Weer uitval registratie zonnepanelen | Eneco Community
beantwoord

Weer uitval registratie zonnepanelen

• 17 augustus 2018
  • 77 reacties
  • 1944 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Gisteren weer geen opwek geregistreerd van de zonnepanelen.
Dit is nu al veschillende keren gebeurd, de laatste keer toen ik op vakantie was, een hele week niets. Toevallig dat ik vanmorgen kijk en weer niets.
Het is toch niet normaal dat je om de haverklap de zaak moet resetten.
Uiteindellijk heeft me dit ongveer 165 euro gekost voor de zonnepanelen, en het werkt niet hoe het moet!!
Alle mooie praatjes ten spijt, "TOON" is een apparaat met heel veel nukken en makken.

Het is gewoon jammer als je zoiets hebt en extra voor betaald wil je toch dat het correct werkt, en als de registratie niet juist is, is het weg gegooid geld.

Sorry hier ben ik helemaal niet tevreden mee.
icon

Beste antwoord door Glenn 21 augustus 2018, 09:43

@Sniekmaas

Dank je voor de toevoeging van de foto's. Naar aanleiding van het antwoord van onze softwareontwikkelaars wil ik voorstellen een monteur langs te sturen die gaat kijken naar de situatie om te zorgen voor een oplossing.
Het installatiebedrijf zal contact met je opnemen om een afspraak hiervoor in te plannen.
Hopelijk wordt het daarmee opgelost. Wil je ons laten wanneer de monteur langs is geweest en of we nog wat voor je kunnen betekenen?

Groet,
Glenn
Bekijk origineel

77 Reacties

Reputatie 5
Badge
@Sniekmaas

Ik kan me je teleurstelling voorstellen als deze situatie zich vaker heeft voorgedaan. Ik kijk dan ook graag met je mee om te achterhalen wat er precies aan de hand is en te kijken naar een oplossing.
Kan je je externe toegang aanzetten op Toon via Menu > Toon Support > Externe toegang AAN

Groet,
Glenn
Reputatie 4
Badge +1
Goedeavond, ik heb de externe toegang aangezet.
Had wel graag dat ik van u wel hoor wat er aan de hand is, want dit is echt helemaal niets.
Reputatie 4
Badge +1
Goedemorgen,
Vanmorgen weer geen registratie van de zonnepanelen, nu. Ook geen stroom vebruik en geen gas vanmorgen.

2x vanmorgen op zolder en in de meterkast de zaak gereset, werkt nog steeds niet.
Sinds okt 2012 " TOON"
In jan 18 uit breiding voor de zonnepanelen.
Hoop dat hier een echte oplossing voor komt, op deze manier een ergernis,
"Toon" geeft geen storing aan. Externe toegang staat open.

Gas werkt nu na reset wel.
Reputatie 2
@Sniekmaas

Bedankt voor het aanzetten van de Externe Toegang!

Ik heb even in jouw Toon gekeken, maar ik kan niet ontdekken waarom de opwekken en verbruiken steeds wegvallen. Daarom heb ik een ticket ingediend bij de softwareontwikkelaars van Toon, om de storing nader te onderzoeken.

Wanneer wij een terugkoppeling ontvangen, geven wij jou een seintje! Meestal hebben de softwareontwikkelaars binnen 2 tot 3 dagen een antwoord. Tot die tijd wil ik je vragen om de Externe Toegang aan te laten staan.

Groet en tot snel!
Reputatie 4
Badge +1
Ter verduideling wat niet werkt donderdag niet en vandaag niet

Reputatie 2
@Sniekmaas

Bedankt voor de foto's! Ik heb deze toegevoegd aan het ticket.

Groet,
Reputatie 4
Badge +1

Staat dit allemaal wel goed?
Reputatie 4
Badge +1
en deze nog
Reputatie 5
Badge
@Sniekmaas

Dank je voor de toevoeging van de foto's. Naar aanleiding van het antwoord van onze softwareontwikkelaars wil ik voorstellen een monteur langs te sturen die gaat kijken naar de situatie om te zorgen voor een oplossing.
Het installatiebedrijf zal contact met je opnemen om een afspraak hiervoor in te plannen.
Hopelijk wordt het daarmee opgelost. Wil je ons laten wanneer de monteur langs is geweest en of we nog wat voor je kunnen betekenen?

