Workaround voor V8 modem(Arcadyan VGV7519) Experiabox icm Toon | Eneco Community

Workaround voor V8 modem(Arcadyan VGV7519) Experiabox icm Toon

• 21 maart 2013
  • 92 reacties
  • 25031 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Er zijn diverse klanten met een Experiabox die verbindingsproblemen ondervinden in combinatie met Toon. Het is gebleken dat deze problemen voorkomen wanneer er een VGV7519 is meegeleverd. Dit probleem wordt nog steeds onderzocht door ons en KPN. Wel is er een workaround voor gevonden.

Workaround

Via de web interface van de VGV kan je bij ECO WLAN getimed inschakelen en uitschakelen. Als je dit in de nacht 5 minuten doet dan wordt de Wi-Fi interface in de VGV opnieuw gestart en werkt Toon weer. Hieronder staat beschreven hoe je dit aan kan passen.

Instellen Eco op Wi-Fi

Surf met je favoriete browser naar het adres http://192.168.2.254
Je komt in het inlogscherm, als je dit nog nooit eerder hebt gedaan dan is het paswoord leeg.

Stap 1: Klik op login, heb je het password ooit gewijzigd vul dit dan in en klik op login en ga door met stap 3.

Stap 2: Laat het Current password veld leeg en vul in de daarop volgende twee velden je nieuwe password in. En klik op Apply.

Stap 3: Klik in de linkerkolom op ECO.

Stap 4: Je komt in het scherm ECO en neem de instelling zoals hieronder voorgesteld over. Uiteraard kun je ook zelf een Start Time/End Time bedenken. Klik op Saving.

Stap 5: Het resultaat is als volgt.

Update 20 februari 2014

De Experiabox met modem ARV7519 geeft soortgelijke problemen, de workaround voor deze modem kun je hier vinden.

Update 10 maart 2014

KPN is gestart met de uitrol van de nieuwe firmware voor de VGV7519. Deze uitrol zal naar verwachting zo'n 2 weken duren. Er komt geen nieuwe firmware beschikbaar voor de ARV7519.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

92 Reacties

Bij mij staat de ECO stand van 02:00 tot 06:00 uur aan maar de verbinding met de toon word niet hersteld
Reputatie 7
Badge +6
Beste VT-1100,

Allereerst hartelijk welkom op het forum. Ik hoorde dat niet iedereen de bijgevoegde afbeeldingen kan bekijken. Dit is opgelost en iedereen zou de afbeeldingen moeten kunnen bekijken.
Afgezien van de Start Time/End Time zien je instellingen er net zo uit als beschreven op afbeelding 5?

Groet,

Folkert
Ik zal die van de tijd 03 03 er ook in zetten
Bij mij vindt Toon überhaupt geen draadloze netwerken... Hij blijft eindeloos zoeken. En toen hij eindelijk op het netwerk zat (geen idee hoe dat toen is gelukt), gaf ie steeds aan dat het wachtwoord niet klopte. Maar nu ben ik weer terug bij af en kan ik überhaupt geen netwerk selecteren. 

Ook ik heb de nieuwe experiabox van KPN. 

Wat is de oplossing?
Reputatie 7
Badge +7
Bij mij vindt Toon überhaupt geen draadloze netwerken... Hij blijft eindeloos zoeken. En toen hij eindelijk op het netwerk zat (geen idee hoe dat toen is gelukt), gaf ie steeds aan dat het wachtwoord niet klopte. Maar nu ben ik weer terug bij af en kan ik überhaupt geen netwerk selecteren. 

Wat is de oplossing?

beste MWH, 

Heb je de uitleg hier ergens onder van Folkert al geprobeerd.?
De Workaround

En zelf ook verder op het forum gekeken naar de verschillende oplossingen betreffende .
Modem / wifi / instellingen. 

Er word genoeg over geschreven een kant en klare oplossing is er niet zomaar..
Maar er staan genoeg tips op het forum.
Ook zelf even zoeken en uit proberen.
mvg,
jan
Ik heb hier ook al tijden last van. Eindelijk een work around! :D
Ik ga het proberen, bedankt.
Bas
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb hier ook al tijden last van. Eindelijk een work around! :D
Ik ga het proberen, bedankt.
Bas

succes Bas,
Reputatie 3
Badge

Wat is de oplossing?

de nieuwe is het ZTE modem en geeft hier geen problemen.
Beste Folkert,
De oplossing van de Workaround werkt niet echt.
Bij mij valt de verbinding ook op de dag weg en op willekeurige tijden.
Dus 's-nachts een soort reset uitvoeren helpt dus niet.

Ik ben verder uiterts tevreden over Toon alleen dat wegvallen van de verbinding is vaak erg irritant.
Ik heb al een keer een vaste verbinding gemaakt en dan ben je het probleem af.
Maar om een networkkabel langs je muur te leggen naar Toon toe ging me eigenlijk te ver, dus heb ik hem weer verwijderd.
Toon hoort gewoon draadloos te werken, daar is hij voor ontworpen.

Henk
Beste Folkert,
De oplossing van de Workaround werkt niet echt.
Bij mij valt de verbinding ook op de dag weg en op willekeurige tijden.
Dus 's-nachts een soort reset uitvoeren helpt dus niet.

Ik ben verder uiterts tevreden over Toon alleen dat wegvallen van de verbinding is vaak erg irritant.
Ik heb al een keer een vaste verbinding gemaakt en dan ben je het probleem af.
Maar om een networkkabel langs je muur te leggen naar Toon toe ging me eigenlijk te ver, dus heb ik hem weer verwijderd.
Toon hoort gewoon draadloos te werken, daar is hij voor ontworpen.

Henk

En het voorstel van Jeroen is niks?
Reputatie 3
Badge
Vraag het nieuwe ZTE modem. Hier werkt hij prima. Maar goed of dat modem nu nog de nieuwste is weet ik niet. Hou het erop dat apperatuur niet prettig werkt.
ik heb hem nu ingesteld bedankt voor de snele reactie.
vol vewachting klopt mijn hart

Bedankt
Reputatie 6
Badge +1
Fijn, ook weer opgelost naar aanleiding van https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-opmerkingen-over-toon-110/toon-internet-valt-steeds-6514/#post47142. Topic
ik heb hem nu ingesteld bedankt voor de snele reactie.
vol vewachting klopt mijn hart

Bedankt

Hoi Hessel,

Je plaatst dit na het advies van Jeroen om een ZTE modem te nemen.
Heb je dat nou gedaan?
Of bedoel je wat anders?
Reputatie 6
Badge +1
Nee, hij had een vaag gesteld in een ander topic en toen heb ik hem naar dit topic verwezen.
Nee, hij had een vaag gesteld in een ander topic en toen heb ik hem naar dit topic verwezen.

Prima dat snap ik inmiddels, want ik kwam het andere topic tegen.
Slimmer van hem was geweest daar ook een reactie te plaatsen.
Maar geeft niet meer het is opgelost en daar gaat het tenslotte om.
Reputatie 4
Badge
Heb hem nu ook ingesteld volgens het schema in de eco modus ben benieuwd had de laatste tijd de zelde problemen ook geen internet op de toon
dit gebeurde op de gekste tijden.
maar goed deze oplossing die door folkert is gegeven nu ingesteld we zullen zien de tijd zal het leren.

M.V.G.
Reputatie 7
Badge +7
Heb hem nu ook ingesteld volgens het schema in de eco modus ben benieuwd had de laatste tijd de zelde problemen ook geen internet op de toon
dit gebeurde op de gekste tijden.
maar goed deze oplossing die door folkert is gegeven nu ingesteld we zullen zien de tijd zal het leren.

M.V.G.

Ik ben benieuwd of het helpt,
graag terugkoppeling .
mvg,
jan
Na installatie van Toon door de monteur had ik ook problemen met mijn router.
Een medewerker van de storingsdienst verwees mij naar dit forum.
Ik heb echter een ARV7519 en geen éco' keuze in het menu.
Hebben we het in dit geval wel over hetzelfde probleem?
Reputatie 7
Badge +7
Na installatie van Toon door de monteur had ik ook problemen met mijn router.
Een medewerker van de storingsdienst verwees mij naar dit forum.
Ik heb echter een ARV7519 en geen éco' keuze in het menu.
Hebben we het in dit geval wel over hetzelfde probleem?

Volgens mij zit op de ARV7519 geen eco .
dit modem zou wel goed moeten werken met Toon.
dat modem had ik eerst en leverde geen probleem op met Toon.

je vermeld niet welke problemen je hebt ?
Maandag is het zover he Jan!
Spannend...............
Reputatie 7
Badge +6
KPN heeft allerlei varianten Experia-boxen die allemaal hun specifieke eigenschappen en eigen firmware hebben. 
KPN heeft aangegeven dat voor de Witte KPN Experia Box V8 (Arcadyan, VGV7519) een nieuwe firmware-release gepland is met o.a. allerlei nieuwe functionaliteit. In deze release is ook een fix voor Wifi opgenomen die de verbindingsproblemen met o.a. Toon zou moeten wegnemen. Deze release is uitgesteld tot eind januari. Tot die tijd is de workaround 'Instellen Eco op Wifi' te gebruiken om het probleem op te lossen.
Ik had ook problemen met het modem voor interactive tv van telfort/kpn.
Na kontakt met Eneco en Telfort modem ingesteld op ECO.
Ik denk hoera het is opgelost,maar niet dus.
Zoals anderen in het forum is de vebinding met het modem, op verschillende tijden weer verbroken.Modem uit/aan zetten en het is voor even opgelost.
Ik heb vandaag mijn oude router gekoppeld aan het modem en ingesteld op Toon.
Nu maar afwachten of dit heeft geholpen. En Toon online blijft.
Ben het het wel eens met andere reacties dat er ergens een bug zit die via een update opgelost moet worden,
door Eneco of KPN/Telfort.

Gr.Tommy
Hoi Tommy,

Dat is wat ik hier al zo vaak vertel bij V8. 
Je WiFi van V8 wel uitzetten he. 
Netwerkkabeltje ertussen en alleen met de router verder gaan. 
Wel je IP adres van Toon in je router even statisch maken. 
Dan zal je zien is uitval van WiFi op Toon over!
Reputatie 4
Badge

Ben het het wel eens met andere reacties dat er ergens een bug zit die via een update opgelost moet worden,
door Eneco of KPN/Telfort.

Volgens Danielle komt er in Januari nieuwe firmware aan die de problemen zullen moeten oplossen.
Nog even geduld hebben dus.

KPN heeft aangegeven dat voor de Witte KPN Experia Box V8 (Arcadyan, VGV7519) een nieuwe firmware-release gepland is met o.a. allerlei nieuwe functionaliteit. In deze release is ook een fix voor Wifi opgenomen die de verbindingsproblemen met o.a. Toon zou moeten wegnemen..