Workaround voor V8 modem(Arcadyan VGV7519) Experiabox icm Toon | Eneco Community

Workaround voor V8 modem(Arcadyan VGV7519) Experiabox icm Toon

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

92 Reacties

Benno wrote:

Mijn draadloze verbinding met de Router is nu goed.
Ik heb de V8 Router bij KPN om kunnen ruilen met een V9.
De verbinding is nu continu.
Geen problemen meer.
Gr. BHP

Hoi BHP,

Dat bevestigd maar weer mijn advies in deze wat ik altijd geef.
Gewoon omruilen voor een V9 en de problemen zijn over.
Reputatie 6
Badge +1
Ja maar ik heb gemerkt Ton dat KPN daar niet erg happig op is. Ik heb er na veel gebakkelij met de klantenservice 50 euro uitgesleept, zodat ik een externe router kon kopen en er achter kon zetten.

Maar zo pinnig, heb ik eerst de optie ipv6 in de printer uitgezet en dat werkte. Heb ik nog steeds dat bedrag over om later, bij meer problemen, alsnog een externe router te kopen voor deze persoon.
jvp wrote:

Ja maar ik heb gemerkt Ton dat KPN daar niet erg happig op is. Ik heb er na veel gebakkelij met de klantenservice 50 euro uitgesleept, zodat ik een externe router kon kopen en er achter kon zetten..

In mijn geval heb ik via twitter mijn probleem uitgelegd en na alles te hebben nagelopen heb ik aangegeven dat het de modem is, en kreeg daarna op mijn verzoek het v9 modem. Na het aansluiten waren de problemen nagenoeg over

Ligt er maar net aan wie het in behandeling heeft
jvp wrote:

Ja maar ik heb gemerkt Ton dat KPN daar niet erg happig op is. Ik heb er na veel gebakkelij met de klantenservice 50 euro uitgesleept, zodat ik een externe router kon kopen en er achter kon zetten.

Maar zo pinnig, heb ik eerst de optie ipv6 in de printer uitgezet en dat werkte. Heb ik nog steeds dat bedrag over om later, bij meer problemen, alsnog een externe router te kopen voor deze persoon.

Hoi Jürgen,

Als je dreigt met opstappen moet je zien wat er allemaal mogelijk is
En mijn oude 2e advies om een router achter je V8 te hangen is uiteraard ook nog steeds van toepassing.
Reputatie 6
Badge +1
Ik zeg al, ik heb voor je 2e optie gekozen. KPN laten betalen voor een externe router en deze achter de box knopen.
Bij mij werkt deze workaround ook niet. Maar heb het wel opgelost door een ict-manipulatie. Indien je in bezit bent van een extender, maak dan een kloon van de extender. Dit houdt in, zorg ervoor dat je netwerknaam en wachtwoord exact hetzelfde is als van het modem VGV7519. Maak hierna verbinding van Toon naar de extender. In Toon zie je nu 2x hetzelfde netwerk staan, welke je kiest maakt niet uit. Nu maakt Toon verbinding met zowel de extender als het modem VGV7519. Verander vervolgens de naam van de extender. Nu maakt Toon alleen nog verbinding met het modem. NB: Ecostand, zoals hierboven beschreven, is nu niet nodig om in te stellen.
Eriki wrote:

Bij mij werkt deze workaround ook niet. Maar heb het wel opgelost door een ict-manipulatie. Indien je in bezit bent van een extender, maak dan een kloon van de extender. Dit houdt in, zorg ervoor dat je netwerknaam en wachtwoord exact hetzelfde is als van het modem VGV7519. Maak hierna verbinding van Toon naar de extender. In Toon zie je nu 2x hetzelfde netwerk staan, welke je kiest maakt niet uit. Nu maakt Toon verbinding met zowel de extender als het modem VGV7519. Verander vervolgens de naam van de extender. Nu maakt Toon alleen nog verbinding met het modem. NB: Ecostand, zoals hierboven beschreven, is nu niet nodig om in te stellen.

Ik mag toch hopen dat je het IP-adres van Toon statisch hebt gemaakt?
Want dat is voor Toon en de App het belangrijkste!
Reputatie 2
Badge
Je zult maar digibeet zijn, Toon hebben en een experiabox van KPN...
reinoud wrote:

Je zult maar digibeet zijn, Toon hebben en een experiabox van KPN...

Hoi reinout,

Nou je het zegt. Ik las het bericht van @eriki en dacht inderdaad net als jij de gemiddelde Toon gebruiker zie ik dat allemaal niet uithalen.
Het simpele statisch maken vinden velen al een brug te ver...........
Dat geef ik liever mijn oude advies en knoop een simpele oude/nieuwe router aan die Experiabox en het probleem is over!
Reputatie 3
Badge +1
Hallo Eriki,

Heb je nog problemen dan die gerelateerd zijn aan Toon en de VGV7519 van KPN, zoals omschreven door de TS?
Gezien je workaround betwijfel ik of je over hetzelfde praat, je hebt nl. aan het einde van je wordkaround weer volledig wifi contact tussen TOON en de VGV7519, en juist daar zat toen het probleem.

Een half jaar geleden is er nl. een uitrol gestart door KPN van de nieuwe SW-update voor de VGV7519 die tevens het genoemde probleem heeft opgelost. (totale uitrol kan enkele weken geduurd hebben))
Alleen de ARV7519 (voor adsl) heeft GEEN update gehad.
Ja hoor het_Toontje, ik heb de laatste firmware. Dit was echt een laatste redmiddel wat ik nog kon bedenken, en het werkte. Ik ben er van overtuigd dat er nog meer mensen zijn met problemen met de VGV7519. Het handigste is inderdaad zoals Brandje zegt om er een andere router aan te hangen, maar dat staat weer minder mooi in de woonkamer.

het_toontje wrote:

Hallo Eriki,

Heb je nog problemen dan die gerelateerd zijn aan Toon en de VGV7519 van KPN, zoals omschreven door de TS?
Gezien je workaround betwijfel ik of je over hetzelfde praat, je hebt nl. aan het einde van je wordkaround weer volledig wifi contact tussen TOON en de VGV7519, en juist daar zat toen het probleem.

Een half jaar geleden is er nl. een uitrol gestart door KPN van de nieuwe SW-update voor de VGV7519 die tevens het genoemde probleem heeft opgelost. (totale uitrol kan enkele weken geduurd hebben))

Hoi eriki,

In de huiskamer is dat zeker geen gezicht.
Maar waarom de zaak in de meter/werk-kast aangesloten?
Daar komt toch de KPN kabel binnen?
Dan is het deur dicht en weg ermee.

Overigens is een extra router niet alleen makkelijker, maar je kan meteen een DUAL router nemen en dus 2,4 en 5,8 Ghz gelijktijdig in de lucht brengen.
Hoi Brandje,

Ik heb een oud huis waar de KPN aansluiting direct in de woonkamer binnenkomt...En volgens mij is de VGV7519 ook al een dual router... Maar bedankt voor de tip. Overigens ben ik nog steeds afhankelijk van VDSL max 20Mbit.

Brandje wrote:

Hoi eriki,

Overigens is een extra router niet alleen makkelijker, maar je kan meteen een DUAL router nemen en dus 2,4 en 5,8 Ghz gelijktijdig in de lucht brengen.

Eriki wrote:

Hoi Brandje,

Ik heb een oud huis waar de KPN aansluiting direct in de woonkamer binnenkomt...En volgens mij is de VGV7519 ook al een dual router... Maar bedankt voor de tip. Overigens ben ik nog steeds afhankelijk van VDSL max 20Mbit.

Brandje wrote:

Hoi eriki,

Hoi Eriki,

Oké duidelijk!

Qua DUAL vergis je je; dit modem/router is slechts geschikt voor de 2,4 (b/g/n) en dan houdt het op.
En dan te bedenken dat veel nieuwe apparatuur allemaal op de 5,8 Ghz kan werken, wat tot op heden een schonere frequentie is...............
Reputatie 3
Badge +1
Eriki wrote:

Ja hoor het_Toontje, ik heb de laatste firmware. Dit was echt een laatste redmiddel wat ik nog kon bedenken, en het werkte. Ik ben er van overtuigd dat er nog meer mensen zijn met problemen met de VGV7519. Het handigste is inderdaad zoals Brandje zegt om er een andere router aan te hangen, maar dat staat weer minder mooi in de woonkamer.

het_toontje wrote:

Hallo Eriki,

Hallo Ekiri,

De combinatie Toon/VGV7519 hoort eigenlijk geen probleem meer te geven, maar ik weet hoe complex de werking tussen onderlinge apparatuur kan zijn in persoonlijke situaties.
Je kunt eventueel aandringen bij de klantenservice KPN dat je nog steeds problemen hebt hebt met deze combinatie ondanks de SW uitrol voor dit modem in maart 2014, beetje aandringen om dan je modem toch te vervangen voor een V9.

Wat betreft een extra router, als je dit niet echt nodig hebt dan zou ik dit normaliter niet aanbevelen, sowieso geeft het meer energieverbruik (steeds belangrijker) en de interne it structuur wordt complexer.
Daarbij is in jouw geval de extender al een soort router, alleen kunnen er geen vaste aansluitingen op (dan is het nl. een router).
Zoals Brandje al aangeeft behoort een vast ip-adres zeker tot de mogelijkheden maar kan ook de nodige problemen opleveren wanneer men er onbekend mee is.
Je dient nl. voor een altijd juiste werking ook de ip-range aan te passen welke worden uitgegeven via DHCP, je vaste ip-adressen moeten eigenlijk buiten het bereik van de toe te wijzen DHCP adressen liggen, anders blijf je het risico lopen dat je vaste ip-adres alsnog een keer wordt toegewezen aan nog een ander apparaat met als gevolg een conflict.
Reputatie 3
Badge +1
Eriki wrote:

Hoi Brandje,

Hallo Eriki,

Je kan de klantenservice KPN eventueel vragen of je aansluiting geschikt is voor pairbonding (wanneer je 2 aderparen hebt, kunnen zij zien als het goed is), je kunt dan eventueel omhoog tot max 40Mbit. Als het goed is zitten daar geen kosten aan verbonden.
Vragen kan nooit kwaad natuurlijk.
het_toontje wrote:

Wat betreft een extra router, als je dit niet echt nodig hebt dan zou ik dit normaliter niet aanbevelen, sowieso geeft het meer energieverbruik (steeds belangrijker) en de interne it structuur wordt complexer.

Dat extra verbruik valt wel mee, ben afgelopen maand daarmee aan het stoeien geweest en met de slimme stekker kwam de simpele extra aangekoppelde router niet verder dan 3 watt.
Ook is de geen verdere kennnis van IT-structuur gewenst; de extra router stelt zich volautomatisch in en neemt simpel weg de vereiste IP-adressen van het modem over en is na opstart meteen in de lucht. Anders is het als je 2 router bedraad aan elkaar knoopt, maar dat speelt hier niet!

Maar inderdaad er is hier al vele malen het advies gegeven om met KPN contact op te nemen om over te gaan op een V9 modem.
Alle hier terug gekoppelde zaken kregen zonder verdere problemen deze omruil voor elkaar en waren meteen van de problemen verlost.
Maar let op dat heb je nog geen DUAL band als je dat belangrijk zou vinden!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen