Zon op Toon geeft te lage opbrengst aan i.v.m. software van leverancier omvormer | Eneco Community
vraag

Zon op Toon geeft te lage opbrengst aan i.v.m. software van leverancier omvormer

Wij hebben sinds mei 2017 16 zonnepanelen met daarbij Zon op Toon. Het valt ons op dat de opbrengst die op de Toon wordt weergeven significant lager is dan volgens de app/monitor van de fabrikant van de omvormer (SolarEdge). Volgens de Toon App is er over 2018 in totaal 792 Kwh opgewekt terwijl de SolarEdge een jaar opbrengst van 4,58 Mwh aangeeft voor 2018.

Ik lees op dit forum e.e.a. over problemen met Zon op Toon waarbij er helemaal geen opbrengst wordt geregistreerd op de Toon maar dat is hier niet het geval. Er wordt wel opbrengst geregistreerd maar volgens mij veel te weinig. Ook pp dit moment geeft mijn SolarEdge een productie aan van 1,71 Kw en de Toon bijna niks.

Zijn er mensen met vergelijkbare problemen?

4 Reacties

Hoi @P.J. van Egdom het lijkt erop dat de sensor op je KWh meter niet goed zit. Denk zelfs dat deze vanafhet begin er niet goed op zit. Dit is can belang om de opbrengst juiste registreren.

de sensorhouder zit die correct in het midden vsn de sensor geplakt?. Anders moet je deze herpositioneren. Heb je nog een set extra plakkers, anders kan eneco je nieuwe toesturen

Hier bv een foto hoe de sensor goed gepositioneerd is.

Beste @mpleizr , Dank voor je antwoord! Ik heb positie van de sensor aangepast en nu laat Toon wel de juiste opbrengst zien van de panelen als ik deze vergelijk met. de software van SolarEdge. We hebben eind 2017 verbouwd en ook een nieuwe meterkast laten installeren. Ik vermoed dat bij het terugplaatsen van de sensor er niet goed gekeken is naar de positive en dus voor 2018 niet de juiste opbrengst heft laten zien. Nogmaals bedankt!
@P.J. van Egdom Dank voor je terugkoppeling. Mijn vermoeden was dus juist. Goed te horen dat alles nu weer werkt. Op naar een zonnige dag.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen