Weergave stroomverbruik blijft hangen | Eneco Community
vraag

Weergave stroomverbruik blijft hangen

• 21 november 2013
  • 5 reacties
  • 455 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 24 reacties
Toon is nu een week geleden geinstalleerd. Eerst heeft men nieuwe meters gehangen, en daarna Toon. Op zich werkte het goed, alleen blijft Toon nu aangeven dat ik 950 watt verbruik, terwijl er niets aan staat. Het vreemde is als ik zaken aanzet, zoals een magnetron en of andere grootverbruikers, de display 950 watt blijft aangeven. Ik zie verder geen storingen op Toon of in de menu's. Volgens Toon werkt hij perfect, alleen klopt de weergave dius niet. Of is de meter vreemd aan het doen???

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

5 Reacties

Ik heb al gezocht op het forum en vindt dus een aantal onderwerpen hierover. Ik ben begonnen met de simpelste....  Even de spanning van de adapter halen bij de meterkast, en nu geeft hij het weer goed aan. Is dat een bekend probleem???
Ja hoor dan heb je de data overdracht gewoon even gereset. Komt meer voor.
Reputatie 7
Badge +6
Beste Ilse45,

Allereerst hartelijk welkom op het forum! Zoals Brandje al aangeeft kan het soms voorkomen dat het verbruik blijft hangen. Een reset van de meteradapter helpt dan in de meeste gevallen. Als je nog vragen hebt dan horen we het graag!

Groet,

Folkert
Woensdag is Toon geinstalleerd. Nu zie ik regelmatig bij het stroomverbruik een uitroepteken staan en geeft het display "storing". Als er geen storing is dan is het verbruik slechts 1 watt. De netwerkspanning er af halen en/of het stekkertje losmaken geeft een goed maar slechts tijdelijk resultaat. Nu heb ik het vermoeden, dat de "leesadapter" niet goed in positie staat. Ik zou dat misschien zelf kunnen herstellen maar e.e.a. is stevig gelijmd. Wat te doen ?
Ik zou eerst voor de zekerheid de adapter even stroomloos makenven weer aansluiten. 
Blijft het probleem dan zou ik via hier op het forum de monteur nog even laten langs komen. 
Dat is gratis, want Toon noet werkend opgelevert worden!