Verwarming doet het niet na stroomstoring | Eneco Community
beantwoord

Verwarming doet het niet na stroomstoring

• 27 september 2018
  • 81 reacties
  • 1151 Bekeken

Reputatie 2
Badge
In juni is er onderhoud aan de ketel geweest en pas een stroomstoring. Sindsdien hebben wij wel warm water, maar geen verwarming meer.

Ik heb toon en de cv ketel al opnieuw opgestart, alles nagekeken aan de hand van het boekje of de standen etc. Nog kloppen.

En nu nog steeds niets 😭
icon

Beste antwoord door thehognl 28 september 2018, 23:08

Perfect. Als je nu de kachel aan zet, gaat je CV Ketel ook aan dan? nee, nog niet 😭

Owh dat is jammer. Ik had de volle hoop in dat het nu prima zou werken. De kabel zit nu dus aangesloten begrijp ik. Kan je de toon nog even opnieuw opstarten? Trek die stekker er maar even kort uit waarvan je net een foto had gemaakt.
Bekijk origineel

81 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
In juni is er onderhoud aan de ketel geweest en pas een stroomstoring. Sindsdien hebben wij wel warm water, maar geen verwarming meer.

Ik heb toon en de cv ketel al opnieuw opgestart, alles nagekeken aan de hand van het boekje of de standen etc. Nog kloppen.

En nu nog steeds niets 😭

Wat is de huidige Bar wat op je CV Ketel staat (van de week bij iemand nog meegemaakt dat deze op 0.3 stond, wel warm water had, maar geen verwarming.),.
Reputatie 2
Badge
Hij staat bijna tegen de 2 bar aan.
Wat voor ketel merk en model is het?
Voor de stroomstoring had je wel verwarming?
Reputatie 2
Badge
Wij hebben een Remeha Avanta. Durf ik niet 100% te zeggen ivm de hitte.
Reputatie 7
Badge +8

Dat is perfect ?.

Geef je ketel ook geen storingsmelding als je Toon omhoog zet, zodat die wel moet stoken?
Reputatie 2
Badge

Dat is perfect ?.

Geef je ketel ook geen storingsmelding als je Toon omhoog zet, zodat die wel moet stoken?

Ik heb verschillende temperaturen geprobeerd, maar doet niks. Geen rare melding. Krijg gewoon een radiator met vlammetje te zien.
Ik vermoed dat door de langdurig niet gebruikte verwarming dat de driewegklep kwam vast te zitten op de warmwater stand. Laat een monteur op die onderdeel na kijken.
Reputatie 2
Badge
Ik vermoed dat door de langdurig niet gebruikte verwarming dat de driewegklep kwam vast te zitten op de warmwater stand. Laat een monteur op die onderdeel kijken.

Die ligt momenteel in het ziekenhuis. 😰
Beterschap voor hem.😟
Reputatie 7
Badge +8
Toevallig de zomerstand aangezet? Dan heb je namelijk wel warm water maar geen verwarming, jou Ketel heeft zo optie wel.

Voor de zekerheid even een screenshot uit de handleiding.

Reputatie 2
Badge
Toevallig de zomerstand aangezet? Dan heb je namelijk wel warm water maar geen verwarming, jou Ketel heeft zo optie wel.

Voor de zekerheid even een screenshot uit de handleiding.

Ik heb dat idd vandaag nagekeken. Maar hij staat op he de aan.
Reputatie 7
Badge +8
Misschien stomme vraag, maar zijn de draden niet los geweest van de ketelmodule van Toon, of op de thermostaat aansluiting op de ketel tijdens het onderhoud?
Reputatie 2
Badge
Misschien stomme vraag, maar zijn de draden niet los geweest van de ketelmodule van Toon, of op de thermostaat aansluiting op de ketel tijdens het onderhoud?

Euhm durf ik niet te zeggen. Zal morgen even nakijken.
Staan de radiatorkranen wel open?🤐
Reputatie 6
Badge
Goedemorgen @Netjuh1984

Welkom op de Toon community.

Wat balen zeg, dat je cv-ketel momenteel je woning niet verwarmt 😞. Ik zie dat je al een hoop tips van @mAiden en @Berny hebt gehad. Hebben deze geholpen?

Waar ik benieuwd naar ben is of de bedrading in je Ketelmodule nog goed vastzit en je de aansturing hebt gecontroleerd via Menu > Instellingen > Verwarming (in linkerrijtje).

Groet, Urgel
Reputatie 2
Badge
Goedemorgen @Netjuh1984

Welkom op de Toon community.

