Wel een heel hoog gasverbruik? | Eneco Community
vraag

Wel een heel hoog gasverbruik?

Reputatie 2
Badge
Vanmorgen wilde ik checken hoe laat de cv ketel was op gestart en toen zag ik tot mijn verbazing dat er 45000😅 kuub verbruikt was om 02:00 uur zie bijlagen. Daarna was er geen verbruik meer. Terwijl de cv lekker aan het verwarmen was. Stroom verbruik wordt nog wel met normale geregistreerd. Wat is er aan de hand of is dit omdat ik gisteravond mijn abonnement opgezegd heb mede naar aanleiding van het stoppen van de tablet app. Maar ook andere problemen die ik heb en niet opgelost kunnen worden, schijnt.

17 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
Heb je wel wifi uitgezet op Toon voor het opzeggen van je ABO?
Reputatie 2
Badge
Nee zou pas over 30 dagen ingaan, daarna ga ik weer een HW installeren.
Maar dit hoort in een andere topic thuis. Iemand hier ook last van en is er een oplossing ❓
Heb je soms eerder een tijdje geen gasverbruik gehad en haalt Toon nu via de slimme meter de achterstand in.

Heb je in ieder geval de meetmodule in de meterkast even 30 sec stroomloos gemaakt?
Reputatie 2
Badge
Nee gisteren gewoon verbruik geregistreerd, doe ik vanavond als ik weer thuis ben
Perfect dan horen we het wel weer.
Met het opzeggen van je abo heeft het uiteraard niets te maken, want zonder abo haalt Toon®️ gewoon je verbruik op bij je energiemeters.

Fijne dag😎
Reputatie 2
Badge
Jazeker, van het opzeggen weet ik want stroomverbruik was ok. Maar kon het ff niet laten.
Jij ook een ☀️ dag
Reputatie 2
Badge
Meetmodule stroomloos gemaakt dus afwachten. Maar in principe wordt het gas wel gemeten alleen is de display van slag. Want als ik in het zichtbaar lege deel tik komt er wel het verbruik te staan. Zie foto. Ik denk dat ik de toon even een zachte reset geef. En dan kijk wat er gebeurd

Als er nu wel gas gemeten wordt en de info binnen komt is Toon®️ even idd van slag van.
Dat zou na 24:00 uur over kunnen zijn.
Reputatie 2
Badge
Achteraf meet ie de hele dag al gas want bij gas vandaag staat het verbruik van vandaag tot nu toe.
Ik wacht tot maandag als eneco even heeft meegekeken. Bedankt voor het meedenken
Dat vermoedde ik al.
Vandaar mijn advies, wacht even tot na 24:00 uur vanavond.
Reputatie 2
Badge
Op de toon wordt alles weer goed weergegeven alleen in de App niet. Maar dat zal wel te maken hebben met de topic die @Aartie67 zojuist heeft opgestart
Op de toon wordt alles weer goed weergegeven alleen in de App niet.

Precies wat ik je voorspelde dus!!👍😉
Voor de App is het opnieuw downloaden van een nieuwe App versie wellicht de oplossing.....
Reputatie 2
Badge
Het blijkt dat er wel verbruik wordt geregistreerd wordt maar dat je het in de dag grafiek niet ziet omdat het gasverbruik op de 16e 45000 kuub was en dan de verhouding met de andere dagen zo groot is dat je het in de tabel niet kan zien. Alleen in de week tabel zie je een klein streepje aan de horizon. @moderator kan die kolom aangepast worden? Zodat alles weer in normale proporties te zien is.

Helaas, dat soort aanpassingen achteraf, zijn in Toon®️ niet mogelijk en de App volgt uiteraard Toon®️.
Het is een kwestie van tijd en dan zie je langzamerhand de verdeling van de Y-as in betere proporties komen.
Reputatie 2
Badge
Was ik al bang voor 😉
Was ik al bang voor 😉
Ja heel irritant is dit.
De enige echte mogelijkheid is een fabrieksherstel maar dan ben je uiteraard alle historie en instellingen kwijt.
Reputatie 2
Badge
Dat gaan we niet doen. Het registreert in ieder geval het verbruik.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen