vraag

Verwarming doet het niet

Vorige week zijn door Liander nieuwe slimme meters geplaatst omdat onze wijk nu onder hun beheer ligt. Nog geen week daarna werkt de Toon niet meer. We hebben een A02 storing en via een medewerker en een video op de website van alles geprobeerd om deze te resetten. Stekkers er uit, hard reset, ketel reset, draden gecontroleerd, maar helaas. We hebben wel warm water, maar geen verwarming. Er staat een driehoekje met uitroepteken bij het verwarming tekentje. De ketel geeft af en toe ook een storing aan, maar met reset wel op te lossen. (aantal bar is correct). Vanochtend telefonisch iemand van toon service gebeld en geeft aan dat het 145 euro is om een monteur langs te sturen. Waardeloze service. De toon geeft wel stroom en gas verbruik aan enz. Straks ligt het probleem niet eens bij de Toon en ben je 145 voor niets kwijt. (2 jaar garantie schijnt voorbij te zijn) Daarnaast werd er gezegd dat ik de toon wel van de muur zou kunnen halen en de oude thermostaat terug zou kunnen plaatsen, maar volgens mij betaal ik nog steeds voor de toon anders zou ik niet al het inzicht hebben in mijn verbruik.. Hoe kan je zeker weten dat het de Toon betreft en niet de ketel bijvoorbeeld?

5 Reacties

Reputatie 5
@Fox1988

Welkom op het Toonforum. Excuses dat je via verschillende kanalen nog steeds niet bent geholpen. Jammer om te lezen dat je de Toon service als waardeloos hebt ervaren. Je wilt natuurlijk een warm huis en hulp met Toon. Ik ben er voor je.

Het is goed dat je alle stappen hebt doorlopen 😉. De storing A02 geeft aan, dat de verbinding tussen de ketelmodule en de cv-ketel is verbroken (misschien wist je dit al). Het probleem ligt dus ergens tussen de ketel en cv-module.
Extra informatie: Als Toon buiten de garantie valt, is het mogelijk om een monteur aan te sturen. De kosten hiervoor zijn 75 euro (enkel voorrijkosten).

Mijn vraag aan jouw om alles nog te controleren:
-Wil je jouw klantnummer toevoegen aan je profiel?
-Waar hangt/ ligt de ketelmodule? Wil je als het mogelijk is een foto sturen?

Groet,
Dionne
Reputatie 5
@Fox1988

Correct, klein wit kastje waar CV-Thermostaat op staat 🙂

Groet,
Dionne
Ik zal later vandaag een foto sturen als ik thuis ben van het werk.
Reputatie 7
Badge +8
Aangezien Toon een A02 code aangeeft, en Toon wel gewoon opstart, kan het zomaar eens zijn dat jouw keteladapter defect is geraakt.
Ik had laatst ook een A02 storingscode, door een nieuwe keteladapter te plaatsen, was de storing weg en stuurde Toon mij ketel weer aan.
Reputatie 5
@mAiden,

Jep, dat is ook de weg die ik wil gaan volgen 🙂.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen