WiFI wachtwoord onjuist | Eneco Community
vraag

WiFI wachtwoord onjuist

• 16 december 2018
  • 35 reacties
  • 616 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 3 reacties
Beste mensen,
Sinds enkele weken wil mijn Toon niet meer verbinden met WiFi.
Ik krijg steeds de melding Wachtwoord onjuist.
-Firmware geupdate naar 4.19.10 (geen effect).
-Enkele minuten van spanning afgehaald (geen effect).
-Met de kabel lukt het wel.
-Naar Fabrieksinstellingen en opnieuw proberen aan te melden (geen effect, zelfde melding).
Verder: internetprovider=Telfort. Router=Experiabox v10.a (alleen 2.4 band enabled)

Iemand die mij hiermee kan helpen?

35 Reacties

Je hebt niet de nieuwste software update.
Ik zou die eerst ophalen via de kabelverbinding.
Die updat 4.22.7 kan je hier aanvragen;

https://forum.eneco.nl/software-en-hardware-updates-166/is-mijn-toon-up-to-date-18075

Heb je ook je modem een 30 sec stroomloos gemaakt toen je probeerde via WiFi te connecten?
Brandje bedankt.
Ik heb inmiddels via de tijdelijke kabel verbinding de nieuwe firmware kunnen installeren. Staat nu op 4.22.7.
Daarna gereboot. Echter geen effect.
Daarna van de muur afgehad en minuut of 5 gewacht en weer power-up. Geen effect.
Router ook van spanning af gehad voor aantal minuten. Geen effect.
Ook geprobeerd te connecten via hotspot op mijn telefoon. Geen effect, nog steeds melding Wachtwoord onjuist.
Oeii dat ziet er slecht uit!
De belangrijkste controle is die hotspot methode, daaruit blijkt dat je WiFi module van Toon®️ wel eens corrupt zou kunnen zijn.
Wachtcevennop reactie van een moderator voor de verdere mogelijkheden.
Heb je je klantnummer in je profiel van dit forum opgenomen?
Reputatie 5
Badge
@TallPaul

Welkom op de Toon community!
Overduidelijk een situatie waarbij je al wat handelingen hebt verricht, waarvoor mijn complimenten. Ik ben wel benieuwd naar een aantal zaken.
Heb je zowel Toon als je Experiabox tegelijkertijd van de spanning afgehaald? En heb je vervolgens eerst je router helemaal laten opstarten voordat je Toon weer terug hebt geplaatst?

Groet,
Glenn
Glenn,
Zo net voorgestelde procedure uitgevoerd. Alles van spanning af. Router opstarten en nadat deze up en running pas de Toon op de muur geklikt. Helaas nog steeds dezelfde melding.
Zoals ik verwachtte is het misschien toch tijd voor de monteur.......😳😢
Reputatie 5
Badge
@TallPaul

Dan hebben we alle mogelijkheden doorlopen en zal het toch aan de wifi module liggen. In dat geval stel ik voor om je Toon te laten vervangen. De kanttekening die ik hierbij wel maak is dat al je gegevens verloren gaan.
Ook is jouw Toon buiten de garantie periode van 2 jaar met als gevolg dat, als we een monteur sturen om deze te vervangen, dit kosten met zich meebrengt van 145 euro.
Graag hoor ik van je of je hiermee akkoord gaat,

Groet,
Glenn
Absoluut niet. Dat is me het niet waard.
Ik vind het vreemd dat zo'n wifi module defect zou raken. Geen bewegende onderdelen, slijtage kan niet echt lijkt me. Natuurlijk werkt hij nog wel als thermostaat, maar daar waar Eneco mee adverteert, het hele smart-home rondom toon, is daarmee wel van de baan.
Hoi @TallPaul ,

Begrijpelijk, maar je kan ook proberen op Marktplaats een 2e hands Toon1 te kopen. 😏
Display weer op de grondplaat prikken en even via Eneco laten ontkoppelen.
Eigenlijk te gek voor woorden. Ook ik kamp plotseling dat mijn wifi wachtwoord onjuist is, na jaren te hebben gewerkt. Op geen enkele manier meer te verbinden met mijn router. Ik heb dan de pech dat het wel werkt via mijn hotspot en daarmee is wat Toon betreft mijn probleem. Ik ga dit apparaat gauw opzeggen, het heeft mij al die jaren meer last bezorgd dan gemak. Telkens na nieuwe updates heb je te kampen met gelazer. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat dit waardeloze product nog verkocht wordt.
Toon opzeggen? Je betaalt voor Toon geen huur!
Dus met Toon stoppen kan à la minute en je beslist en regelt het zelf.

Nou zijn er genoeg forumleden die je wellicht verder kunnen helpen om Toon wel goed werkend te krijgen, dus als je daar voor open staat, zeg het maar............
Omdat Toon wel kan verbinden met je hotspot, zou er in principe met de WiFi module van je Toon niets aan de hand zijn.
Misschien heeft het met je modem te maken?
Reputatie 6
Badge +3
@KlaarmetToon ik kan inderdaad wel eens kijken naar je toon als je wilt maar dan zou je hem moeten opsturen (of langs brengen, in de buurt van arnhem/nijmegen).
Dat ie wel op wifi hotspot verbind is wel een punt ja. Dan moet je echt even een lokaal wifi probleem uitsluiten.

Misschien overbodig maar ik heb al zoveel toons aangeraakt en op veel verschillende wifi routers aangesloten maar nog nooit een wifi probleem gehad met een toon. Wat wel een punt is dat de toon soms zegt dat er geen verbinding is maar dat het eigenlijk wel gewoon werkt. De foutmelding is dan dus onterecht. Als je de toon dan met rust laat gaat die melding vanzelf weg.

