Wachtwoord wifi onbekend | Eneco Community
beantwoord

Wachtwoord wifi onbekend

• 26 september 2017
  • 69 reacties
  • 1731 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Sinds 11 sept 2017 heb ik een toon, alles ging goed tot dat de update kwam.
Foutmelding D01.
Toon valt steeds uit maar herstelde zich zelf steeds, maar vanavond viel hij steeds uit.
Heb de stroom van de experia box V 10 gehaald en een minuut gewacht.
Nu is de verbinding met het internet helemaal weg, nu blijkt dat het wachtwoord onjuist is.
Alles op het internet laptop tablets en telefoons werken normaal, het wifi signaal in huis is zeer goed, heb glasvezel,
Weet ook niet hoe ik op toon het wachtwoord opnieuw moet instellen
.
icon

Beste antwoord door Kelly 5 oktober 2017, 11:52

@Sniekmaas, ik denk dat je ons probeerde te bellen via het Whatsapp telefoonnummer, maar we zijn daar alleen via Whatsapp op te bereiken.
Ik heb net op een ander reply van jou gereageerd dat we een monteur gaan sturen! Excuus dat we te laat zijn ingehaakt!
Bekijk origineel

69 Reacties

Begin eens met Toon een harde reset te geven.
Dus maak je Toon module bij je CV even 1 minuutje stroomloos.

Het ww voor WiFi kies je door eerst het netwerk te kiezen waar Toon mee moet connecten, daarna vraagt Toon om het juiste ww.

Moet Toon soms connecten met een Verborgen Netwerk?
Kies je dan wel de juiste? Kies je wel de juiste beveiliging.
Reputatie 7
Badge +9
Op hoeveel GHz draait jou WiFi? Toon kan namelijk niet over weg met 5GHz WiFi, maar moet perse 2,4GHz hebben.
Reputatie 4
Badge +1
Heb de stroom er 1 minuut afgehaald e het wachtwoord opnieuw een paar keer ingevuld en steeds staat er nu wachtwoord onjuist, weet zeker dat het goed ingegeven is.
Mijn wifi is 5GHZ. Maar dt heeft steeds goed gewerkt tot de update, nu maakt hij geen vebinding meer
Reputatie 7
Badge +9
Heb de stroom er 1 minuut afgehaald e het wachtwoord opnieuw een paar keer ingevuld en steeds staat er nu wachtwoord onjuist, weet zeker dat het goed ingegeven is.
Mijn wifi is 5GHZ. Maar dt heeft steeds goed gewerkt tot de update, nu maakt hij geen vebinding meer

Dan heb je daar geluk mee gehad. Toon kan namelijk normaal gesproken alleen overweg met 2,4GHz. Dat word band even veranderen van 5GHz naar 2,4GHz, dan zal hij wel kunnen verbinden met je WiFi.

Het is onmogelijk dat Toon met een 5GHz WiFi netwerk verbinding maakt.
Dan wordt het tijd dat je een onderzoek naar je V10 modem doet.
Vermoedelijk hebben de SSID’s 2,4 en 5,0 dezelfde netwerknaam.
Dus ontstaat er bij Toon een koppelingsprobleem.
Maak aparte netwerknamen aan; het liefst met 2 verschillende ww.
Dan is het probleem over.
Reputatie 4
Badge +1
Als dit zo is vind ik het bijzonder jammer, ga mijn wifi niet veranderen ben blij dat ik nu 5 GHZ heb.

Maar is hij wel als gewone thermostaat dan te gebruiken?
Anders zie ik me genoodzaakt om hem terug te geven, wanneer dit hier problemen gaat opleveren.
Dat hangt er van af of je een dual-band modem hebt. Volgens mij is dat met een V10 modem niet mogelijk.
Waarom niet een simpel goedkoop dual-band router aan je modem geknoopt?
Als je Toon alleen als een thermostaat wil gebruiken dan kan dat best; alleen zal je door de notificatiebalk steeds gewezen worden op het gebrek aan WiFi.
Reputatie 6
Badge +7
Volgens KPN is de EB V10 een Dual-band 802.11ac router
Reputatie 7
Badge +9
Toon werk zonder WiFi, prima als normale thermostaat.

Toch adviseer ik je om eens je modem in te duiken, te kijken of

1: Je modem dual band aan kan (5GHZ en 2,4ghz)

2: Dit mogen niet dezelfde SSID namen hebben.
Reputatie 4
Badge +1
Volgens KPN is de EB V10 een Dual-band 802.11ac router
Reputatie 4
Badge +1
Maar wat moet ik nu doen dan? Dit heeft eigenlijk zonder problemen gewerkt, vanaf 11 sept tot de update en sinds gisterenavond gaat het helemaal niet meer, vind niet eens mijn netwerk?
Hier is in de kamer een extra router geen optie

Reputatie 4
Badge +1
Maar als dit zo zou zijn, hoe kan ik dat veranderen zonder andere problemen met de wifi voor laptop etc te krijgen?
Reputatie 7
Badge +9
Maar als dit zo zou zijn, hoe kan ik dat veranderen zonder andere problemen met de wifi voor laptop etc te krijgen?

Als je een dual band heb. Heb je een WiFi naam voor de 5ghz en een WiFi naam voor de 2,4ghz.

Heb je geen dual band, dan is het alleen 5ghz veranderen naar 2,4ghz. Alle apparaten zullen we automatisch verbindingen indien wachtwoord en naam zelfde blijft.
Reputatie 4
Badge +1

Als je een dual band heb. Heb je een WiFi naam voor de 5ghz en een WiFi naam voor de 2,4ghz.

Heb je geen dual band, dan is het alleen 5ghz veranderen naar 2,4ghz. Alle apparaten zullen we automatisch verbindingen indien wachtwoord en naam zelfde blijft.

Reputatie 4
Badge +1
Maar hoe veranderen ik dat dan, wil die 5 GHZ wel behouden met mijn bestaande inlog gegevens
Reputatie 7
Badge +9
Dat is niet te veranderen. Dit is een vaste dual band. Die uitzend over 5Ghz en 2,4Ghz. Nou snap ik ook waarom Toon altijd wel gewerkt heeft. Hij verbinden gewoon met 2,4ghz.
Met je modem is dus niks mis.

Kan je is een hotspot maken met je telefoon, Toon daar eens mee laten verbinden? Dit is puur om te kijken of Toon zijn WiFi verbinding kan opbouwen of goed is.
Reputatie 4
Badge +1
Sorry dat kan ik helaas niet
Reputatie 4
Badge +1
Toon kan de verbinding niet opbouwen blijft nu steeds zoeken.
Logisch want hij kan de SSID op 2.4 Ghz niet vinden.
Zoals ik al in het begin zei: "zorg voor 2 SSID's"

Hier staat beschreven hoe je dat doet:

https://forum.kpn.com/internet-9/experiabox-v10-verschillende-ssid-s-354915

Op de 5Ghz houd je dan gewoon je Username Heikrekel en ww dan hoef je je PC niet aan te passen.
Kies op de 2.4 GHz een fantasienaam als SSID (bv Heikrekel_2.4) en een ww.

Start jemodem opnieuw op en ongetwijfeld zie je bij Toon daarna keurig je "fantasienaam" staan
Reputatie 4
Badge +1
Logisch want hij kan de SSID op 2.4 Ghz niet vinden.
Zoals ik al in het begin zei: "zorg voor 2 SSID's"

Hier staat beschreven hoe je dat doet:

https://forum.kpn.com/internet-9/experiabox-v10-verschillende-ssid-s-354915

Op de 5Ghz houd je dan gewoon je Username Heikrekel en ww dan hoef je je PC niet aan te passen.
Kies op de 2.4 GHz een fantasienaam als SSID (bv Heikrekel_2.4) en een ww.

Start jemodem opnieuw op en ongetwijfeld zie je bij Toon daarna keurig je "fantasienaam" staan
En wat is je reactie nu?
Als je wilt quoten, scrol dan in je bericht helemaal naar beneden en plaatst daar je reactie.
Reputatie 4
Badge +1

Heb deze stappen precies uitgevoerd nu staat de nieuwe naam van het netwerk ''toon'' wel op mijn toon, heb een nieuw wachtwoord gemaakt, maar hij kan geen verbinding maken met het netwerk.
Hoewel er internet is onder de netwerknaam ''toon'' op de laptop.
Mijn andere naam ''Heikrekel'' zie ik nu op mijn laptop ook nergens meer staan
Nu geef je Toon een harde reset en maak je modem eerst stroomloos.
Harde reset dus via de Toon module bij je CV 1 minuutje stroomloos te maken.
Als Toon weer gaat opstarten, geef je je modem ook weer stroom

Je laptop start je ook gewoon helemaal opnieuw op.
Je laptop staat ingesteld op het eerste de beste SSID die hij kan connecten.
Dus met toon laat je je laptop uiteraard niet opstarten en je kiest Heikrekel
Als je dat technisch aankan kan je bij het stuurprogramma van je internetadapter de keuze maken dat je laptop alleen maar met 5.0Ghz mag verbinden..

Reputatie 4
Badge +1
Helaas de Toon maakt geen contact met het netwerk, heb alles precies gedaan zoals gevraagd, het wachtwoord heb ik diverse keren opnieuw ingegeven om vergissingen te voorkomen.

De laptop veranderen dat hij met Heikrekel weer opstart kan ik helaas niet.

Volgens mij klopt er iets niet met de toon.
Reputatie 7
Badge +9
Of er iets wel of niet klopt met Toon, kon je uitsluiten door een hotspot te maken met je mobiele telefoon. Elke smartphone heeft deze optie wel, zolang je op WiFi verbonden bent gebeurd er niks ergs.
Zo kan je wel kijken of de WiFi driver van Toon nog correct is.

Reageer