Weigering Triggi | Eneco Community
vraag

Weigering Triggi

• 14 oktober 2017
  • 68 reacties
  • 1435 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Lange tijd is het goed gegaan, echter vanavond verzuimde triggi mijn slimme stekkers te schakelen .
Nog meer gebruikers met deze storing ??

68 Reacties

Inloggen op Toon kanaal gaat tegenwoordig door je mail adres als gebruikersnaam in te vullen?

Dat is zeker waar, maar vreemd was dat hij vorige week weer wel verbinding had.
Die wijziging e-mail adres is al wat langer terug.
Reputatie 7
Badge +9
Inloggen op Toon kanaal gaat tegenwoordig door je mail adres als gebruikersnaam in te vullen?
Bij mij wil Olisto niet meer verbinden met Toon.

Als ik verbind opnieuw doe met mijn eneco inlog gegevens dan blijft de uitroep teken er staan.
Zie afbeeldling.

Dit is al weer tijdje zo, vorige week deed hij het in eens weer maar dat was weer voor korte duur.
De andere apps zo als Toon en Eneco hebben echter geen last van verbinding problemen dus het zit echt in Oslisto.

Hoi Ron,

Heb je de App Olisto al eens geheel verwijderd?
Heb je de nieuwste versie Olisto in gebruik.
En weet je zeker dat je de juiste inlog voor op Toon®️ tijdens de koppeling hebt?
Reputatie 6
Badge +2
even in de Olisto app naar hulp zoeken en daar het probleem voorleggen aan de medewerkers van Olisto
Reputatie 3
Badge +2
Bij mij wil Olisto niet meer verbinden met Toon.

Als ik verbind opnieuw doe met mijn eneco inlog gegevens dan blijft de uitroep teken er staan.
Zie afbeeldling.

Dit is al weer tijdje zo, vorige week deed hij het in eens weer maar dat was weer voor korte duur.
De andere apps zo als Toon en Eneco hebben echter geen last van verbinding problemen dus het zit echt in Oslisto.
Je kan wel zien hoe afhankelijk je van Olisto begint te worden.
Ik hoop dat Quby het onderhoudsproces zo inricht in de toekomst dat Toon API daarin een een belangrijkere rol toebedeeld krijgt.

Want een paar keer een Trigg even handmatig doen is niet erg, maar als onbedoeld grote stroomverbruikers aan blijven en je hebt dat niet (meteen) door dan is dat vervelend en zonde geld.
Reputatie 7
Badge +9
Om 0:05 kreeg ik inderdaad ook van Olisto te horen, dat de problemen opgelost waren.. Nu weer fijn genieten van al onze trigs.
Reputatie 4
Badge +4
Ik vraag me af waarom het zolang heeft geduurd voor het e.e.a weer op orde was. Hoop niet dat bij elk onderhoud de slimme stekkers niet meer schakelen.
Reputatie 1
Badge
Goedemorgen .
Ook bij mij zijn de stekkkers weer geschakeld.
En inderdaad bij mij is het bewijs ook geleverd.
Om 00:20 werkten alle ingestelde Triggs op de slimme stekkers op Toon weer.

Dank Olisto in samenwerking met Quby!
Het bericht van Tom kwam idd net bij mij ook binnen.
Ben nieuwsgierig straks of de Triggs weer schakelen.

Maar wat nog belangrijker is dat ze een systeem gaan opzetten, zodat wij als gebruikers sneller buiten kantoor tijd contact kunnen leggen.

Een goede zaak!?
Bericht van Olisto even na 23:00 uur dat het Toon-kanaal weer werkt. En inderdaad, bij mij is de tuin weer uitgeschakeld. Goed bezig!! 😀
Ja Wim die overweging heb ik ook ooit gemaakt maar dan komt weer een apparaat bij ad minimaal €259.
Ik vind juist het deel overzicht van een slimme stekker tov het totale verbruik zo prettig.