Wat balen zeg, dat je cv-ketel momenteel je woning niet verwarmt 😞. Ik zie dat je al een hoop tips van @mAiden en @Berny hebt gehad. Hebben deze geholpen?

Waar ik benieuwd naar ben is of de bedrading in je Ketelmodule nog goed vastzit en je de aansturing hebt gecontroleerd via Menu > Instellingen > Verwarming (in linkerrijtje).

Groet, Urgel

En het is zo koud in huis. Weet het ook niey meer ?
Reputatie 5
Badge +1
@Netjuh1984

Het koelt nu inderdaad erg af. Kan je je klantnummer toevoegen aan je profiel? Dan kijk ik voor je wat de mogelijkheden zijn.

Geef een seintje als dit gedaan hebt.
Reputatie 2
Badge
@TinaC super, ik heb hen toegevoegd!
Reputatie 5
Badge +1
@Netjuh1984

Ik denk dat de ketelmodule door de stroomstoring kapot is gegaan. Een nieuwe voor je bestellen gaat te lang duren. Wat ik wel kan doen is een monteur aansturen waar helaas kosten van minimaal 75 euro bij komen kijken (voor het vervangen van de ketelmodule) en maximaal 145 euro (indien Toon ook wordt vervangen).

Ik hoor het graag dan laat ik het installatiebedrijf contact met je opnemen.
Reputatie 2
Badge
@Netjuh1984

Ik denk dat de ketelmodule door de stroomstoring kapot is gegaan. Een nieuwe voor je bestellen gaat te lang duren. Wat ik wel kan doen is een monteur aansturen waar helaas kosten van minimaal 75 euro bij komen kijken (voor het vervangen van de ketelmodule) en maximaal 145 euro (indien Toon ook wordt vervangen).

Ik hoor het graag dan laat ik het installatiebedrijf contact met je opnemen.

Ga wel een andere oplossing zoeken, vind dit belachelijk. Trap heel die toon er wel uit. Super service, bedankt!
@TinaC, wat zijn de aanwijzingen dat de ketelmodule of het scherm kapot is?
Er is geen storing op Toon, hij is netjes verbonden met de ketel op Aan/Uit en het vlammetje voor stookopdracht is aanwezig indien gewenst.
Reputatie 6
Badge +2
Er is geen storing op Toon, hij is netjes verbonden met de ketel op Aan/Uit en het vlammetje voor stookopdracht is aanwezig indien gewenst.

Inderdaad als de ketelmodule stuk is dan roept de toon dat wel.

Gezien de Toon op aan/uit staat (de ketel ondersteund opentherm en ik neem even aan dat ie daar vast wel op aangesloten was) heb ik eerder het vermoeden dat de ketelmodule niet meer aangesloten is op de ketel. Wat ook wel eerder genoemd is, wellicht bij onderhoud niet goed terug aangesloten.

@Netjuh1984 maak eens een foto van waar de draad uit de ketelmodule in de ketel is aangesloten (of aangesloten hoort te zijn).
Reputatie 2
Badge

Inderdaad als de ketelmodule stuk is dan roept de toon dat wel.

Gezien de Toon op aan/uit staat (de ketel ondersteund opentherm en ik neem even aan dat ie daar vast wel op aangesloten was) heb ik eerder het vermoeden dat de ketelmodule niet meer aangesloten is op de ketel. Wat ook wel eerder genoemd is, wellicht bij onderhoud niet goed terug aangesloten.

@Netjuh1984 maak eens een foto van waar de draad uit de ketelmodule in de ketel is aangesloten (of aangesloten hoort te zijn).

Waar zit dat dan previes bij de ketel?
Reputatie 6
Badge +2
Zie pagina 41 op https://www.remeha.nl/-/media/websites/remehanl/files/avanta/not-119665-09_installatie-en-servicehandleiding-avanta-24c-28c-35c.pdf

Maar ik zou zeggen, volg gewoon de kabel even uit de keteladapter naar de ketel (dat is dat kleine witte kastje bij de ketel die aan 1 kant aan de toon hangt (via lang draad naar je woonkamer), 1 kant aan de ketel en 1 kant via een stroomadapter aan het stroom).
Reputatie 2
Badge
Zie pagina 41 op https://www.remeha.nl/-/media/websites/remehanl/files/avanta/not-119665-09_installatie-en-servicehandleiding-avanta-24c-28c-35c.pdf

Maar ik zou zeggen, volg gewoon de kabel even uit de keteladapter naar de ketel (dat is dat kleine witte kastje bij de ketel die aan 1 kant aan de toon hangt (via lang dra

ad naar je woonkamer), 1 kant aan de ketel en 1 kant via een stroomadapter aan het stroom).

Reageer