Vervangen defecte Toon | Eneco Community
vraag

Vervangen defecte Toon

  • 20 februari 2018
  • 1 reactie
  • 609 Bekeken

Mijn defecte Toon werd binnen 24 uur vervangen door een nieuwe. Aard van het defect: het scherm blijft zwart, er is niets meer af te lezen of in te stellen. Wel werkt de thermostaat geheel conform de instellingen qua tijdstippen temperaturen. Kortom: alle functies lijken nog te werken, maar zijn niet meer af te lezen en/of desgewenst aan te passen. Oorzaak van het defect onduidelijk, mogelijk een te ruwe schoonmaakbeurt (apparaat was niet meer volledig ingeklikt en zijn houder en ook de witte omlijsting zat gedeeltelijk los).
In de oude Toon zijn de verbruiksgegevens van de afgelopen 3 jaren opgeslagen en werden steeds als referentie gebruikt tov het actuele verbruik. Deze gegevens blijken niet overgezet te kunnen worden op het nieuwe apparaat. Ik ga ervan uit dat dat wel mogelijk zou moeten zijn en zeker wenselijk is. Is er iemand met dezelfde ervaring?

1 Reactie

Het overzetten van data is nu nog steeds onmogelijk!
Dit wordt overigens vaak gevraagd; ook bv voor het doen van een backup.
Deze wens staat dan ook op de wensenlijst van Eneco.
Het is dus afwachten wanneer dit ooit mogelijk wordt.

Reageer