Verspillingschecker werkt niet | Eneco Community
vraag

Verspillingschecker werkt niet

• 18 januari 2018
  • 31 reacties
  • 1440 Bekeken

Problemen met verspillingschekker eerst dikke maand lang een venster te zien met het duurr nog even na toestemming intrekken en opnieuw toekennen eindelijk apparaten gevonden maar bijna 2 weken onder elke apparaat melding nog niet genoeg gegevens en nu vandaag helemaal niks dit beeld wat is er aan de hand en of wat te doen?

31 Reacties

Reputatie 1
Badge
Er is ook nogsteeds een storing gaande aangaande de verspillingschecker, toch?!

Misschien niet leuk om te horen, maar storingen horen nu eenmaal bij Eneco #Toon. Pfff wordt er soms moedeloos van.
Reputatie 7
Badge +6
@mAiden,

De Verspillingschecker werkt weer. Of krijg je een bepaalde melding? Dan verneem ik het graag en kijken we er naar.

Misschien niet leuk om te horen, maar storingen horen nu eenmaal bij Eneco #Toon. Pfff wordt er soms moedeloos van.

Je kan het ook overdrijven hoor.
Overigens is kritiek nooit erg hoor!

Voor het eerst is er even uitval geweest met de hybride App, die nog volop in ontwikkeling is.

De oude App werk(te) toch prima?

Storingen op het SC zijn ook zeldzaam tegenwoordig. Dus het valt allemaal best mee.

Heb je dan nog uitval met Toon dan is het 9 van de 10 een probleem in de eigen configuratie.
Reputatie 7
Badge +9
@mAiden,

De Verspillingschecker werkt weer. Of krijg je een bepaalde melding? Dan verneem ik het graag en kijken we er naar.

@Danielle,

Bij mij werd juist dat idee gewekt, omdat de storingsbalk nogsteeds bovenaan de pagina staat.
Bij mij werkt de Verspillingschecker inderdaad weer correct.

Reputatie 6
Badge +7
@Danielle

De VC werkt sinds vandaag weer maar hij laad wel erg traag .. Heb een tijdje een wit scherm en dan verschijnt de VC ..
@Aaidpad

Dat is de data die hij nog aan het verzamelen is.

Groet, Denise

@Denise, dan snap ik hem nog steeds niet. Voor het gebruik van de app moet je inloggen met je user credentials waar Toon ook mee werkt. Die data kan hij toch zo uit Toon plukken? Dat hoeft geen dagen te duren toch?
Reputatie 4
Badge +1
Bij mij werkt hij ook nog steeds niet. Ik heb hem er al 3 maanden op staan, maar heeft nog steeds even tijd nodig. Waardeloos. Inmiddels al een brief gemaakt voor Radar. Eneco kan niks doen, dus dat moet maar eens in de media komen. Dat werkt vaak beter, al vind ik het wel erg dat het zover moet komen.

Sluit aan in een lange rij van hilarische klachten over deze kansloze verspillings checker. Het werkt NIET maar Eneco blijft zijn hoofd in het zand steken door voor te doen of er niets aan de hand is. Eeuwig zonde van iedere euro die hierin gestoken is.
Dat proces van “nu nog niet genoeg gegevens” is helaas niet te versnellen.
De een heeft binnen enkele dagen een reactie; bij de andere duurt het enkele weken.
Dus het kan idd een langdurig proces zijn.
Reputatie 7
Badge +6
@DM1,

Wel raar dat een wit beeld hebt zoals je op de screenshot laat zien. Is dat inmiddels weer anders?
Nu staat er weer toon heeft nog even nodig . Ik baal ervan dat de verspillingschecker hier niet van de grind wil komen
Reputatie 5
Badge +3
Nu staat er weer toon heeft nog even nodig . Ik baal ervan dat de verspillingschecker hier niet van de grind wil komen

Ik kan mij jouw gevoel goed begrijpen, maar dit is al een goed teken. Dus het is nu nog even afwachten.

Groet, Audrey
Reputatie 6
Badge +7
Na altijd gewerkt te hebben werkt mijn VC niet meer .. Krijg gister alleen nog maar een wit scherm en sinds vandaag staat er "Toon heeft nog even nodig " en is er voor de rest niets meer te zien terwijl ik al 4 zichtbare apparaten had ..

Is er iets met de VC gebeurt dat alles weer opnieuw begonnen is ?
Reputatie 7
Badge +6
@Picardo,

Oh wat gek. Wat is de status op dit moment van de Verspillingschecker? Zie je nu wel weer hoe je apparaten het doen?
Reputatie 7
Badge +9
Er is ook nogsteeds een storing gaande aangaande de verspillingschecker, toch?!
Reputatie 7
Badge +6
@mAiden,

De melding staat er niet meer..
Fijn dat het weer werkt.
Reputatie 6
Badge +7
@mAiden,

Fijn dat het weer werkt.

Hier nog wel hoor ... .
Reputatie 6
Badge +7
Weer een nieuwe update van de app ..

Dit keer kan ik zelf echt niets ontdekken visueel ..

Wanneer worden de weergave van de grafieken aangepast ? Ze schieten nog steeds door het dak heen .
Waarom herkent de verspillingchecker niet welke CV ik heb (ingevuld op Toon en alle vragen daar beantwoord) en waarom weet de checker niet welke thermostaat ik aan de muur heb hangen?
Bij werkt verspillingcheck nog niet na gister. Zo te zien is er dus wat mis met de app, maar toen ik gister het forum wilde checken lag deze er ook uit.

Zo juist de laatste beta geïnstalleerd en daar zie ik hem nu wel weer bij staan, maar de gewone app werkt de check niet.
Reputatie 7
Badge +9
@mAiden,

Fijn dat het weer werkt.

Word hier nogsteeds weergegeven Dani.
Fijn dat de storing weer is opgelost. 😉
Melding staat idd nog gewoon op het forum boven in.
Hier is de app ook zo langzaam als dikke str*nt in een trechter..
Reputatie 7
Badge +5
@picardo

De app is nog niet volledig af. Blijf vooral de updates uitvoeren, dan zal je merken dat hij steeds beter wordt!

@Aaipad

Deze ketel dienst is (nog) niet gekoppeld aan de Verspillingschecker, vandaar dat je CV-ketel niet automatisch wordt herkend. Wat bedoel je precies qua thermostaat?

Groet, Denise

@Aaipad

Deze ketel dienst is (nog) niet gekoppeld aan de Verspillingschecker, vandaar dat je CV-ketel niet automatisch wordt herkend. Wat bedoel je precies qua thermostaat?

Groet, Denise

@Denise, In de checker staat naast de Cv-ketel de Thermostaat. Daarvan zegt de checker: "Toon heeft nog niet genoeg info over jouw Thermostaat gevonden, binnenkort meer".

Hoezo? Toon is toch de thermostaat? Ik ben ff de weg kwijt... (of de app)
Reputatie 7
Badge +5
@Aaidpad

Aha, ik snap de verwarring. Met thermostaat wordt uiteraard Toon bedoelt en in dit geval heeft de Verspillingschecker het over jouw temperatuurinstellingen op Toon. Dat is de data die hij nog aan het verzamelen is.

Groet, Denise

Reageer