Wat ik derhalve altijd doe is de Wifi configureren, password erop. En als ik zeker weet als ik het wachtwoord goed ingevuld heb gewoon gelijk uit die configuratie menu (niet wachten tot hij zegt 'verbonden'). Nimmer een niet werkende verbinding (ja,.. alleen als ik toch stiekem het wachtwoord niet goed overgenomen had 🙂 )
Beste Brandjes, leg mij dan eens uit waarom ik alleen met Toon geen connectie kan maken met mijn router, terwijl al mijn andere devices hier wel mee kunnen verbinden? Ik zit bij Ziggo. Moet ik Ziggo gaan bellen omdat er 1 device niet kan verbinden, die het voorheen wel heeft gekund? Je wordt dan van kastje naar de muur gestuurd, heb ik geen trek in. Persoonlijk zou ik verwachten van Eneco dat ze het kastje zelf komen vervangen, maar dat komt blijkbaar in hun " dienstverlening" niet voor. Wat ik al zei, er is altijd wel wat met dat apparaat.
Beste theHogNL, dank voor je bericht. Het kan er bij mij gewoon niet in dat ik hemel en aarde moet bewegen om het apparaat aan de praat moet krijgen. Zoiets zou ik verwachten van Eneco. Het heeft altijd gewerkt, op een avond zie ik die melding plots verschijnen. Die ik wel eens eerder had gekregen na een geweldige upgrade van dat apparaat, maar toen pakte die het wachtwoord wel, nadat ik het opnieuw had ingesteld. Ik heb een extra WiFi router met andere SSID, weliswaar aangesloten met een utp kabel naar mijn router. Ook met die router kan Toon geen verbinding mee maken
Beste Brandjes, leg mij dan eens uit waarom ik alleen met Toon geen connectie kan maken met mijn router, terwijl al mijn andere devices hier wel mee kunnen verbinden? Ik zit bij Ziggo. Moet ik Ziggo gaan bellen omdat er 1 device niet kan verbinden, die het voorheen wel heeft gekund? Je wordt dan van kastje naar de muur gestuurd, heb ik geen trek in. Persoonlijk zou ik verwachten van Eneco dat ze het kastje zelf komen vervangen, maar dat komt blijkbaar in hun " dienstverlening" niet voor. Wat ik al zei, er is altijd wel wat met dat apparaat.
Dat alle andere apparatuur wel verbinding kan maken zegt mbt Toon®️ niets.
Toon®️ is soms erg weerbarstig als een SSID combi van 2,4 en 5.0 in de lucht is met een identieke netwerknaam.
Welk modem gebruik je?
En het extra router is dat alleen een 2,4 GHz SSID
Ik gebruik de Horizon box van Ziggo. Het klopt inderdaad dat ik dezelfde SSID gebruikt op zowel 2.4 als op 5.0. Zou dat de reden kunnen zijn?
Reputatie 6
Badge +3
Ik heb een extra WiFi router met andere SSID, weliswaar aangesloten met een utp kabel naar mijn router. Ook met die router kan Toon geen verbinding mee maken

Hoe heb je die aangesloten? Op de WAN poort van deze extra router naar de LAN poort op je ziggo router?
Als je namelijk de LAN poort van deze extra router hebt aangesloten op de LAN poort van de ziggo router heb je wel een probleem. Je hebt dan twee apparaten die IP adressen uitdelen (DHCP). En dan levert problemen op. Tenzij je uiteraard het DHCP IP adres uitdelen in de tweede router uit hebt gezet.

Zie je vervolgens de Toon wel in het overzicht van je wifi router? Kan je de toon bereiken vanaf je computer (ping toon-ip-adres)?
Ik gebruik de Horizon box van Ziggo. Het klopt inderdaad dat ik dezelfde SSID gebruikt op zowel 2.4 als op 5.0. Zou dat de reden kunnen zijn?
Exact!
Ik heb dit middels LAN poort aangesloten op een switch. Vanuit de switch verbonden met de Dlink WiFi router. Pingen naar Toon lijkt mij onmogelijk, als dat apparaat niet is verbonden? Waarschijnlijk begrijp ik niet precies wat je hiermee bedoelt?
Dan ga ik die maar eens een andere naam geven, bedankt voor de tip
Dan ga ik die maar eens een andere naam geven, bedankt voor de tip
Heel verstandig!
Je zal zien dat Toon®️ dan wel de SSID op 2,4 met die andere naam en WW pakt.
Mijn excuses, mijn SSId's zijn niet hetzelfde, ik gebruik wel dezelfde naam, maar met 2.4 of 5.0 er achter. Zijn dan niet dezelfde namen 😢
Oké, geen combi dus! En een aparte SSID op 2,4Ghz.

Maar je gebruikt de horizonbox als modem?
Kan je niet met het modem in de meterkast laten connecten?
Maak daar eens een 2,4 SSID actief.
Reputatie 6
Badge +3
Ik heb dit middels LAN poort aangesloten op een switch. Vanuit de switch verbonden met de Dlink WiFi router. Pingen naar Toon lijkt mij onmogelijk, als dat apparaat niet is verbonden? Waarschijnlijk begrijp ik niet precies wat je hiermee bedoelt?

Op welke poort van je Dlink router?

Probeer toch maar eens te pingen naar je Toon. Mijn ervaring is dat de toon prima verbinding heeft met je netwerk maar de foutmelding blijft geven.
Reputatie 7
Badge +9
Heb hier ook een experiabox v10 (kpn als isp) en een eigen router.
Ik ga van de experiabox lan poort naar mij eigen router zijn wan poort. Werkt al meer dan en jaar prima.
Neem aan dat je de zelfde weg heb behandeld?

Reageer