Vragen over Toon m.b.t. verbruik en verwarmen | Eneco Community
vraag

Vragen over Toon m.b.t. verbruik en verwarmen

• 23 januari 2019
  • 2 reacties
  • 78 Bekeken

toon doet het nu wel ,dit komt omdat ik nu een slimme meter heb gehad maar in de maanden oktober,november en december stond er dat ik wel meer dan 184,00 euro teveel had gestookt dit zag ik op de toon , dat kan niet eens ik ben niet eens elke dag thuis
toen heb ik met iemand gesproken , die vertelde mij als mijn slimme meter hangt kon ik vragen voor een compilatie omdat mijn huisje niet goed verwarmt werd
en er verkeerde gegevens op de toon stonden
ik weet niet meer wanneer ik elke keer belde dan naar de eneco en dan naar toon , het was wisselend

er kwam ook een x een monteur kijken naar mijn toon drukte op de toon hij zei hij doet het en ging weg, ik zei dat de verbruikt niet goed stond en dat het veel geld was ik werk overdags en dan staat de cv niet eens aan ,
maar deze man zeilij doet het en ging weg

ik heb dagen onder een plakdop mijn stoel gezeten dit klopt toch niet

groetjes van mary

2 Reacties

Reputatie 5
Badge
@M.J. Mos

Welkom op de Eneco Community!
Ik heb je topics samengevoegd, omdat deze vragen makkelijk in 1 topic kunnen ;)
Als ik je goed begrijp is je verbruik voordat je slimme meters kreeg erg hoog, terwijl je niet elke dag thuis bent. Daarnaast ervaar je ook dat Toon niet snel stookt naar de gewenste temperatuur. Ik heb meteen even met je meegekeken en wil je graag verder informeren over deze zaken.

Wat betreft je verbruik kan het zo zijn dat met de oude meters dat de sensoren niet goed bevestigd zaten. Hierdoor kan er onjuist of helemaal geen verbruik worden weergegeven. Dit verbruik blijft echter in Toon opgeslagen, maar is simpelweg voor eigen inzicht. Wij zullen niets met deze cijfers doen. Fijn te horen dat alles nu wel goed werkt sinds de slimme meters geplaatst zijn.

Voor de verwarming ben ik even op afstand gaan meekijken. Doordat je een programma ingesteld hebt, begint Toon eerder een stooksignaal af te geven aan je cv om ervoor te zorgen dat de door jouw gewenste temperatuur te bereiken. In jouw geval is dit 2 uur voor de ingestelde temperatuur bereikt moet worden. Wat me ook opvalt is dat er een temperatuurcorrectie van -3.1 graden is ingevoerd. mag ik vragen wat hier de reden van is?

Groet,
Glenn
vandaag iemand aan de telefoon gehad ,deze vrouw vertelde mij als mijn toon op 16 graden staat dat hij er dan 4 uur over doet om op 20 graden te komen , dit vind ik best wel lang
nu wil ik weten of dat echt waar is ,
als dat zo is holst moet ik mijn toon dan aan zetten om het niet zo koud in huis hoef te zijn graag antwoord hier op gr van mary

Reageer