wachtwoord onjuist | Eneco Community
beantwoord

wachtwoord onjuist

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 6 reacties
hoi, ik krijg sinds februari geen contact meer met WIFI, melding was dat wachtwoord onjuist zou zijn. gisteren (het kwam er niet van om eerder te doen) via netwerk kabel contact gemaakt. laatse versie update geinstalleerd (4.15.6).
Helaas tot nu toe zelfde melding. ook via mobiele hotspot wat andere (internet) aanbieder is.
ik heb overal stroom vanaf gehaald, gereset, en zelfs toon terug naar fabrieks instellingen (weet niet of dat meest verstandig was, maar ja)

Ook weet Toon de meetmodule niet meer te vinden (ook niet met netwerk kabel verbinding) hoewel dit tot februari dit jaar geen probleem was.

Ik weet even niet meer welke opties ik nog meer heb, om toon weer werkend te krijgen. ook op dit Forum heb ik geen suggesties gevonden die ik al eens geprobeerd had.

grt
jeroen.
icon

Beste antwoord door Urgel 13 juni 2018, 09:49

@tjoehhw

Wow, wat heb jij een hoop geprobeerd, zonder succes 😮 . Om over deze muur heen te komen zorg ik ervoor dat mijn collega's binnen 24 uur contact met je opnemen voor het maken van een afspraak. De kans bestaat dat het display vervangen wordt.

Groet, Urgel
Bekijk origineel

22 Reacties

Als je zelfs de fabrieksinstelling al hebt geprobeerd en je nog steeds geen wifi krijgt, ook niet via een hotspot, dan moet ie gewoon vervangen worden.
Moderator, monteur?
hoi, ik krijg sinds februari geen contact meer met WIFI, melding was dat wachtwoord onjuist zou zijn. gisteren (het kwam er niet van om eerder te doen) via netwerk kabel contact gemaakt. laatse versie update geinstalleerd (4.15.6).
Helaas tot nu toe zelfde melding. ook via mobiele hotspot wat andere (internet) aanbieder is.
ik heb overal stroom vanaf gehaald, gereset, en zelfs toon terug naar fabrieks instellingen (weet niet of dat meest verstandig was, maar ja)

Ook weet Toon de meetmodule niet meer te vinden (ook niet met netwerk kabel verbinding) hoewel dit tot februari dit jaar geen probleem was.

Ik weet even niet meer welke opties ik nog meer heb, om toon weer werkend te krijgen. ook op dit Forum heb ik geen suggesties gevonden die ik al eens geprobeerd had.

grt
jeroen.

Hoi Jeroen,

Jammer dat je een fabrieksherstel hebt gedaan.
Je meetmodule zou je kunnen resetten en opnieuw koppelen. Geef de reset door het zwarte knopje intedrukken en ingedrukt te houden tot je de 2 ledjes even knipperen.

Probeer dit even; pakken we daarna de zaak verder op.
Kan je ook de hotspot methode via je eigen smartphone eens proberen?
Ik begrijp dat Toon in het WiFi-vak wel alle SSID's ziet die in je buurt zijn?
Beste ton,
Dank voor snelle terugkoppeling.
Goed en slecht nieuws...... de reset (ca 5sec. Knopje inhouden) werkt.
De connectie met meetmodule is hersteld.
Verbruik is zichtbaar op thermostaat en in de app.

Echter alleen met een netwerkkabel door mijn huis heen die toon met router verbind.
De wifi geeft nog altijd aan dat wachtwoord onjuist is. Inderdaad ook via hotspot van smartphone.
Er zijn idd meerdere ssid zichtbaar.
Grt
Jeroen
Hoi Jeroen,

Perfect zover.
Met deze controle heb je in ieder geval vast gesteld dat je niet alleen met je eigen modem, maar ook niet met een hotspot contact kan maken.
En dat geeft te denken.
Als de Toon®️ WiFi module wel andere SSID ziet dan is dat weer een goed teken. Zit daar ook van je eigen modem je 2.4 GHz SSID bij?
Ook heb je de bijna de laatste update, want versie 4.16.8 is nu de laatste.