Zoals zo vaak worden we qua informatie voorziening gewoon aan ons lot overgelaten.
Reputatie 4
Badge +4
Worden wij -en dan bedoel ik de klanten van Eneco- wel serieus genomen? Al ruim 24 uur geen schakeling mogelijk. Blijkbaar geen prioriteit. En maar tips geven om zuinig met energie om te gaan. Stel dat je een paar dagen weg bent en geen internet hebt, dan blijven de lampen dag en nacht branden. Toch maar overwegen een Home Center aan te schaffen en Toon buitenspel te zetten?
Het is nu (rond 18:00 uur) exact dezelfde tijd als gisteren en helaas de Olisto zaken werken nog niet; met Hue is verder niets aan de hand.
Maar gelukkig kunnen we via Toon en de oude App als nog de slimme stekkers zelf dan maar schakelen.

Blijft jammer dat er van Eneco uit geen nadere info is gekomen; ik hoopte vanmiddag op een reactie via Folkert, maar helaas.
Op de achtergrond zit ik niet stil, samen met Olisto.
Ik heb x aantal testen thuis gedaan, waar ik achter het 1 ander kwam, waardoor Olisto door kon. Uiteindelijk is Olisto achter de oorzaak gekomen. Quby heeft gisteravond onderhoud gehad, hierdoor zijn de problemen ontstaan met de koppeling tussen Olisto en Toon.

We kunnen niet anders dan afwachten totdat Quby het probleem weer heeft opgelost. Het probleem is door Olisto gemeld, maar ook door mij.

@Hayad,

Succes. Als je me nodig bent, laat het me weten.

Dit is precies wat ik sinds van morgen dus voorspelde.
Vlak na het 2e onderhoud ontstond de 1e storing met het Toon kanaal.
Reputatie 7
Badge +9
Op de achtergrond zit ik niet stil, samen met Olisto.
Ik heb x aantal testen thuis gedaan, waar ik achter het 1 ander kwam, waardoor Olisto door kon. Uiteindelijk is Olisto achter de oorzaak gekomen. Quby heeft gisteravond onderhoud gehad, hierdoor zijn de problemen ontstaan met de koppeling tussen Olisto en Toon.

We kunnen niet anders dan afwachten totdat Quby het probleem weer heeft opgelost. Het probleem is door Olisto gemeld, maar ook door mij.

@Hayad,

Succes. Als je me nodig bent, laat het me weten.
Zojuist bericht gehad van Olisto dat er inderdaad problemen zijn met het Toon-kanaal.
Zie bijlage.
Ik zie dat @Folkert online is nu.
Misschien dat hij ons wat nadere info kan geven ivm de Toon API van Olisto..............😉
@mAiden nog niet opgelost heb net een test gedaan dat het bij jou schakeld komt door je PI die het netjes overneemt maar zoals gewoonlijk zwijgt Eneco weer maar eens gaan appen met hun

Niet alles neemt mij PI over. Zoals voorbereiding naar Thuis neem die niet over, doet alleen Olisto.

Olisto werk prima hier..

Hoi Ricardo,

Jij bent dus een bofkont?

Zo’n overzicht kan ik je ook tonen.
Vandaar dat het dus geen Olisto issue is, maar de koppeling via de Toon API van Olisto weigert vervolgens met gevolg geen reactie via Toon.

Naar ja er zijn ergere zaken hoor.
Handmatig gaat het ook prima.
Worden we er weer even opgewezen hoe verwend we worden met Olisto.
Reputatie 6
Badge +2
van het weekend zullen we het handmatig moeten doen zover het gaat
eneco is er pas maandag weer actief op het forum
Reputatie 7
Badge +9
@mAiden nog niet opgelost heb net een test gedaan dat het bij jou schakeld komt door je PI die het netjes overneemt maar zoals gewoonlijk zwijgt Eneco weer maar eens gaan appen met hun

Niet alles neemt mij PI over. Zoals voorbereiding naar Thuis neem die niet over, doet alleen Olisto.

Olisto werk prima hier..

Reputatie 6
Badge +2
Reputatie 7
Badge +9
Hier heeft Olisto vanochtend gedaan, wat het moest doen. Lijk hier opgelost? Gisteravond werden alle lampen ook keurig uitgezet door Olisto.
Hoi Rob, opnieuw koppelen is mi zinloos, omdat er een storing is de Toon API voor Olisto.
@Brandje, toch maar de proef op de som genomen. Ik heb (nu nog) maar 1 slimme stekker die via Olisto is geschakeld, dus die test was snel te doen. Inderdaad opnieuw koppelen biedt geen soulaas...

Reageer