Vreemd gedrag Toon | Eneco Community
vraag

Vreemd gedrag Toon

• 27 november 2016
  • 37 reacties
  • 1438 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

37 Reacties

Badge
@Folkert. De temperatuur is niet gehaald, althans niet op tijd..Ik heb de toegang net aangezet
Reputatie 7
Badge +6
@Fiekman

Heb je op dit moment de instelling van de vloerverwarming op radiatoren staan of op vloerverwarming? Deze wordt meestal op radiatoren gezet door onze monteurs, omdat het dan in andere ruimtes wat sneller warm wordt. Wanneer deze op vloerverwarming staat wordt het in de kamer waar Toon hangt sneller warm. Ook zie ik dat er eerst twee uur lang een programma gedraaid wordt van 20 graden, en dat er dan een programma van 20.5 moet draaien, omdat vloerverwarming nogal traag opwarmt is het een misschien een idee om voor 1 programma andere(langere) tijdsblokken voor te gebruiken?
Badge
@Folkert Toon staat op vloerverwarming en ik heb de tijdsblokken iets langer gemaakt. Maar denk toch dat er iets anders aan de hand is. Ik kom net thuis (19.15) en het is 19 graden thuis en Toon is niet aan het stoken. Het programma 'Thuis 20 graden' staat ingesteld op 18.30.

Graag iets van een structurele oplossing aanbieden. Ik heb nu het gevoel dat we in de 'probeer dit en dat maar eens' modus zitten. Vertel me maar hoe ik de Toon moet instellen volgens Eneco dat het werkt.
Reputatie 2
Badge +1
@Fiekman, Is het bij jou intussen al opgelost ? Ik heb namelijk nu het zelfde probleem als wat jij omschrijft.
Badge
@Robin65 Er wordt helaas niet inhoudelijk gereageerd op mijn opmerkingen, zoals mijn vraag van waarom wordt er niet gestookt terwijl Toon dit wel moet doen. Het niet stoken is vanzelf overgegaan, maar vandaag heb ik weer last dat Toon teveel stookt. Doorstoken terwijl temperatuur bereikt is. Op mijn vraag hoe Toon in te stellen dat het wel werkt wordt niet geantwoord helaas
Reputatie 7
Badge +6
@Fiekman,

Sorry dat er eerder niet is terug gekomen op jouw reactie. Ik kan op dit moment jouw Toon niet benaderen omdat de toegang uit staat, maar als je de tijdsblokken met de ingestelde temperatuur hebt verlengt dan is het inderdaad nog steeds vreemd waarom Toon de ketel geen opdracht geeft. Is dit elke keer zo of komt het af en toe voor? Op zo'n moment zie je ook geen vlammetje neem ik aan? Even wat vragen die ik stel om alles duidelijk te krijgen. Wederom kun je de externe toegang aanzetten, want dan kan ik beter nagaan wat je bedoelt en wat er dan gebeurt (of juist niet in dit geval).
Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +9
Al is gecontroleerd of de ketel niet staat de pendelen?

Al is gecontroleerd wat de ketel doet als het bijvoorbeeld 19graden is, terwijl het 19,5 moet zijn?

Waarom vraag ik dit.. Het laatste heb ik ook. Laatste 0,5 doet mij ketel met de nadraaitijd, wat hier aanzienlijk scheelt in gasverbruik..
Badge
@Danielle.. toegang staat aan. Misschien dat jullie de inleer routines kunnen resetten ofzo

@mAiden Wat bedoel je precies met pendelen?
Reputatie 7
Badge +6
@Fiekman,

Het voorbeeld dat je geeft op 16 december zie ik terug. Echter sloeg de ketel wel heel de tijd aan, maar omdat de temperatuur met vloerverwarming meestal 1 graad verhoogd wordt binnen 1 of 1,5 uur, kan het zijn dat je daarom niet merkt dat de temperatuur verhoogd wordt.
Het advies is om 1 graad verschil te houden in de instellingen van het programma, voor in de nacht 19,5 bijvoorbeeld en overdag 20,5 graden, zodat alles naar behoren gaat werken. Kun je dit proberen en even aankijken?
Badge
Beste @Daniëlle, Ik heb de afgelopen weken inmiddels verschillende instellingen geprobeerd, ook jouw voorgestelde instelling. Jij geeft aan dat je mijn voorbeeld van 16 december hebt gezien en dat de ketel aansloeg. Kun je mij vertellen waarom dit dan in het display van Toon niet te zien was? Naar mijn idee was de ketel juist niet aangeslagen.

Ik heb de afgelopen weken de volgende zaken aan de hand gehad:

- De ketel slaat wel aan maar te laat, waardoor de temperatuur niet bereikt wordt
- De ketel slaat aan en blijft doorstoken terwijl de temperatuur al bereikt is
- De ketel slaat helemaal niet aan

Toon is op dit moment niet efficient bezig

Is het mogelijk om de algoritmes van mijn Toon te resetten ofzo want deze oplossing is het echt niet. Ik zal sowieso de graden aanpassen.
Reputatie 7
Badge +6
@Fiekman,

De ketel sloeg aan, alleen in het begin zachtjes waardoor dat niet direct te zien is op Toon.
Ik zorg dat het programma opnieuw wordt ingesteld zodat Toon opnieuw in kan leren. Dat zal morgen zijn.
Badge
@Daniëlle, toen ik vanavond thuis kwam zag ik dat het programma uit stond. Ik neem aan dat de reset gedaan is. Bedankt daarvoor. Hopen dat het de komende periode beter gaat