Groet,
Glenn
Reputatie 4
Badge +1
Goedemorgen Glenn,

Dank je,
Ik laat het je weten.

Gr. Nico
Reputatie 4
Badge +1
Goedemiddag Glenn,

De monteur is vanmiddag geweest en het probleem is nu opgelost.

Gr Nico
Reputatie 6
Badge +7
Wat was het probleem ?
Reputatie 4
Badge +1
Zou het niet weten wat de oorzaak hiervan is geweest.
Reputatie 4
Badge +1
WEER UITVAL ZONNEPANELEN.

De monteur is vrijdagmiddag geweest, alles werkte daarna.
Nu zondag weer geen registratie van de panelen.

De zonnepanelen werken wel normaal, maar "Toon" niet.

Om moedeloos van te worden neem me niet kwalijk.
Externe toegang staat open.
Begrijp ook dat u zich de moeite heeft genomen om het op te lossen, maar helaas.

Heb ook alles weer gereset op zolder en in de meterkast.
Reputatie 7
Badge +2
@Sniekmaas

Vervelend dat hetzelfde probleem weer terug is. Kan je een foto plaatsen van wat je ziet op het scherm en wat het verschil is met de omvormer en de meters ? Dan pakken we dit verder weer op met de softwareontwikkelaars.

Groeten Chantal
Reputatie 4
Badge +1

Reputatie 4
Badge +1

Reputatie 5
Badge
Maak ook eens een foto van de sensor op de zonoptoon meter in de meterkast aub.
Reputatie 4
Badge +1

De bovenste ledjes knipperen blauw en de sensor knippert rood
Reputatie 5
Badge
Knipperend blauw is niet goed. Dat betekend dat hij de rode led niet gezien heeft en 'denkt' dat er een oude meter hangt (met een reflector op de 0 of 6). De blauwe led is dan voor het licht te maken die dan via de reflector terug moet schijnen.
Aldus, blauw is niet goed bij een Zon op Toon.

Waarom ziet hij de rode led niet? Dat is nu de vraag. Belangrijk is dat de oog precies voor de rode led zit. Nu het donkerder wordt buiten wordt het lastig corrigeren, dus ga morgen met voldoende opwek weer verder. Maar het komt er op neer dat je de sensor zo plaatst dat ie strak voor de rode led zit. Ik verwacht echter dat de monteur dit ook al gedaan heeft. Hij lijkt wel ietjes scheef te zitten overigens. Misschien helpt schoonmaken nog?

Ohja, als ie dus eenmaal blauw is moet je de meteradapter van het stroom halen en weer terugstoppen om hem opnieuw te laten leren.
Reputatie 4
Badge +1
Dank voor de reactie,

De 2 lampjes knipper groen op de meteradapter. sorry.

De monteur heeft de sensor opnieuw bevestigd, toen werkte het goed.
Kan ik dat zelf of krijg ik hem dan helemaal niet meer goed, hij zit inderdaad iets scheef.
Reputatie 4
Badge +1
Rode knippert nu ook helemaal niet meer.
Badge
Ik lijk dit te herkennen. Uiteindelijk kreeg ik een nieuwe Toon en waren alle eerdere verbruiksgegevens uit de Toon kwijt...
Eneco is niet in staat de data te restoren op de Toon, niet echt van deze tijd.
Reputatie 4
Badge +1
Goedemorgen,

De ledjes op de meter adaptor knipperen allebei groen.

Op de sensor rood. de omvormer van de panelen geven ook de opwek aan nu.

Maar ''Toon'' helemaal niets.
Reputatie 5
Badge
Goedemorgen,

De ledjes op de meter adaptor knipperen allebei groen.

Op de sensor rood. de omvormer van de panelen geven ook de opwek aan nu.

Maar ''Toon'' helemaal niets.

Knippert het groene ledje bij de ingang van de analoge sensor (bij het gele stroom icoontje) tegenlijk met het rode ledje op de kwh meter? Dat geeft namelijk aan dat de sensor inderdaad de rode led knippering ziet.

Zo ja, dan ligt het echt aan de Toon. Een factory default zou nog kunnen helpen maar je bent dan natuurlijk je historie kwijt.

Zo nee, dan meet de meteradapter het verbruik dus niet goed.

Reageer