Weigering Triggi | Eneco Community
vraag

Weigering Triggi

• 14 oktober 2017
  • 68 reacties
  • 1435 Bekeken

Toon eerste bericht

68 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hier helaas ook geen schakeling van de slimne stekkers
Reputatie 5
Badge +3
Schakelen van de slimme stekkers werkt ook niet met de Toon app.
Alleen op Toon zelf werkt het.
Reputatie 6
Badge +2
bij mij werkt schakelen via app wel gewoon
Dat is voor zover ik dat hier lees bij iedereen; het gaat om de schakeling via Olisto.
Reputatie 4
Badge +4
Lampen handmatig ingeschakeld. Ben benieuwd of ze automatisch uitgaan.
Lampen handmatig ingeschakeld. Ben benieuwd of ze automatisch uitgaan.

Precies Wim; ik wacht ook vanavond even af anders ga ik maar melden via de hulp functie van de App.
Reputatie 6
Badge +2
gewoon nu al melden niet vanavond afwachten
gewoon nu al melden niet vanavond afwachten

Is nergens voor nodig want anderen hebben dat al gedaan en ook op het forum van Olisto.
Hen kennende daar nemen ze zeer snel actie.
Vandaar dat ik ook even een afwachtende houding aan neem.
Reputatie 6
Badge +2
nou mijn raad doe het wel hoe meer ze het horen des te meer kunnen ze eneco laten zien hoeveel mensen er last van hebben gehad

en ja ik weet dat olisto zijn best doet
Reputatie 4
Badge +4
Lampen schakelen niet automatisch uit! Nog altijd storing. Lang niet meer meegemaakt, maar het zou niet mogen voorkomen. Het duurt wel lang voor het is opgelost.
Lampen schakelen niet automatisch uit! Nog altijd storing. Lang niet meer meegemaakt, maar het zou niet mogen voorkomen. Het duurt wel lang voor het is opgelost.

Oké Wim, dan ff melden via de hulp mogelijkheid van de App.
Bij mij heb ik de controle nog niet kunnen doen.
Hoi Wim,

Olisto is wel consequent.
Dezelfde 2 die rond de 18:00 uur weigerden; weigeren nu ook.
De andere Triggs werken ook niet!!
Heel vreemd.
Reputatie 4
Badge +4
Gemeld bij Olisto. Zijn maandag weer bereikbaar. Ben je klaar mee!
Hoi Wim,
Heb je gezien dat de Trigg wel schakelt?
Dus de Toon API voor Olisto ligt er gewoon uit.
Ik vermoed dat het onderhoud bij het Service Center overdag van 13:00 tot 15:00 uur de schuldige is.

Gelukkig kunnen we via de oude App nog de schakelopdracht geven, want via de nieuwe hybride App kan dan niet. Die heeft ook storing.

Dus mi zit de storing dus geheel bij Eneco en niet bij Olisto.
Bij mij ook een weigering met het Toonkanaal op Olisto. Ik heb voor de zekerheid ook maar een melding bij Olisto aangemaakt. Dan wordt er wellicht van twee kanten actie ondernomen!
Wat ik nog niet heb gebrobeerd is het Toonkanaal ontkoppelen uit Olisto en nieuw koppelen. Zou dat nog soulaas kunnen bieden?
Reputatie 4
Badge +4
Hoi Wim,
Heb je gezien dat de Trigg wel schakelt?
Dus de Toon API voor Olisto ligt er gewoon uit.
Ik vermoed dat het onderhoud bij het Service Center overdag van 13:00 tot 15:00 uur de schuldige is.

Gelukkig kunnen we via de oude App nog de schakelopdracht geven, want via de nieuwe hybride App kan dan niet. Die heeft ook storing.

Dus mi zit de storing dus geheel bij Eneco en niet bij Olisto.

Heb ik gezien Ton. Er staat bij laatste activiteit "Fout bij kanaal". Ik denk ook dat Toon de boosdoener is. Ik heb zo het idee dat als het Service Center onderhoud pleegt er met de koppeling problemen ontstaan, of zou dit toeval zijn?

Een reactie van Eneco zou welkom zijn.
Nou Wim, ik denk dat het toeval is, want meteen na het onderhoud kwam er storing in de Toon API van Olisto.
‘S-middags na de boodschappen en thuiskomst werkte er al een paar geofence Triggs niet.
Het onderhoud is 2 dagen achterelkaar geweest.
Kijk maar bij het update bericht van de aankondiging onderhoud.
Bij mij ook een weigering met het Toonkanaal op Olisto. Ik heb voor de zekerheid ook maar een melding bij Olisto aangemaakt. Dan wordt er wellicht van twee kanten actie ondernomen!
Wat ik nog niet heb gebrobeerd is het Toonkanaal ontkoppelen uit Olisto en nieuw koppelen. Zou dat nog soulaas kunnen bieden?

Hoi Rob, opnieuw koppelen is mi zinloos, omdat er een storing is de Toon API voor Olisto.
Hoi Rob, opnieuw koppelen is mi zinloos, omdat er een storing is de Toon API voor Olisto.
@Brandje, toch maar de proef op de som genomen. Ik heb (nu nog) maar 1 slimme stekker die via Olisto is geschakeld, dus die test was snel te doen. Inderdaad opnieuw koppelen biedt geen soulaas...
Reputatie 7
Badge +9
Hier heeft Olisto vanochtend gedaan, wat het moest doen. Lijk hier opgelost? Gisteravond werden alle lampen ook keurig uitgezet door Olisto.
Reputatie 6
Badge +2
@mAiden nog niet opgelost heb net een test gedaan dat het bij jou schakeld komt door je PI die het netjes overneemt maar zoals gewoonlijk zwijgt Eneco weer maar eens gaan appen met hun
Reputatie 7
Badge +9
@mAiden nog niet opgelost heb net een test gedaan dat het bij jou schakeld komt door je PI die het netjes overneemt maar zoals gewoonlijk zwijgt Eneco weer maar eens gaan appen met hun

Niet alles neemt mij PI over. Zoals voorbereiding naar Thuis neem die niet over, doet alleen Olisto.

Olisto werk prima hier..

Reputatie 6
Badge +2
van het weekend zullen we het handmatig moeten doen zover het gaat
eneco is er pas maandag weer actief op het forum

Niet alles neemt mij PI over. Zoals voorbereiding naar Thuis neem die niet over, doet alleen Olisto.

Olisto werk prima hier..

Hoi Ricardo,

Jij bent dus een bofkont?

Zo’n overzicht kan ik je ook tonen.
Vandaar dat het dus geen Olisto issue is, maar de koppeling via de Toon API van Olisto weigert vervolgens met gevolg geen reactie via Toon.

Naar ja er zijn ergere zaken hoor.
Handmatig gaat het ook prima.
Worden we er weer even opgewezen hoe verwend we worden met Olisto.
Ik zie dat @Folkert online is nu.
Misschien dat hij ons wat nadere info kan geven ivm de Toon API van Olisto..............😉

Reageer