Vraag over Toon abonnement | Eneco Community
vraag

Vraag over Toon abonnement

• 6 maart 2019
  • 26 reacties
  • 254 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 12 reacties
Hoi, ik heb een Toon overgenomen en een abo afgesloten, vervolgens de Toon gereset en de activatiecode ingevuld enz.
tot zover werkt alles oke, alleen ik kan nergens een optie vinden om het weerbericht een soort buienradar toe te voegen
ik meen dat ik dit weleens gezien heb , of is dat niet mogelijk op Toon?

gr

Jan

26 Reacties

Hoi Jan,

Op jouw Toon®️ zou een tegel Het Weer moeten zijn. Je kiest dan uit enkele vaste weerstations in jouw woonomgeving.
hoi Brandje
ik kan genoeg tegels toevoegen in de Toon, alleen zie ik dan alleen gas en stroom info

Ben je wel verbonden met het Service Center van Eneco?
als status staat er : verbonden met service center

Oké, dat is perfect!
Komt de optie ook niet voor in het menu?
De tegel heet Weer
nee dat is het vreemde er is niet 1 andere tegel te zien dan de eerder getoonde foto
alleen stroom en gas

software versie is 5.0.4
ketelmodule 37
Ja, dat zag ik op de foto, maar die optie krijg je als je kiest voor "Een tegel toevoegen"
Maar ik bedoelde de vaste tegels als je links boven in de hoek van Toon klikt op het menu tekentje.
Daar vind je bv ook de keuze Instellingen en daar dient ook de tegel "Weer" te staan.
nee ook daar niet er is niet 1 vaste tegel, ik snap er werkelijk niets van
-abbo afgesloten
-toon gereset
-alles opnieuw ingesteld incl. activatie code

daarna zag ik dat mijn gegevens klopte in de Toon

zie foto er is geen Weer tegel te bespeuren

Ik ben bang dat er met jouw 2e hands Toon iets niet in de haak is.
Dan zal je even moeten wachten tot er morgen een moderator reageert.
Reputatie 7
Badge +8
Jouw Toon ziet de activatie niet. Je mis meer dingen die bij een Toon Abbonement horen.
Reputatie 6
Badge
@jwp

Welkom op het Eneco forum en leuk dat je via deze weg ondersteuning zoekt voor je situatie met Toon. Mij is opgevallen dat er een nieuw Toon abonnement is afgesloten, omdat het eerste abonnement niet was gekoppeld aan je account voor gas en elektriciteit. Dit was helemaal niet nodig dus hiervoor mijn excuses.

Er zijn 2 opties in deze situatie:
1: je ontvangt een nieuwe activatiecode + klantnummer en voert opnieuw een fabrieksherstel uit op Toon. (niet de leukste, maar wel de snelste optie van de 2)
2: ik annuleer het nieuwe contract (dit moet binnen nu en 2 dagen kunnen) en ik laat het eerste abonnement voor Toon overzetten naar je gas en elektriciteit account.

Ik hoor graag voor welke optie je kiest.

Groet, Urgel
goedemorgen Urgel

ik denk dat optie 1 de beste methode is voor me.

alleen ik heb nu 2 contracten onder hetzelfde klantnummer, of het 1e contract moet opgegaan zijn in de het 2e contract.

ik weet niet of u dat voor mij kan nakijken

alvast bedankt voor de inspanning
Reputatie 6
Badge
@jwp

Dan laat ik het volledig zijn beloop en gaan we voor optie 1. Wat betreft meerdere contracten onder hetzelfde klantnummer of niet dat moet ik voor je uitzoeken. Kun je mij via een PB hier meer informatie over geven? Heb je bijvoorbeeld meerdere klantnummers en welke zijn deze?

Groet, Urgel
ik kan je de beide pdf's van het contract wel mailen, heeft u een mail adres daarvoor?
Reputatie 6
Badge
@jwp

Dat zou kunnen, maar de e-mail wordt dan opgepakt door een ander team. Dit kan even duren. Zie je op deze contracten ook een klantnummer?

Groet, Urgel
ja dat is op beide contracten hetzelfde

kan ik het klantnummer hier posten?
Reputatie 6
Badge
@jwp

Het klantnummer is een persoonlijke informatie. Deze mag je (conform de huisregels) voor jezelf houden 😉, graag zelfs. Is dit hetzelfde klantnummer dat in je profiel staat?

Groet, Urgel
ik heb mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel
als het goed is moet je dit kunnen zien nu
Reputatie 6
Badge
@jwp

Dit is inderdaad het klantnummer waarvoor een nieuw Toon abonnement is aangevraagd. Hier ga je deze week een nieuwe activatiecode voor ontvangen. Eenmaal binnen dien je alleen nog een fabrieksherstel op Toon uit te voeren en dan moeten alle tegels beschikbaar zijn, inclusief het Weer 😉.

Groet, Urgel
oke bedankt Urgel
ik laat het weten als de TOON zijn "buien" laat zien 🙂
Reputatie 6
Badge
@jwp

haha of zijn "zonnetje" 😎. Laat het ons ook even weten als je uiterlijk a.s. maandag geen nieuwe activatiecode hebt ontvangen. Dan gaan we voor je aan de slag 💪🏾.

Groet, Urgel
Reputatie 7
Badge +8
Dit moet nu vast en zeker met wat "rukwinden" goed komen!
@jwp

haha of zijn "zonnetje" 😎. Laat het ons ook even weten als je uiterlijk a.s. maandag geen nieuwe activatiecode hebt ontvangen. Dan gaan we voor je aan de slag 💪🏾.

Groet, Urgel

goedemorgen Urgel,

ik heb nog geen activatiecode ontvangen TOON, wellicht kan jij e.e.a. nakijken voor me?

alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +6
@jwp

Ik heb je een privébericht gestuurd met je activatiecode. Ik verneem graag van je of het zo gelukt is.

Reageer