Vreemd gedrag Toon | Eneco Community
vraag

Vreemd gedrag Toon

• 27 november 2016
  • 37 reacties
  • 1438 Bekeken

Badge
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 38 reacties
Hallo allemaal,

Sinds enkele weken wil Toon af en toe niet stoken als volgens het programma gestookt moet worden, omdat de actuele temperatuur lager is dan de temperatuur van het programma. Ik krijg in het toon display dan te zien dat de actuele temperatuur hoger is dan de ingestelde temperatuur. ( zie screen shot ). Dit los ik dan op door Toon te herstarten, maar het begint nu wel vervelend te worden. Iemand enige suggesties?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

37 Reacties

Bedoel je met herstarten een harde reset?
Heb je ook wel eens geprobeerd de programma schakelaar uit en weer aan te zetten? Desnoods via de App.
Bij jou staat er keurig: Om 23:00 naar Slapen
Dan dient onder 20,0 grd niets te staan.
Het lijkt wel of er een overshoot is.

Zet in ieder geval de externe klantentoegang voor morgen even op Aan.
Ik heb iets soortgelijks. Zie foto
Sinds donderdag heb ik Toon. Werkte de eerste dagen best goed, maar vandaag blijft het koud. Ik heb alles al gereset en alle instructie video's uitgevoerd, maar de ketel blijft uit.
Volgens de installateur zou het vlammetje de eerste week nog niet goed werken, maar 19,5 is toch echt niet >23.
Wie kan mij helpen?
Ik zie geen programma keuze die Rood is; kies eens gewoon een programma en kijk eens hoe Toon daar op inleert.
In dit soort zaken kan alleen een harde reset een goed resultaat hebben.

Heb je dit filmpje aan even bekeken?:

https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-opmerkingen-over-toon-110/vragen-over-toon-thermostaatprogramma-instelt-hebben-nieuw-filmpje-voor-je-12834
Badge
Bedoel je met herstarten een harde reset?
Heb je ook wel eens geprobeerd de programma schakelaar uit en weer aan te zetten? Desnoods via de App.
Bij jou staat er keurig: Om 23:00 naar Slapen
Dan dient onder 20,0 grd niets te staan.
Het lijkt wel of er een overshoot is.

Zet in ieder geval de externe klantentoegang voor morgen even op Aan.

Toon heb ik stroomloos gemaakt en ik heb de reset knop aan de onderkant gebruikt. Ik heb overigens inderdaad ook een paar keer het programma aan/uit gezet. Ik zet de klantenservice toegang alvast op aan
Dank voor de tip Brandje.
Het wordt nu weer langzaam warmer
Hoi Fiekman,

Oke, dat is dus een harde reset.
Houdt daarbij rekening dat de temperatuur dan tijdelijk zo'n 2 grd daalt op Toon®️ en de sensor zich opnieuw gaat kalibreren. Het inleer proces wordt dan onderbroken en weer hervat.
Toon®️ dient dan enige tijd met rust gelaten te worden.
Heb je ook het filmpje even bekeken?
Dank voor de tip Brandje.
Het wordt nu weer langzaam warmer

Graag gedaan!
Geef Toon®️ nu enige tijd rust om door te gaan met inleren.
Badge
Beste brandje,

Filmpje is mij bekend, na de reset laat ik de Toon inderdaad met rust, maar goed de laatste weken is het lastig om het apparaat met rust te laten als het niet werkt. Dus ik hoop dat de klantenservice wat kan vinden.
Beste brandje,

Filmpje is mij bekend, na de reset laat ik de Toon inderdaad met rust, maar goed de laatste weken is het lastig om het apparaat met rust te laten als het niet werkt. Dus ik hoop dat de klantenservice wat kan vinden.

Laten we hopen dat de externe toegang duidelijkheid biedt.
De moderators kunnen bv ook voor laten zorgen dat het totale opnieuw inleren door hun wordt gestart.
Dat kan alleen op afstand en je programmainstrllingen ben je dan kwijt.
Even afwachten dus.
Reputatie 7
Badge +6
@Fiekman

Ik zie dat er in het programma af een toe een trap inzit van een half uur. De vloerverwarming doe dan z'n best om de juiste temperatuur bereiken maar een half uur daarna moet het al weer een halve graad warmer zijn. Ik adviseer je om dit soort ''trapjes'' uit het programma te halen,.
Badge
@Fiekman

Ik zie dat er in het programma af een toe een trap inzit van een half uur. De vloerverwarming doe dan z'n best om de juiste temperatuur bereiken maar een half uur daarna moet het al weer een halve graad warmer zijn. Ik adviseer je om dit soort ''trapjes'' uit het programma te halen,.

@Folkert.. bedankt voor het nakijken.

