Wifi verbinding met TOON | Eneco Community
beantwoord

Wifi verbinding met TOON

Toon eerste bericht

59 Reacties

Hoi Sander,

Zie mijn 1e reactie als ik over een Mesh netwerk begin.....?
Dus ik geef je geen kans, maar hoop uiteraard dat ik het mis heb.
Reputatie 1
Tsja, ik kan het natuurlijk ook zo laten. Lokale toegang stelt toch weinig voor, dus hij hoeft niet perse in mijn eigen range te zitten.
Gisteren geen tijd gehad TOON te wisselen van netwerk, en werkt nog altijd prima op zijn huidige netwerk.

Waarom dan nu wel en met dezelfde settings de afgelopen maanden niet, is tot op heden onduidelijk....
Reputatie 7
Badge +9
@Sander van Dijen,

Bij mij draait Toon niet in een mesh netwerk. Maar op een aparte, zoals ik al eerder zei het werk hier al jaren perfect, zonder problemen.
Mesh Netwerk vind Toon niet leuk, daar is de WiFi adapter van Toon niet op bedacht, waardoor die conflicten heeft.
Lekker laten staan zo, lokale toegang bij Toon is ook niks spannends, je ziet je zwave devices op een html page, meer is het niet.
Reputatie 5
Badge +1
@Sander van Deijen

De software ontwikkelaar heeft naar jouw situatie gekeken.Het feit dat er een 2.4 GhZ en 5 GhZ verbinding door elkaar lopen en dezelfde naam/key hebben zorgt in jouw geval voor problemen. Gelukkig lijkt de verbinding nu stabiel. Vanuit de Toon is er niet iets wat wij hierin kunnen betekenen.

De enige optie die je nog hebt, is alleen de 2.4 GhZ frequentie gebruiken. Natuurlijk is dit dan de vraag in jouw situatie wat voor invloed dit heeft op andere apparaten aangezien je instellingen heel uitgebreid zijn.

Wil je het me laten weten, als je nog vragen hebt?

Succes!

Groet,
Mitchel
Precies Mitchel, dit is de bekende info die wij als forumleden ook kennen.
Niet alleen Mesh configuratie heeft dit, maar bv ook de nieuwste Connectbox van Ziggo werkt met 1 SSID naam en WW.
Pas als de laatste (Connectbox) apart/gescheiden op 2.4 GHz wordt gezet met een andere SSID naam gaat het wel goed met de WiFI connectie met Toon. De box heeft daar dan ook een keuze mogelijkheid voor.
Bij een Mesh netwerk doe je dat nou juist niet ivm het seamless roamen wat je wilt.
Hopelijk komt er vwb Toon®️ nog een aanpassing want het onderzoek loopt, voor zo ver ik weet, nog steeds.
Reputatie 5
Badge
Wat raar. Bij mij thuis werkt de Toon prima op wifi met zelfde ssid op 2.4 en 5ghz. En bij vrienden van mij die al jaren een Toon hebben zelfde verhaal.

Het lijkt mij ook sterkt dat een Toon hier last van heeft, gezien de Toon geen 5ghz ondersteuning heeft en dus de 5ghz niet eens ziet.

Ben dus wel benieuwd naar de technische verklaring hierachter van de ontwikkelaars. Of is het gewoon een kwestie van 'makkelijk afdoen mesh werkt niet'.
Reputatie 1
Over het algemeen blijft het een vreemd verhaal. Ik heb TOON eerder op een gescheiden netwerk gehad van 2,4GHz, en toen liep het ook niet lekker. Nu hetzelfde verhaal, en we zijn meer dan 3 dagen stabiel.

Ik ben wel benieuwd of het mogelijk is om de settings uit TOON1 te halen, en kosteloos te updaten naar een TOON2.

Als een van jullie nieuwsgierig is wat er gebeurt op het moment dat ik TOON weer op mesh zet, meld het maar! Dan zet ik hem nog even om, en post ik de resultaten.
Ook zou ik TOON nog terug kunnen plaatsen op het gescheiden netwerk maar in dezelfde DHCP range als alle andere devices. Ook hiervoor, roep maar als het getest moet worden.

Voor nu ben ik vooral blij dat TOON verbonden blijft, en hij data verzamelt van mijn verbruik, wat hij niet doet als de wifi wel eens weg valt.

Dus, niet opgelost, maar wel verholpen... 😇
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb de test eens gedaan met Toon2 (De nieuwe Toon). Ook deze vind een mesh netwerk niet leuk. Knalt continue de verbinding eraf, ergens maak het dus ruzie met 1 SSID.
Heb hem zojuist weer terug gezet naar oude, waar 2,4 en 5Ghz aparte gescheiden zijn, dat werk perfect.
En als het goed is test Quby zelf nav het lopende verzoek.

Reageer