Je zou eerst nog de laatste update kunnen aanvragen. Doet soms wonderen.

En voor ik het vergeet, was er in februari een bijzondere reden dat het WiFi isdue met Toon®️ ontstond? Nieuw modem of iets dergelijks?
Reputatie 5
Badge +1
@tjoehhw

Welkom op het Toon forum! Goed dat je dit kenbaar maakt via deze weg. Zo te zien heb je al flink wat stappen doorlopen en hebben de forumleden je goed op weg geholpen. Ik heb de nieuwste softwareversie aan je toegekend. Kan je met behulp van je netwerkkabel de Toon updaten?

Laat me weten of dit heeft geholpen.

Groet,
Mitchel
Mitchel,
Ik zou gewoon een monteur er op af sturen. Hij heeft al geupgrade naar 4.15.6 via de netwerkkabel als poging om het weer werkend te maken en een volgende upgrade naar 4.16.8 zal echt zijn wifi niet gaan fixen.

Gezien hij de melding krijgt 'wachtwoord fout' van de wifi instelling, kan ik concluderen dat hij wel wifi ziet maar dat de Toon niet wil connecten. Zeer waarschijnlijk is de wpa-supplicant bij een update/installatie corrupt geraakt. Deze is al sinds bijna een jaar niet meer in een nieuwere release geupdate dus een vandaar dat een 4.16.8 upgrade niet zal helpen.
Goedenavond @tjoehhw

Toon wilt niet verbinden met jouw wifi-netwerk en dat sinds februari, dat is een lange periode. Hoe gaat wij dit samen oplossen??
Ik zie dat je al heel veel stappen hebt doorlopen, mijn complimenten en bedankt voor je medewerkring en geduld tot nu toe!!

Nog een vraag:
Heb je toevallig een Experiabox V10? Ik heb hier een ''Workaround'' voor vanuit de softwarebeheerders, heb je geen Experiabox V10? Haal dan de thermostaat van de muur voor 5 minuten.

@Anonymous bedankt voor je reactie. De monteurs optie is er altijd, maar ik wacht nog even een reactie af 🙂.

In afwachting van je reactie.

Groet,
Dionne
Ik hoop dat er nu wel een reactie van Jeroen komt Dionne.
Vandaar dat ik ook vroeg of z’n eigen 2,4 GHz SSiD wel zichtbaar was en of hij in februari een nieuw modem heeft gekregen.
Ook ben ik bang dat hij een Ziggo dual modem heeft die gelijke SSID’s heeft op de 2,4 en 5,0.
Ik ben ook benieuwd.
Reputatie 7
Badge +9
@Dionne,

Die Anoymous is dus de gene wat ik zei (probeer het even zonder al teveel details).
Daar staat nu ook auteur en bij de topicstarter staat auteur... Something goes wrong here.
Beste allen, ik was even een weekje 'offline' , vandaar late reactie.
Bedankt voor al jullie reacties en geboden hulp!

Ik heb inmiddels de upgrade geinstalleerd. 4.16.8 is actief.
Ik heb ziggo zo ver gekregen om een nieuwe router te sturen, die is zojuist geinstalleerd en diverse apparaten op gekoppeld (tablet/phone/tv/laptop) echter geeft Toon helaas nog altijd 'wachtwoord onjuist' weer. Via netwerk kabel werkt Toon wel.
Ik heb nog even via mobile hotspot geprobeerd, ook daarbij dezelfde melding (zie ook bijlages)

Hopelijk valt er wat op te vinden ?
Grt
Jeroen
Nog even jullie vragen proberen te beantwoorden.....

Ik ga ervanuit dat ik 2.4 ghz ssid heb. Maar meer omdat ik ervan uit ga dat dit de standaard is, zou even niet weten waar ik dat terig kan vinden?
Ik heb geen experiabox (denk ik...)

Ik laat even een dag netwerk kabel erin.
Toonapp maakt ook verbinding.
De resultaten/ metingen die worden weergegeven lijken NIET correct.