Bedoel je met trapjes de tijd tussen 'Thuis' en 'Comfort'? Als dat zo is klopt het niet helemaal, want tussen Thuis en Comfort zit 1.5 uur. Ik heb er nu een half uur bijgeteld, dus om 18.30 Thuis en om 20:30 comfort. Graag even aangeven als je wat anders bedoeld.

De andere vraag is nog niet beantwoord en dat is de vraag waarom Toon vind dat 20 graden hoger is dan 20,5 graden
Reputatie 7
Badge +6
@Fiekman

Dat bedoelde ik inderdaad. Toon geeft daar aan dat hij aan het voorverwarmen gaat voor 20.5 graden, dit wordt in de Toon niet gezien als een ''groter dan'' teken.
Badge
@Folkert... bedankt voor je uitleg, dan zet ik de toegang nu uit. Ik kijk het even aan of het vanaf nu goed gaat
Mijn ketel blijft branden, ook al is het hier 21 graden en staat het programma op slapen bij 15 graden.
Afgelopen 24 uur heeft de ketel ook continue gedraaid, ondanks het programma en een hogere temperatuur. Sinds donderdag heb ik een toon. Inleren lijkt me logisch, maar daar hoort wat mij betreft ook uitschakelen bij. Of doe ik iets verkeerd?
Reputatie 3
Badge
Mijn ketel blijft branden, ook al is het hier 21 graden en staat het programma op slapen bij 15 graden.
Afgelopen 24 uur heeft de ketel ook continue gedraaid, ondanks het programma en een hogere temperatuur. Sinds donderdag heb ik een toon. Inleren lijkt me logisch, maar daar hoort wat mij betreft ook uitschakelen bij. Of doe ik iets verkeerd?

Het lijkt mij dat de ketel module verkeerd is aangesloten op de CV als deze blijft stoken.
Weet je zeker dat het geen na draaien van de CV is waarbij deze niet brand maar wel water rond pompt is?
Reputatie 7
Badge +7
Hallo allemaal,

Sinds enkele weken wil Toon af en toe niet stoken als volgens het programma gestookt moet worden,

beste @ Fiekman,
Staat je Toon wel ingesteld op vloerverwarming ??
en weet je ook dat bvb nacht verlaging weinig zin heeft bij vloerverwarming?
ook zal bij het veranderen van de temperaturen dmv het programma in Toon dit niet 123 merkbaar zijn in de kamer temperatuur.
aangezien vloerverwarming Traag reageert
heb je naast de vloer verwarming ook nog radiatoren , dan nog zal je ook met de traagheid van je vloerverwarming rekening moeten houden.
(juiste instelling temperatuur vloer verwarming en radiatoren)
waterzijdig inregelen van het verwarming,s systeem
ff googelen
Sander,
Bedankt voor je reactie. De ketel brand, want er wordt gas verbruik gemeten. Hoe kan ik controleren of de ketelmodule goed of fout is aangesloten?
Reputatie 7
Badge +6
Beste Gerard den,

Kun je de toegang klantenservice op je Toon aanzetten, dan kijken we voor je wat er zich afspeelt in je Toon.
Badge
Beste @jvdl,

Bedankt voor je reactie

Toon staat inderdaad op de vloerverwarmingsstand. Ik heb inderdaad op de begane grond vloerverwarming en de rest van het huis heeft radiatoren. Ik heb de instelling op de radiatorknop van de vloerverwamingsverdeler lager gezet.

De c.v inregelen wilde ik inderdaad een keertje laten doen door iemand.

Heb je nog een advies voor me op welke instelling ik moet gebruiken voor Slapen en Weg?
Reputatie 2
Badge +4
Hier sinds vandaag ook problemen
Harde reset help niet
Ketel blijft doorstoken ondanks dat temp is bereikt.
Ketel slaat niet aan nadat de temp te laag is.
vandaag 19 m3 gas verbruikt wat extreem is
App geeft geen gasverbruik aan.
Hallo Folkert,
Ik heb de 'Toegang tot Toon op afstand' aangezet. Of bedoel je iets anders?
Ha Folkert,
Ik heb het al gevonden en de toegang klantenservice aan gezet.
Ik ben benieuwd. Vandaag heeft hij weer de hele dag en nacht gebrand.
Hallo Folkert,
Ik heb de 'Toegang tot Toon op afstand' aangezet. Of bedoel je iets anders?

Ja Folkert bedoelt:

Menu/support
Badge
Ik heb ingesteld dat de temperatuur om 18.30 op 20,5 moet staan, normaal gestoken is ketel dan al aan het stoken, maar de temperatuur in Toon is nu (18.05) 19,5 graden en doet niks
Reputatie 7
Badge +6
@Fiekman

We kunnen altijd weer een kijkje nemen voor je, wanneer je de toegang aanzet. Ik neem aan dat de temperatuur niet gehaald is gisteren?