Weigering Triggi | Eneco Community
vraag

Weigering Triggi

  • 14 oktober 2017
  • 68 reacties
  • 1431 Bekeken


Toon eerste bericht

68 Reacties

Zojuist bericht gehad van Olisto dat er inderdaad problemen zijn met het Toon-kanaal.
Zie bijlage.
Reputatie 7
Badge +9
Op de achtergrond zit ik niet stil, samen met Olisto.
Ik heb x aantal testen thuis gedaan, waar ik achter het 1 ander kwam, waardoor Olisto door kon. Uiteindelijk is Olisto achter de oorzaak gekomen. Quby heeft gisteravond onderhoud gehad, hierdoor zijn de problemen ontstaan met de koppeling tussen Olisto en Toon.

We kunnen niet anders dan afwachten totdat Quby het probleem weer heeft opgelost. Het probleem is door Olisto gemeld, maar ook door mij.

@Hayad,

Succes. Als je me nodig bent, laat het me weten.
Op de achtergrond zit ik niet stil, samen met Olisto.
Ik heb x aantal testen thuis gedaan, waar ik achter het 1 ander kwam, waardoor Olisto door kon. Uiteindelijk is Olisto achter de oorzaak gekomen. Quby heeft gisteravond onderhoud gehad, hierdoor zijn de problemen ontstaan met de koppeling tussen Olisto en Toon.

We kunnen niet anders dan afwachten totdat Quby het probleem weer heeft opgelost. Het probleem is door Olisto gemeld, maar ook door mij.

@Hayad,

Succes. Als je me nodig bent, laat het me weten.


Dit is precies wat ik sinds van morgen dus voorspelde.
Vlak na het 2e onderhoud ontstond de 1e storing met het Toon kanaal.
Het is nu (rond 18:00 uur) exact dezelfde tijd als gisteren en helaas de Olisto zaken werken nog niet; met Hue is verder niets aan de hand.
Maar gelukkig kunnen we via Toon en de oude App als nog de slimme stekkers zelf dan maar schakelen.

Blijft jammer dat er van Eneco uit geen nadere info is gekomen; ik hoopte vanmiddag op een reactie via Folkert, maar helaas.
Reputatie 4
Badge +4
Worden wij -en dan bedoel ik de klanten van Eneco- wel serieus genomen? Al ruim 24 uur geen schakeling mogelijk. Blijkbaar geen prioriteit. En maar tips geven om zuinig met energie om te gaan. Stel dat je een paar dagen weg bent en geen internet hebt, dan blijven de lampen dag en nacht branden. Toch maar overwegen een Home Center aan te schaffen en Toon buitenspel te zetten?
Ja Wim die overweging heb ik ook ooit gemaakt maar dan komt weer een apparaat bij ad minimaal €259.
Ik vind juist het deel overzicht van een slimme stekker tov het totale verbruik zo prettig.

Zoals zo vaak worden we qua informatie voorziening gewoon aan ons lot overgelaten.
Bericht van Olisto even na 23:00 uur dat het Toon-kanaal weer werkt. En inderdaad, bij mij is de tuin weer uitgeschakeld. Goed bezig!! 😀
Het bericht van Tom kwam idd net bij mij ook binnen.
Ben nieuwsgierig straks of de Triggs weer schakelen.

Maar wat nog belangrijker is dat ze een systeem gaan opzetten, zodat wij als gebruikers sneller buiten kantoor tijd contact kunnen leggen.

Een goede zaak!?
En inderdaad bij mij is het bewijs ook geleverd.
Om 00:20 werkten alle ingestelde Triggs op de slimme stekkers op Toon weer.

Dank Olisto in samenwerking met Quby!
Reputatie 1
Badge
Goedemorgen .
Ook bij mij zijn de stekkkers weer geschakeld.
Reputatie 4
Badge +4
Ik vraag me af waarom het zolang heeft geduurd voor het e.e.a weer op orde was. Hoop niet dat bij elk onderhoud de slimme stekkers niet meer schakelen.
Reputatie 7
Badge +9
Om 0:05 kreeg ik inderdaad ook van Olisto te horen, dat de problemen opgelost waren.. Nu weer fijn genieten van al onze trigs.
Je kan wel zien hoe afhankelijk je van Olisto begint te worden.
Ik hoop dat Quby het onderhoudsproces zo inricht in de toekomst dat Toon API daarin een een belangrijkere rol toebedeeld krijgt.

Want een paar keer een Trigg even handmatig doen is niet erg, maar als onbedoeld grote stroomverbruikers aan blijven en je hebt dat niet (meteen) door dan is dat vervelend en zonde geld.
Reputatie 3
Badge +2
Bij mij wil Olisto niet meer verbinden met Toon.

Als ik verbind opnieuw doe met mijn eneco inlog gegevens dan blijft de uitroep teken er staan.
Zie afbeeldling.

Dit is al weer tijdje zo, vorige week deed hij het in eens weer maar dat was weer voor korte duur.
De andere apps zo als Toon en Eneco hebben echter geen last van verbinding problemen dus het zit echt in Oslisto.
Reputatie 6
Badge +2
even in de Olisto app naar hulp zoeken en daar het probleem voorleggen aan de medewerkers van Olisto
Bij mij wil Olisto niet meer verbinden met Toon.

Als ik verbind opnieuw doe met mijn eneco inlog gegevens dan blijft de uitroep teken er staan.
Zie afbeeldling.

Dit is al weer tijdje zo, vorige week deed hij het in eens weer maar dat was weer voor korte duur.
De andere apps zo als Toon en Eneco hebben echter geen last van verbinding problemen dus het zit echt in Oslisto.


Hoi Ron,

Heb je de App Olisto al eens geheel verwijderd?
Heb je de nieuwste versie Olisto in gebruik.
En weet je zeker dat je de juiste inlog voor op Toon®️ tijdens de koppeling hebt?
Reputatie 7
Badge +9
Inloggen op Toon kanaal gaat tegenwoordig door je mail adres als gebruikersnaam in te vullen?
Inloggen op Toon kanaal gaat tegenwoordig door je mail adres als gebruikersnaam in te vullen?

Dat is zeker waar, maar vreemd was dat hij vorige week weer wel verbinding had.
Die wijziging e-mail adres is al wat langer terug.

Reageer