Wifi verbinding met Toon zeer onstabiel | Eneco Community
beantwoord

Wifi verbinding met Toon zeer onstabiel

  • 15 januari 2018
  • 17 reacties
  • 450 Bekeken

  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 6 reacties
De wifi verbinding met mijn Toon is zeer onstabiel.
Contact met ofwel router, ofewel internet ofwel Eneco Servicecenter is regelmatig weg.
Eneco (Toon) heeft van alles nagekeken en geeft aan dat het probleem in de instellingen van de wifi moet liggen en verwijst mij naar Ziggo.
Ziggo zegt dat de wifi goed is en verwijst mij weer naar Toon.
Andere apparaten in huis werken wel goed met de wifi.
Heeft iemand hier ervaring mee en is er een oplossing voor?
icon

Beste antwoord door Brandje 15 januari 2018, 12:35

Dan heb je vermoedelijk eerder ook instabiel WiFI gehad, maar viel het minder op omdat sinds 2 versies er een notificatiebalk is.
Weet je met welk SSID Toon werkt?
Is dat soms die van je mediabox XL?

Je kan in iedergeval 2 dingen doen.
1) wacht op de nieuwste update 4.11 die vermoedelijk deze week uitkomt en die weer een verbetering mbt WiFi heeft
2) in ieder geval een statisch IPadres voor Toon in het Ziggo modem vastleggen.
Bekijk origineel

17 Reacties

Als je wilt dat wij meedenken geef dan eerst even svp wat meer info.

Wat heeft Eneco er aan gedaan?
Sinds wanneer heb je Toon?
Heeft het nooit goed gewerkt?
Al eens een nieuwe Toon gehad?
Welke versie software draait op je Toon?
Wat is het merk van je Ziggo modem?
Heb je aparte SSID’s voor 2,4 en 5.0 GHz?
Gebruik je repeaters voor je WiFi?
Eneco heeft alle instellingen gecheckt en we hebben de Toon meerdere malen gereset.
Ik heb de Toon vanaf september 2016 en aan het begin werkte alles goed.
Pas na de update naar versie 4.7 (geloof ik) begonnen de problemen.
Nu heb ik denk ik 80% van de tijd verbindingsproblemen.
Ik heb nog nooit een nieuwe Toon gehad en heb de laatste update naar 4.10 geinstalleerd.
Mijn modem is een Ziggo Technicolor 7210 en ik heb een mediabox XL.
Voor 2.4 Ghz en 5.0 Ghz heeft Ziggo aparte SSID aangemaakt.
Ik gebruik geen wifi repeaters.
Dan heb je vermoedelijk eerder ook instabiel WiFI gehad, maar viel het minder op omdat sinds 2 versies er een notificatiebalk is.
Weet je met welk SSID Toon werkt?
Is dat soms die van je mediabox XL?

Je kan in iedergeval 2 dingen doen.
1) wacht op de nieuwste update 4.11 die vermoedelijk deze week uitkomt en die weer een verbetering mbt WiFi heeft
2) in ieder geval een statisch IPadres voor Toon in het Ziggo modem vastleggen.
Ik heb de Toon verbonden via het 2.4 Ghz wifi SSID. Volgens mij is dat gewoon van het modem.
Toon schijnt niet of niet goed te werken op de 5.0 Ghz.
Ik ga het statische IP adres proberen.
Dat Toon met 2,4 SSID is verbinden is logisch want op 5.0 werkt Toon totaal niet.
Maar van belang is welke die van Technicolor of de Mediabox?
De 2.4 van de Mediabox; tenminste als je die geactiveerd hebt; zou ik stellig afraden.
Suc6 met het statisch IP adres dat kan wel degelijk een verschil maken.
Mijn wifi is van de Technicolor modem en niet van de Mediabox.
Ik heb een vast IP adres aangemaakt gisteren en dat leek een half uurtje goed te werken.
Helaas aan het einde van de avond toch weer verbindingsprobleem.
Ik mag van Ziggo een monteur klangs laten komen om mijn wifi netwerk te scannen, maar denk niet dat het probleem daar zal liggen.
Al mijn andere apparaten werken namelijk wel goed op deze wifi.
Heb je nog andere tips of ideeen?
Ik zit er al aan te denken om Toon te vragen of zij een monetur kunnen sturen en eventueel een nieuwe Toon laten installeren om uit te sluiten dat er een electronica probleem in de Toon zelf zit.
Oké duidelijk.
Maar ik schreef eerder dat het wellicht beter is om op de nieuwste versie vermoedelijk deze week te wachten.
Die tip is dus nog steeds actueel.
Ik ga er ook vanuit dat het aan Ziggo echt niet ligt.

Ook een moderator zal die nieuwe versie willen afwachten voor dat een monteur wordt gezonden.
Reputatie 7
Badge +5
Dag @GVL76,

Het advies is inderdaad om de nieuwste update af te wachten. Mocht dat niet helpen, dan zijn we benieuwd wat voor effect een mobiele hotspot heeft en anders kunnen we inderdaad nog een monteur langs sturen om Toon te vervangen (mocht dit de uitkomst zijn).

Groet, Denise
De wonderen zijn de wereld nog niet uit....
Sinds dinsdagavond werkt alles weer zoals het moet.
Ik weet niet precies waardoor het probleem is opgelost, maar ik heb vrij veel met de instellingen van mijn modem gestoeid.
Vervolgens dacht ik dat het niet zou lukken en heb alles even met rust gelaten.
Na ca. 30 minuten begon de Toon spontaan opnieuw op te starten en sinds dat moment werkt alles goed.
ik kijk het nog even een paar dagen aan, maar het probleem lijkt opgelost.
Dank voor alle hulp en input.
Het zijn geen wonderen hoor; het is gewoon de verbeterde manier waarop Toon een WiFi connectie maakt in versie 4.11.6.
Daar maak jij nu gebruik van dus.

In ieder geval fijn dat het nu WEL werkt??
Volgens mij heb ik de update naar softwareversie 4.11 nog niet eens op de Toon geinstalleerd...
Maar ben blij dat het nu werkt.
Hopelijk blijft dit zo.
Het zou kunnen natuurlijk, dat kan je zelf het beste zien bij menu/instellingen.software.

Misschien heb je wel een statisch IPadres bij het “rommelen” aangemaakt.
Doet soms ook wonderen.
Reputatie 2
Badge
@GVL76,

Ik heb ook een Technicolor 7210 gehad die is wisselvallig wat betreft WIFI,ik heb die toen om laten ruilen voor de Connectbox sindsdien geen problemen meer met WIFI.
Klopt Nico ik hoor ook heel goede berichten over de ConnectBox.
Als Ziggo mij een download van meer dan 200 geeft ga ik ook die box vragen.
Ik heb inderdaad een statisch IP-adres aangemaakt voor de Toon.
Wellicht dat dit de oplossing was.
Als het probleem terugkomt, houdt ik de optie van een nieuwe Connectbox in mijn achterhoofd.

Dank voor alle goede tips!
Ik heb inderdaad een statisch IP-adres aangemaakt voor de Toon.
Wellicht dat dit de oplossing was.
Als het probleem terugkomt, houdt ik de optie van een nieuwe Connectbox in mijn achterhoofd.

Dank voor alle goede tips!


Perfect, dat geeft idd een stabiele WiFi.
Maar de software versie 4.11.6 mort ook veel verbetering wat dat betreft opleveren.
Reputatie 7
Badge +6
@GVL76,

Mooi dat het probleem is opgelost en Toon weer een goede Wifi verbinding heeft. Al het gestoei is niet voor niets geweest gelukkig. 😉

Reageer