Wel gas verbruik geen stroom verbruik in euro's | Eneco Community

Wel gas verbruik geen stroom verbruik in euro's

• 12 september 2013
  • 73 reacties
  • 1960 Bekeken

Beste forum leden,

Zins maandag 9-9-2013 ben ik ook de gelukkige bezitter van toon,
tijdens de montage gaf de monteur aan dat het hoog en laag tarief van het elektra verbruik niet aangegeven werd, ik heb toen eneco gebeld en die vroegen een foto na 24 uur.
Ik heb deze niet gestuurd want de waarde werd na 24uur netjes aan gegeven.
Alleen zie ik geen verschil tussen hoog en laag tarief, wat de monteur wel vertelde rood voor dag en blauw voor nacht geloof ik.

Maar toch heb ik een probleempje het verbruik van het gas wordt keurig vanaf dinsdag aangegeven in zowel verbruik liter/uur als m3/dag en euro's maar elektra geeft enkel het verbruik aan en geen euro's, in de grafiek staat keurig aangegeven hoeveel KWh verbruikt is maar de kosten zijn 0 euro 

Heeft dit met het probleem te maken qua tarieven waar veel over te lezen is op dit forum of is het wat anders?
in de  berichten is wel terug te vinden dat er nieuwe tarieven zijn ontvangen voor gas en elektra, ontvangen maandag tijdens installatie.

Trouwens is er twee weken geleden een slimmemeter geplaatst ivm toon.

Hopelijk op een verlossend antwoord.
Met vriendelijke groet,
Jeroen

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

73 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
@Jeroen79

Leuk dat je de weg naar het forum hebt gevonden, welkom!
Ik heb de tarieven voor elektriciteit nogmaals naar je Toon toegestuurd. Kan je controleren of je verbonden bent met het Service Center? Dit doe je door naar menu>systeem>internet te gaan.
Als je verbonden bent met het Service Center reset dan even de Toon. Kan je aangeven of de tarieven (en dus het verbruik in €) voor elektriciteit nu wel zichtbaar zijn?
Goede middag forum leden,

Ik begrijp er niks van maar zojuist keek ik op toon en wat denk je nu is er wel te zien wat dag en nacht verbruik is en de kosten zijn ook ingevuld,

Of het is toeval of iemand die hier mee leest heeft het op afstand opgelost?

Zoja graag een berichtje dat ik je kan bedanken!

mvg 
Jeroen
Reputatie 2
Badge +1
@Jeroen79

Haha onze reacties hebben elkaar net gekruist.
Fijn dat het werkt!
Bij deze dus bedankt Joep!

Het werkt nu
Reputatie 1
Badge +1
Beste joep (moderator)
je hoeft niet voor elke vraag een nieuw topic te openen dus borduur even verder op deze, wil jij eens kijken of alles goed staat in mijn toon? ik heb externe toegang aangezet dus je kan er zo bij. alvast bedankt.
Reputatie 2
Badge +1
@marcel1970

Zo te zien ontbreken je tarieven ook in Toon. Dit betekend dat je het verbruik niet in € ziet.
Ik ga de tarieven opnieuw naar je Toon sturen, ik verwacht dat dit na het weekend gelukt is.
Reputatie 1
Badge +1
@marcel1970

Zo te zien ontbreken je tarieven ook in Toon. Dit betekend dat je het verbruik niet in € ziet.
Ik ga de tarieven opnieuw naar je Toon sturen, ik verwacht dat dit na het weekend gelukt is.

Mijn dank is groot joep 🙂
Ik zie ook geen bedrag voor mijn stroomverbruik. Wel voor mijn gasverbruik.

@Joep volgens mij kan jij mij helpen?
Reputatie 7
Badge +6
@Rekkew,

Graag verwelkom ik je hier op het forum!
Nu help ik je verder, ik hoop dat ik het net zo goed op kan lossen als Joep ;)
Ook ik heb de tarieven voor elektriciteit nogmaals naar je Toon gestuurd. Kan je voor de zekerheid Toon resetten? Want als het goed is kan ook jij de tarieven en de kosten in € in de huisjes voor elektriciteit zien. Klopt dat?
Reputatie 1
Badge +1
@Rekkew,

Graag verwelkom ik je hier op het forum!
Nu help ik je verder, ik hoop dat ik het net zo goed op kan lossen als Joep ;)
?

