Verstoring weergave gasverbruik op Toon en Toon-app door extreme waarde | Eneco Community
beantwoord

Verstoring weergave gasverbruik op Toon en Toon-app door extreme waarde

• 7 augustus 2019
  • 10 reacties
  • 311 Bekeken

Badge
Hallo,

Sinds een paar weken heb ik een verstoring van de weergave van het gasverbruik in Toon (en in de Toon-app). In ieder geval was het gasverbruik tot en met 14 juli nog in orde. Daarna had ik een aantal dagen geen verbinding met het service center en/of de meetmodule (op het display stond steeds verbruik 0 voor zowel gas als elektriciteit). In die tijd is er ook nog een software update geweest. Zo rond 22 juli keek ik weer eens en er was nog steeds geen verbruik zichtbaar. Toon gereset (met behoud van data), de meetmodule nog maar eens uit en in de wandcontactdoos, modem opnieuw gestart etc. Niets hielp.

Na een paar dagen weer eens gekeken en toen viel mij op dat in de Toon-app op 18 juli een verbruik van meer dan 100.000 m3 was geregistreerd! Op de Toon zelf had ik toen wel al een paar dagen normaal gasverbruik, hoewel op het startscherm nog steeds 0 verbruik werd aangegeven. Dus gedurende de dag zag je niets, maar na een dag zag je hoeveel er de vorige dag verbruikt was.

Ik heb toen maar eens de meetmodule ontkoppeld en weer proberen te koppelen. Dat lukte eerst steeds niet, waardoor ik dacht dat de meetmodule misschien defect was. Maar uiteindelijk lukte het wel om die weer gekoppeld te krijgen. Sinds die tijd laat de Toon weer actueel verbruik zien (en ook historisch afgezien van die hierboven aangegeven periode), maar de Toon-app is nu wel verstoord vanwege die uitschieter op 18 juli. Er is nu totaal geen verbruik meer zichtbaar vanwege de schaal op het scherm. Die loopt nu namelijk tot 101000 (uitgezoomd) of tot 13000 (ingezoomd). Als je in de instellingen het verbruik per maand selecteert zie je voor de overige maanden een heel klein blauw balkje. Er is dus wel verbruik zichtbaar, maar dat is heel weinig t.o.v. die 100000. Dus ik denk dat er in principe wel historisch verbruik wordt aangegeven, maar dat dat niet zichtbaar is.

Kortom, mijn vraag is of die waarde van 18 juli uit Toon verwijderd kan worden (of waar die dan maar is opgeslagen) zonder dat ik de overige historische gegevens kwijtraak?

Groeten,

Jan

icon

Beste antwoord door TinaC 7 augustus 2019, 15:44

@J.P. Bakker

Bedankt voor je bericht. Zo te zien heb je alle handelingen verricht die nodig zijn om een storing te verhelpen. Ook is het screenshot uit de app erg handig. Deze piek kan verwijdert worden met behoud van de historische gegevens. Wil je hiervoor de externe toegang op Toon aanzetten? Via Menu > Toon Support. Ik hou je op de hoogte.

Alvast bedankt.

Tina
Bekijk origineel

10 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
@J.P. Bakker

Bedankt voor je bericht. Zo te zien heb je alle handelingen verricht die nodig zijn om een storing te verhelpen. Ook is het screenshot uit de app erg handig. Deze piek kan verwijdert worden met behoud van de historische gegevens. Wil je hiervoor de externe toegang op Toon aanzetten? Via Menu > Toon Support. Ik hou je op de hoogte.

Alvast bedankt.

Tina
Badge
Tina,
Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb inmiddels externe toegang aangezet.
Groeten,
Jan
Reputatie 6
Badge +2
@J.P. Bakker

Bedankt voor het aanzetten van de toegang. Zodra het gelukt is laten we het weten.

Groeten Chantal
Badge
Hallo Tina en/of Chantal,

Is er al een oplossing beschikbaar? Het probleem lijkt hardnekkiger te zijn dan ogenschijnlijk voorgesteld.

Groeten,
Jan

Ps Als ik wil reageren moet ik eerst inloggen, maar dan zijn gebruikersnaam/wachtwoord steevast onjuist. Moet ik eerst mijn wachtwoord resetten via wachtwoord vergeten en daarna kan ik pas reageren. Misschien ook iets om eens naar te kijken.
Reputatie 6
Badge +1
@J.P. Bakker

De oplossing is beschikbaar alleen heb ik nog geen terugkoppeling ontvangen. Ik ga er morgen achteraan en laat het je weten. Heb je problemen met het inloggen in de Toon app of op het Forum?

Groeten, Tina
Badge
Op het forum.
Reputatie 6
Badge +1
@J.P. Bakker

Gebruik je als gebruikersnaam je e-mailadres in combinatie met je wachtwoord? Probeer anders je Forum gebruikersnaam: J.P. Bakker in combinatie met het wachtwoord. Werkt dat wel?

Groeten, Tina
Badge
Ik gebruikte mijn Eneco inlog gegevens. Waarschijnlijk is dat het probleem? Om op dit bericht te reageren hoefde ik trouwens niet in te loggen. Het gaat dus niet altijd fout.
Reputatie 6
Badge +1
@J.P. Bakker

Dat de Eneco inlog gegevens problemen geven is bekend en hier zijn ze mee bezig. Ik heb een terugkoppeling ontvangen. De hoge piek is verwijdert.
Badge
Ik heb het inmiddels gezien. Prachtig! Bedankt voor jullie inspanning.

Reageer