Grt
Jeroen
Beste allen, ik was even een weekje 'offline' , vandaar late reactie.
Bedankt voor al jullie reacties en geboden hulp!

Ik heb inmiddels de upgrade geinstalleerd. 4.16.8 is actief.
Ik heb ziggo zo ver gekregen om een nieuwe router te sturen, die is zojuist geinstalleerd en diverse apparaten op gekoppeld (tablet/phone/tv/laptop) echter geeft Toon helaas nog altijd 'wachtwoord onjuist' weer. Via netwerk kabel werkt Toon wel.
Ik heb nog even via mobile hotspot geprobeerd, ook daarbij dezelfde melding (zie ook bijlages)

Hopelijk valt er wat op te vinden ?
Grt
Jeroen

Hoi Jeroen,

Met de hotspot controle heb je bewezen dat jouw WiFi module in je Toon®️ dus corrupt zou moeten zijn. Er vanuitgaande dat je WW van je hotspot zeker weten goed is.
In eerdere situaties werd Toon®️ dan ook omgewisseld.
Even afwachten wat een moderator morgen gaat regelen.

Ik ga ervanuit dat ik 2.4 ghz ssid heb. Maar meer omdat ik ervan uit ga dat dit de standaard is, zou even niet weten waar ik dat terig kan vinden?

Grt
Jeroen

Hoi Jeroen,

Jazeker heb je een 2,4 GHz SSID anders zou die niet in de WiFi lijst van Toon®️ verschijnen. SSID 5.0 kan Toon®️ niet weergeven.
Je spreekt eerder over Ziggo; dus een experiabox kan je dan niet hebben; KPN gebruikt die.
Ik vermoed dat jij een witte Connectbox van Ziggo hebt gehad.

Grt
Jeroen

Hoi Jeroen,

Jazeker heb je een 2,4 GHz SSID anders zou die niet in de WiFi lijst van Toon®️ verschijnen. SSID 5.0 kan Toon®️ niet weergeven.
Je spreekt eerder over Ziggo; dus een experiabox kan je dan niet hebben; KPN gebruikt die.
Ik vermoed dat jij een witte Connectbox van Ziggo hebt gehad.

Ahhj zo... dank, weer wat geleerd, en ja is idd de ziggo connectbox
Reputatie 7
Badge +2
@tjoehhw

Wow, wat heb jij een hoop geprobeerd, zonder succes 😮 . Om over deze muur heen te komen zorg ik ervoor dat mijn collega's binnen 24 uur contact met je opnemen voor het maken van een afspraak. De kans bestaat dat het display vervangen wordt.

Groet, Urgel
Reputatie 7
Badge +9
@tjoehhw

Groet, Urgel

@Urgel,

Het is handig als de monteur de activatiecode bij de hand heeft dan. Paar keer meegemaakt dat deze niet in de werkbon stond van de monteur, dat de gebruiker er later nog eens achteraan moest.
Reputatie 7
Badge +2
@mAiden

Handig is inderdaad anders! Bekende issue waar naar wordt gekeken. Voor nu ben ik voor 99,99% zeker dat het in deze situatie goed komt ( ik laat 0,01% over voor een technische default hehe 🤓 )
En ach als die eventuele nieuwe Toon®️ onder kantoortijd wordt geplaatst, kan de monteur altijd ff de thuisbasis bellen.

Ik ben benieuwd hoe dit issue nu verder afloopt voor @tjoehhw
Dank voor alle feedback!
Ik ben inmiddels gebeld, maar was niet in staat om de telefoon te beantwoorden.
Keurig een mail ontvangen voor terugbel verzoek. Ga ik morgen regelen.
Ik ga ervanuit dat het goed komt, maar zal jullie op de hoogte houden. ?
Fijne avond
Grt
Jeroen
ter info. Inmiddels is de monteur vorige week langsgeweest.
Na wat geknutsel en nieuw frontje werkt alles weer naar behoren!

allemaal bedankt voor het meedenken
Hoi Jeroen,

Leuk om te horen.
Hopelijk heb je met deze Toon®️ meer suc6

Bedankt voor de terugmelding.

Reageer