Vast en zeker, leuk je eergisteren gesproken te hebben telefonisch 😉
En.......je zegt vast en zeker.
Bedoel je daar mee dat je nu voor gas en stroom de bedragen nu in euries ziet?
Reputatie 1
Badge +1
En.......je zegt vast en zeker.
Bedoel je daar mee dat je nu voor gas en stroom de bedragen nu in euries ziet?

Ja, dat is opgelost, al 2 dagen na mijn posting hierover. Alleen schaamtevol was ik vergeten dit te melden.
Oké, dat heb je dus bij deze gedaan!

Fijn dat het nu werkt. 
Gaat super snel hè zo via het forum dit regelen. 
Het is altijd leuk om een terugkoppeling op het forum te krijgen!
Reputatie 1
Badge +1
Oké, dat heb je dus bij deze gedaan!

Fijn dat het nu werkt.
Gaat super snel hè zo via het forum dit regelen.
Het is altijd leuk om een terugkoppeling op het forum te krijgen!

Absoluut, en het probleem met onze slimme meters is ook opgelost.

@brandje, het ingeschat verbruik, wanneer komt die naar de toon?
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Marcel,

Ik vond het ook leuk jou gesproken te hebben!
Om gelijk antwoord te geven op de vraag wanneer het ingeschat verbruik naar Toon komt, is in ieder geval voor 01 december 2013, want dan wordt bij jou het Status Verbruik voor het eerst zichtbaar. Een exacte verwachting is niet te geven. Het nieuwe bericht bij Status Verbruik komt zodra er iets veranderd/toegevoegd wordt en dat is even afwachten.
Nou Danielle heeft je al antwoord gegeven!
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Marcel,

Ik vond het ook leuk jou gesproken te hebben!
Om gelijk antwoord te geven op de vraag wanneer het ingeschat verbruik naar Toon komt, is in ieder geval voor 01 december 2013, want dan wordt bij jou het Status Verbruik voor het eerst zichtbaar. Een exacte verwachting is niet te geven. Het nieuwe bericht bij Status Verbruik komt zodra er iets veranderd/toegevoegd wordt en dat is even afwachten.

Dat is mooi te weten danielle! dan wachten we dan geduldig [email]af...@ brandje[/email], toch ook bedankt voor de reactie 🙂
Graag gedaan!:)
Je hebt weer om naar uit te kijken.
Reputatie 1
Badge +1
Sinds vandaag zie ik in 2 kleuren ook het dag en nacht tarief! de kleur van het dag tarief is blauw en het avond/nacht tarief is oranje... het word met de dag beter 😛
Precies zo hoort het; al hoewel ik de kleur liever licht rood zou noemen.
Ik ben blij dat je steeds enthousiaster wordt.
Helaas heb ik het zelfde probleem.

Sinds 2 dagen is toon bij mij geinstalleerd.. Gas geeft de toon wel netjes in euro's weer, behalve stroom.
Of moet ik een week wachten? hoe gaat het in zn werking?

Ik hoop dat iemand het me kan uitleggen.
Reputatie 7
Badge +7
mss even de zoek functie gebruiken op het forum?
ik denk dat je ff een poosje geduld moet hebben.
en dat het vanzelf goed komt
Helaas heb ik het zelfde probleem.

Sinds 2 dagen is toon bij mij geinstalleerd.. Gas geeft de toon wel netjes in euro's weer, behalve stroom.
Of moet ik een week wachten? hoe gaat het in zn werking?

Ik hoop dat iemand het me kan uitleggen.

Heb je slimme meters en sinds wanneer?
Nee, ik heb geen slimmer meters.. Volgens de monteur kon het enkele uren duren voodat er een weergave in zou komen.
Nu zijn we 2 dagen verder en helaas nog geen veranderingen.
Als je de stroom nu in euro's niet ziet dan moet een moderator de gegevens nog even pushen. 
Even op een reactie van een moderator wachten.