Werkzaamheden servicecenter 6 september | Eneco Community

Werkzaamheden servicecenter 6 september

Reputatie 7
Badge +6
Beste forumleden,

Aanstaande zondag vinden er werkzaamheden plaats aan het servicecenter. We doen er zoveel mogelijk aan om de overlast te beperken maar het kan soms zijn dat je Toon de verbinding met ons servicecenter verliest op deze dag.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

15 Reacties

Vond het al vreemd dat de Domotica software vanmorgen niet in staat was de Toon van "slapen" naar "thuis" te zetten toen we van bed kwamen... Toen de tablet ook geen verbinding kreeg ging ik even hier spieken en daar vond ik een verklaring. Dank voor je bericht 🙂
Vervelend dat eneco de gebruikers van Toon niet vooraf even waarschuwt voor dit soort van onderhoud. Nu probeer ik eerst het nodige via router resetten tot toon herstart. Na googelen kom ik er dan achter dat er onderhoud is. Hoe lang staat nergens. Slechte service van eneco.
Ah ik maakte mij al zorgen, Toon kon geen verbinding maken met het Internet terwijl er wel een wifi verbinding aanwezig was.

Wellicht een idee om de volgende keer vantevoren een 'ter informatie' bericht naar de apps/Toon scherm te sturen?
zeer slechte communicatie van eneco.
ben van alles aan het nakijken hoe het nu komt dat de toon geen verbinding heeft.
heb router en toon volledig gereset en al.

lekker dan 😢
Reputatie 3
Badge
Mooi dat we deze informatie via dit forum kunnen vinden.
Jammer dat de informatie voorziening naar niet forum leden totaal afwezig is.

Ook is toon wat vaag in de oplossing/oorzaak hiervoor.
Het zou aan mijn internet, wifi etc liggen terwijl het gewoon bij eneco even niet werkt.
Dit staat niet onder de mogelijke oplossingen of redenen van het probleem.
Badge
Eneco, misschien een idee om (onderhouds)werkzaamheden met een bericht op de Toon bekent te maken? Scheelt een hoop mensen die in de stress zijn omdat toon 'niet werkt'.
Badge +5
DJK wrote:

Eneco, misschien een idee om (onderhouds)werkzaamheden met een bericht op de Toon bekent te maken? Scheelt een hoop mensen die in de stress zijn omdat toon 'niet werkt'.

Tjonge jonge wat een reacties zeg, krijg je vooraf een bericht https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/werkzaamheden-servicecenter-6-september-9202 en een ieder weet dat Toon met het service center verbonden is voor zijn communicatie en beginnen we meteen te klagen en raken in de stress voor iets onbenulligs dat we niets weten.
Denk na en raak niet in paniek met allerlei resets en herinstallaties maar raadpleeg het forum als zich zoiets voordoet.
Scheelt veel ergernis en de moderator zit er uiteindelijk ook niet voor niets, toch.

Folkert, bedankt dat ons vóóraf hebt geïnformeerd. 😉
Het onderhoud gaf inderdaad overlast met vooral veel verwarring: melding op het Tton scherm om de internet verbinding te controleren, de router te resetten etc. Dat kan eenvoudig voorkomen worden door meer actief de gebruikers te informeren: de mailadressen zijn immers bekend en zelfs via de Toon kunnen berichten verstuurd worden. Dat kost vrijwel niets. Dit maakt een slechte indruk. Onderhoud is prima maar laat dat dan weten en meldt dat er geen actie nodig is.
Reputatie 3
Badge
Yobotje wrote:

DJK wrote:

Tjonge jonge wat een reacties zeg, krijg je vooraf een bericht https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/werkzaamheden-servicecenter-6-september-9202 en een ieder weet dat Toon met het service center verbonden is voor zijn communicatie en beginnen we meteen te klagen en raken in de stress voor iets onbenulligs dat we niets weten.
Denk na en raak niet in paniek met allerlei resets en herinstallaties maar raadpleeg het forum als zich zoiets voordoet.
Scheelt veel ergernis en de moderator zit er uiteindelijk ook niet voor niets, toch.

Folkert, bedankt dat ons vóóraf hebt geïnformeerd. ;)

Nu ga je er van uit dat het meerendeel van de Toon gebruikers op dit forum zit...
Badge +5
Sander83 wrote:

Yobotje wrote:

DJK wrote:

Folkert, bedankt dat ons vóóraf hebt geïnformeerd. ;)

Nu ga je er van uit dat het meerendeel van de Toon gebruikers op dit forum zit...

Is dat zo vreemd Sander? Toon vermeldt geen verbinding te hebben terwijl je eigen internet wel werkt. Wat zou dan het probleem moeten zijn dat iemand niet op het forum iets raadpleegt? Hij of zij kan ook de telefoon of WhatsApp gebruiken om erachter te komen wat eraan scheelt.
Dat men routers reset of klaagt dat men niet weet wat de gevolgen zijn is werkelijk overdreven paniek.
En dan nog wat, als men dit topic Favoriet maakt of het dat al is vanwege een eerdere reactie dan krijgt men daaromtrent een email. Men moet wat te klagen hebben lijkt het wel.
Het kan natuurlijk beter maar zoveel mensen zoveel meningen en daar kan Toon niet aan voldoen.;)
Reputatie 3
Badge
@Yabotje
Men gaat vaak in eerste instantie uit van de adviezen van Toon.
Mijn ouders zouden dat niet snappen en mijn oma ook niet.
Nu blijkt het dat deze adviezen ook helemaal niets opgelost zouden hebben.

Eneco had beter kunnen informeren.
Zie de vragen/opmerkingen hierboven.
Het is een verbeter punt voor de toekomst... geen aanval dat iemand iets niet goed gedaan heeft.
Badge +5
Sander83 wrote:

@Yabotje
Men gaat vaak in eerste instantie uit van de adviezen van Toon.
Mijn ouders zouden dat niet snappen en mijn oma ook niet.
Nu blijkt het dat deze adviezen ook helemaal niets opgelost zouden hebben.

Eneco had beter kunnen informeren.
Zie de vragen/opmerkingen hierboven.
Het is een verbeter punt voor de toekomst... geen aanval dat iemand iets niet goed gedaan heeft.

Sander, moedig dat jouw oma ook Toon heeft, je hebt haar nu wel iets uit te leggen en haar in de toekomst nog meer te ondersteunen voor dit soort onvolkomenheden. Dat zul je vast wel doen schat ik zo in.;)
Reputatie 3
Badge
@Yobotje
Komt goed... met zo'n mooi product.
Lees ik een reactie "ik zit niet altijd op het forum".
Tja dat doet natuurlijk niet ter zake, want altijd of veel op het forum zitten is niet van belang.

Wat veel belangrijker is wat ik eerder vandaag ook postte is, dat als je eigen internet prima functioneert en Toon kuren heeft, dan ga je natuurlijk wel op het forum kijken.
Niet voor niets heeft Eneco deze community in het leven geroepen om o.a. ook snel en adequaat met o.a. Toon gebruikers snel vooraf te kunnen communiceren.

Vroeger kregen we nooit een aankondiging vooraf; mede op verzoek van vele forumleden doet Eneco nu juist vooraf dit soort meldingen.

Ergo: problemen met Toon; geen paniek; eerst het forum raadplegen!
Reputatie 4
Badge +1
@Brandje
Er zijn genoeg mensen slim genoeg om te bedenken dat als internet het op de computer, tablet en/of telefoon het wel doet dat de melding niet helemaal goed is.

Maar mooier zou het zijn als Toon onderscheid kan maken in 'Geen wifi', 'Geen Internet' en 'Geen verbinding servicecenter'
Op die manier heb je veel sneller het probleem achterhalen en eventueel oplossen.

Ook zou een notificatie over onderhoud op Toon en/of per mail een welkome aanvulling zijn, zodat je niet eerst online moet gaan zoeken of eneco hoeft te bellen.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen