marjov1960 wrote:

Goedemiddag
Graag als daar het probleem mee opgelost is.
zijn hier kosten aan verbonden en zo ja hoeveel.
Moet mijn adres doorgeven.
alvast bedankt
gr Marjov1960


Nou Marjov, @Marjov1960
Dat is ff snel geregeld zeg!
Ik hoop zeer dat het dan echt opgelost is.
De positie luistert namelijk zeer nauw.
Reputatie 2
Badge
Goedemiddag.
zodra we het gedaan hebben zal ik het resultaat hier melden
gr Marjov1960

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen