WiFI wachtwoord onjuist | Eneco Community
vraag

WiFI wachtwoord onjuist

• 16 december 2018
  • 35 reacties
  • 612 Bekeken

Toon eerste bericht

35 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
@mAiden dat probeer ik ook te bevestigen. Gezien zijn problemen zou het best kunnen dat hij hem aan de LAN poort heeft aangesloten en derhalve twee DHCP servers in z'n netwerk heeft 🙂
Reputatie 7
Badge +9
@mAiden dat probeer ik ook te bevestigen. Gezien zijn problemen zou het best kunnen dat hij hem aan de LAN poort heeft aangesloten en derhalve twee DHCP servers in z'n netwerk heeft :-)

Twee DHCP servers gaat niet werken inderdaad. Enigste wat ik toen heb gedaan is een Cat6 van de experiabox Lan Poort naar mij Unify WAN poort. Express voor deze methode gekozen omdat ik zo weinig mogelijk willen veranderen aan de experiabox. Ook de DHCP server van de experiabox staat hier gewoon aan eveneens als die van de Unify. KPN vervloekt me, want die zien alleen dat er wat achter hangt, maar niet wat. Dit werkt prima.
Hier precies het zelfde Ricardo. @mAiden
De Connectbox van Ziggo heeft z'n eigen DHCP server actief en aangeknoopt zit een router waar de DHCP server alle apparatuur incl Toon®️ bedient.
Af en toe log in met m’n  Iphone®️ op de Connectbox in en krijg dan meteen een betere IPv6 connectie; 2 IPv6 adressen in de iphone.

Wel uiteraard dan een afwijkend IP adres; dus soms lastig ivm verlies koppeling andere apparatuur.

Daarom ben ik ook benieuwd hoe zijn Horizon in het netwerk zit. Mijn horizon krijgt gewoon een IPadressen (minimaal 5 helaas) van de eigen router. Modem in de horizon is gedeactiveerd.

Maar wellicht zit hij in voormalig UPC gebied en dan is de horizon tevens zijn modem.
Reputatie 6
Badge +3
Klopt allemaal en dus vandaar mijn initiele vraag al of hij wel netjes z'n tweede wifi router via de WAN poort aan z'n horizon heeft gehangen (dan wel of niet met switch er tussen).
Helaas nog geen reacties.

Besef wel dat jullie nu dubbel NAT doen. Op zich niet zo erg hoor maar dat kan in enkele gevallen voor problemen zorgen. Bijvoorbeeld voor applicaties die vanaf buiten bereikbaar willen zijn en via upnp aan je router een poort-nat vragen. De horizon box krijgt dat bericht nooit (alleen je andere wifi router krijgt dat) en zet dus ook geen poort open. Maar het aantal applicaties die dat echt nodig hebben zijn er bijna niet en zo wel dan kan je het altijd nog met de hand doen.

Omdat dit in praktijk toch altijd onbetrouwbaar werkt kiezen applicaties er tegenwoordig voor om anders de communicatie op gang te krijgen (bijv. via een server op het internet). Een groot voorbeeld is internet gaming. Vroeger was het echt nodig dat je je router open had gezet voor je game PC naar binnen toe, of dat het via UPNP automatisch ging. Tegenwoordig gamen we allemaal via de servers van de spelleverancier.

(maar ik ga nu wel erg offtopic)
Hier is de Mediabox XL slechts als swich in gebruik.
Wifi deel van de Mediabox XL is erg slechts qua bereik.

En nu maar gewoon idd weer on-topic afwachten op een reactie van de ts.
Reputatie 7
Badge +9
Klopt allemaal en dus vandaar mijn initiele vraag al of hij wel netjes z'n tweede wifi router via de WAN poort aan z'n horizon heeft gehangen (dan wel of niet met switch er tussen).
Helaas nog geen reacties.

Besef wel dat jullie nu dubbel NAT doen. Op zich niet zo erg hoor maar dat kan in enkele gevallen voor problemen zorgen. Bijvoorbeeld voor applicaties die vanaf buiten bereikbaar willen zijn en via upnp aan je router een poort-nat vragen. De horizon box krijgt dat bericht nooit (alleen je andere wifi router krijgt dat) en zet dus ook geen poort open. Maar het aantal applicaties die dat echt nodig hebben zijn er bijna niet en zo wel dan kan je het altijd nog met de hand doen.

Omdat dit in praktijk toch altijd onbetrouwbaar werkt kiezen applicaties er tegenwoordig voor om anders de communicatie op gang te krijgen (bijv. via een server op het internet). Een groot voorbeeld is internet gaming. Vroeger was het echt nodig dat je je router open had gezet voor je game PC naar binnen toe, of dat het via UPNP automatisch ging. Tegenwoordig gamen we allemaal via de servers van de spelleverancier.

(maar ik ga nu wel erg offtopic)

Geen open poortjes nodig hier, heb een Draytek VPN draaien. Mocht ik er extern bij moeten, dan log ik in via de VPN 😉
Ik zal het nog gekker vermelden, Toon geeft aan dat die is verbonden met mijn router, geeft ook netjes een IP adres door, maar geeft toch een rood uitroepteken bij het wifi icoontje. zoals ik al meldde, ben ik klaar met Toon. Ik dank u allen voor de hulp.
Reputatie 6
Badge +3
Ik zal het nog gekker vermelden, Toon geeft aan dat die is verbonden met mijn router, geeft ook netjes een IP adres door, maar geeft toch een rood uitroepteken bij het wifi icoontje. zoals ik al meldde, ben ik klaar met Toon. Ik dank u allen voor de hulp.

Hoe zit je nou je tweede wifi router aangesloten? Kan het zijn dat je toon een IP heeft gekregen van je 2e router maar aan de wifi van je eerste router hangt?
Die heb ik nooit aangesloten, althans nooit een verbinding mee opgesteld.
Ik ga kijken voor een Honeywell wifi thermostaat.
Reputatie 6
Badge +3
Die heb ik nooit aangesloten, althans nooit een verbinding mee opgesteld.
Ik ga kijken voor een Honeywell wifi thermostaat.

Je zei eerder nog "Ik heb dit middels LAN poort aangesloten op een switch. Vanuit de switch verbonden met de Dlink WiFi router. "

Daarop gaf ik aan dat dit je oorzaak kan zijn. Als je dit namelijk verkeerd hebt aangesloten verklaard dat je probleem die je met de Toon hebt. Maar ik begrijp dat je er al uit bent en niet verder wilt onderzoeken wat je probleem is. Veel plezier met je Honeywell thermostaat.

Reageer