Wel gas verbruik geen stroom verbruik in euro's | Eneco Community

Wel gas verbruik geen stroom verbruik in euro's

• 12 september 2013
  • 73 reacties
  • 1962 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

73 Reacties

Hoi Brandje,

In okt 2013 hing die gasmeter niet bij mij in de meterkast.
De datum die er nu in staat is 30-10-0003 en geen 2013.
die 0003 is de boosdoener.
Ze kunnen via het meetbedrijf de gasmeter bedienen, echter hebben ze problemen met inbellen op de meters.
Morgen maar weer eens op de koffie aldaar.

Hoi Carlo,

En hoe was de koffie?
Hebben ze de juiste datum kunnen pushen?
Koffie was goed, de datum kon niet veranderd worden.
ben vrijdag nog wel gebeld door Eneco dat ze een corrupt file hadden gevonden en dat ze dit hersteld hadden en toon het zou moeten doen.
heb een nieuwe meter meegehad, zelfde type.
meter is gewisseld maar blijft in slaapstand staan en geef geen verbruik aan op toon.
kan maandag pas kijken of ie is gekoppeld, geen idee hoe dat gaat en wat je moet doen in de mk.
jammer dat er nog steeds geen moderator reageert.
@DannyZ,

Kan je Toon resetten? Je krijgt een berichtje dat er nieuwe data is ontvangen, want we hebben wederom het tarief opnieuw naar je Toon verstuurd. De bedragen voor elektriciteit worden als het goed is uiterlijk morgen zichtbaar.
Zo niet, dan vernemen we het graag.

Helaas, weer geen resultaat. Stroom word nog steeds niet weergegeven in euro's. Wat me ook opvalt is dat de stroom weergave alleen in 24 uur te zien is.. niet in meerderdagen/weken/maanden.. dan geeft de toon niets aan.
Koffie was goed, de datum kon niet veranderd worden.
ben vrijdag nog wel gebeld door Eneco dat ze een corrupt file hadden gevonden en dat ze dit hersteld hadden en toon het zou moeten doen.
heb een nieuwe meter meegehad, zelfde type.
meter is gewisseld maar blijft in slaapstand staan en geef geen verbruik aan op toon.
kan maandag pas kijken of ie is gekoppeld, geen idee hoe dat gaat en wat je moet doen in de mk.
jammer dat er nog steeds geen moderator reageert.

Hoi Carlo,
Die nieuwe meter zal weer gewoon bij Eneco geactiveerd moeten worden, toch......
Die meter heeft uiteraard andere kenmerken en daar zal je weer toestemming moeten geven dat Eneco de data kan ophalen bij EDSN.
Ik ben wel nieuwsgierig hoe dat loopt.
Reputatie 7
Badge +6
@DannyZ,

Sorry voor het ongemak. We zijn het verder aan het uitzoeken hoe het kan dat je nog geen kosten voor stroom ziet. Zodra we meer weten, laat ik het je weten.
@DannyZ,

Sorry voor het ongemak. We zijn het verder aan het uitzoeken hoe het kan dat je nog geen kosten voor stroom ziet. Zodra we meer weten, laat ik het je weten.

Vanochtend vroeg kreeg ik een storing op TOON.. meetadapter werkte niet. Stekker even uit de stopcontact gehaald en vervolgens er weer in gestopt. Na een minuut gewacht te hebben kon TOON de meetadapter weer lezen en zag je weer hoeveel stroom en gas werd verbruikt.

Tot mijn verbazing waren de huisjes bij stroom nu ook gevuld met euros!

Hiermee ben ik super blij en werkt TOON nu als het goed is voor de 100% waarvoor ik de thermostaat ook heb gehaald.

Danielle, en misschien anderen medewerkers  wil ik graag bedanken voor het oplossen van het probleem.
Reputatie 7
Badge +6
@DannyZ,

Fijn dat het nu wel werkt en de kosten voor stroom zichtbaar zijn!
Graag gedaan 😃
Reputatie 7
Badge +6
@Carlo01,

Ik begreep van mijn collega dat er nog geen gasverbruik zichtbaar is op Toon. We gaan snel verder aan de slag om het probleem te verhelpen.
Zou je voor de zekerheid de meteradapter uit Toon kunnen verwijderen en opnieuw toe kunnen voegen? We zien geen detailinformatie van de meteradapter en jij waarschijnlijk ook niet bij Menu > Systeem > Productversie.
Zo kunnen we er in ieder geval zeker van zijn dat de details zichtbaar zijn van de meteradapter en die ook goed gekoppeld is op Toon.
Alvast bedankt!
Hey Danielle,

Ik heb de adapter verwijderd en weer toegevoegd maar hij blijft aangeven dat de metersensoren worden ingeregeld, hier word 1 ster bij vermeld.
Hoi Carlo,

Dat is een normale melding en die kan meer dan 24 uur aanhouden.
Dus niet om je druk over te maken; het aantal sterren zegt ook niets.
Pas na de 24 uur en na het inregelen dus verschijnt het juiste aantal sterren.
Hey brandje,
ik heb inmiddels een nieuwe gasmeter en deze is gekoppeld aan de elektrameter.
ook de nieuwe gasmeter geeft in het stedinsysteem de vreemde datum weer.
op de elektrameter is het nieuwe gasmeternummer te zien echter geeft ie aan " no type found ".
Stedin meetbedrijf  zegt in maart een nieuwe software te hebben waardoor het euvel zou moeten zijn opgelost.
Hoi Carlo,

Dus op de koffie hoef je morgen niet meer?
Toch raar he dat jij met deze rare melding qua datum komt.
Bij anderen hoor je daar niets over, maar dat komt wel licht ook omdat jij in de keuken kan (laten) kijken.

Houd je ons op de hoogte?
Reputatie 4
Badge +4
@Carlo01,

Zoals telefonisch besproken gaan wij ook aan de slag met het probleem waarbij het gasverbruik niet doorkomt op Toon. Waarschijnlijk ligt het probleem inderdaad bij de netbeheerder. Zodra ik meer informatie heb neem ik opnieuw contact op en laat ik ook hier meer weten.
Badge
Bij mij net andersom. Wel kosten stroom maar niet van gas. 
Reputatie 7
Badge +6
@Ghvd,

Bedankt voor de melding dat de kosten voor gas niet zichtbaar zijn op Toon. We gaan ermee aan de slag om ook deze kosten zichtbaar te krijgen. Naar verwachting zie je de kosten binnen ongeveer een week op Toon.
Reputatie 4
Badge +4
@Carlo01

Het probleem waarbij het gasverbruik niet doorkomt ligt bij de netbeheerder. We gaan er vanuit dat zij hier spoedig een oplossing voor hebben.

Ook horen we graag nog of de melding "sensoren worden ingeregeld" nu weg is.
Hey brandje,
ik heb inmiddels een nieuwe gasmeter en deze is gekoppeld aan de elektrameter.
ook de nieuwe gasmeter geeft in het stedinsysteem de vreemde datum weer.
op de elektrameter is het nieuwe gasmeternummer te zien echter geeft ie aan " no type found ".
Stedin meetbedrijf  zegt in maart een nieuwe software te hebben waardoor het euvel zou moeten zijn opgelost.

Hoi Carlo,

We horen al een tijdje niets van je.
Wel een paar berichten van moderators.
Is de koffie daar niet goed?
Jij begrijpt wel waar ik bedoel toch.
Dus hoe is de stand van zaken nu?
Reputatie 7
Badge +6
@Ghvd,

Sorry voor het ongemak, maar het duurt wat langer dan verwacht dat de kosten inzichtelijk zijn. Naar verwachting is het aankomende week in orde.
Hoi Carlo,

We horen al een tijdje niets van je.
Wel een paar berichten van moderators.
Is de koffie daar niet goed?
Jij begrijpt wel waar ik bedoel toch.
Dus hoe is de stand van zaken nu?

Hoi Carlo,

Horen we nu niets meer van je??
@ Eva,
Na diverse bezoeken bij stedin en allerlei beloftes over update's nog steeds geen resultaat.
het gas verbruik is nu na bijna 4 maanden nog steeds niet zichtbaar.
op Toon staat dat de meetsensoren (nog steeds) worden ingeregeld.
Reputatie 4
Badge +4
@Carlo01,

Wat vervelend dat Stedin het probleem nog steeds niet heeft opgelost. Ik hoop dat dit spoedig gebeurt.

Toon hoort de melding "sensoren worden ingeregeld" niet te geven. Ik ga dit nogmaals uitzetten bij onze software afdeling. Dit staat overigens los van het probleem met het gasverbruik.
Ik zal toch niet de enigste zijn met dit probleem ????

Zojuist de jaarafrekening gehad en jawel de kosten voor Toon staan er netjes op, beetje jammer dat jullie dit in rekening brengen als het niet juist werkt !!!!

Waar of bij wie moet ik zijn om dit op te lossen ???
Reputatie 4
Badge +4
@Carlo01,

Je bent niet de enige met dit probleem. Omdat slimme meters onder de verantwoordelijkheid valt van je netbeheerder Stedin vallen, kunnen wij hier niets in betekenen. Het moet door Stedin worden opgelost. Het spijt ons dat wij niets voor je kunnen doen.