Verspillingschecker werkt niet | Eneco Community
vraag

Verspillingschecker werkt niet

  • 18 januari 2018
  • 31 reacties
  • 1450 Bekeken

Problemen met verspillingschekker eerst dikke maand lang een venster te zien met het duurr nog even na toestemming intrekken en opnieuw toekennen eindelijk apparaten gevonden maar bijna 2 weken onder elke apparaat melding nog niet genoeg gegevens en nu vandaag helemaal niks dit beeld wat is er aan de hand en of wat te doen?

31 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
@LittleDriver61 @marcel234

Ik steek mijn hoofd bij deze graag voor jullie uit het zand 🙂. Gezien de tijd die jullie aan het wachten zijn kan ik goed begrijpen dat het ongeduld toeneemt. Hebben jullie ook al geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te installeren? Verder mag ik ook aannemen dat bij beiden het profiel op Toon netjes is ingevuld? Zo ja, dan hoor ik het graag, zodat we kunnen starten aan de zoektocht voor een oplossing. Weet wel dat er nog hard gewerkt wordt aan de VC.

Groet, Urgel
Reputatie 4
Badge +1
Bij mij werkt hij ook nog steeds niet. Ik heb hem er al 3 maanden op staan, maar heeft nog steeds even tijd nodig. Waardeloos. Inmiddels al een brief gemaakt voor Radar. Eneco kan niks doen, dus dat moet maar eens in de media komen. Dat werkt vaak beter, al vind ik het wel erg dat het zover moet komen.

Sluit aan in een lange rij van hilarische klachten over deze kansloze verspillings checker. Het werkt NIET maar Eneco blijft zijn hoofd in het zand steken door voor te doen of er niets aan de hand is. Eeuwig zonde van iedere euro die hierin gestoken is.
Reputatie 1
Badge
Bij mij werkt hij ook nog steeds niet. Ik heb hem er al 3 maanden op staan, maar heeft nog steeds even tijd nodig. Waardeloos. Inmiddels al een brief gemaakt voor Radar. Eneco kan niks doen, dus dat moet maar eens in de media komen. Dat werkt vaak beter, al vind ik het wel erg dat het zover moet komen.
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb de nieuwe app met verspillingschecker ca 2 maanden geleden gedownload. Eerst gaf de VC aan data te verzamelen. Nu dat mijn toon geupdate moet worden. Ik heb Toon net geupdate en hij heeft geen nieuwe updates meer. Toon opnieuw opgestart. De app blijft aangeven dat ik Toon moet updaten.

Hoi Ber,

Wil je proberen de app te verwijderen en opnieuw downloaden? Om te kijken of de melding verdwijnt?

Groet, Audrey
Hoi ber,

Ja dat is vervelend!
Komt helaas meer voor.
Wacht even tot morgen dan zal een moderator dat voor je oplossen.

Is je klantnr opgenomen in je profiel van dit forum?
Ik heb de nieuwe app met verspillingschecker ca 2 maanden geleden gedownload. Eerst gaf de VC aan data te verzamelen. Nu dat mijn toon geupdate moet worden. Ik heb Toon net geupdate en hij heeft geen nieuwe updates meer. Toon opnieuw opgestart. De app blijft aangeven dat ik Toon moet updaten.
Reputatie 3
Badge +4
Rustig afwachten allemaal ze zitten nog in een soort beta fase😎 het zal vanzelf allemaal wel goed komen😉
De app ziet er beter uit als de andere
@Aaidpad

Dat is de data die hij nog aan het verzamelen is.

Groet, Denise


@Denise, dan snap ik hem nog steeds niet. Voor het gebruik van de app moet je inloggen met je user credentials waar Toon ook mee werkt. Die data kan hij toch zo uit Toon plukken? Dat hoeft geen dagen te duren toch?
Reputatie 7
Badge +5
@Aaidpad

Aha, ik snap de verwarring. Met thermostaat wordt uiteraard Toon bedoelt en in dit geval heeft de Verspillingschecker het over jouw temperatuurinstellingen op Toon. Dat is de data die hij nog aan het verzamelen is.

Groet, Denise


@Aaipad

Deze ketel dienst is (nog) niet gekoppeld aan de Verspillingschecker, vandaar dat je CV-ketel niet automatisch wordt herkend. Wat bedoel je precies qua thermostaat?

Groet, Denise


@Denise, In de checker staat naast de Cv-ketel de Thermostaat. Daarvan zegt de checker: "Toon heeft nog niet genoeg info over jouw Thermostaat gevonden, binnenkort meer".

Hoezo? Toon is toch de thermostaat? Ik ben ff de weg kwijt... (of de app)
Reputatie 7
Badge +5
@picardo

De app is nog niet volledig af. Blijf vooral de updates uitvoeren, dan zal je merken dat hij steeds beter wordt!

@Aaipad

Deze ketel dienst is (nog) niet gekoppeld aan de Verspillingschecker, vandaar dat je CV-ketel niet automatisch wordt herkend. Wat bedoel je precies qua thermostaat?

Groet, Denise
Hier is de app ook zo langzaam als dikke str*nt in een trechter..
Melding staat idd nog gewoon op het forum boven in.
Reputatie 7
Badge +9
@mAiden,

De melding staat er niet meer..
Fijn dat het weer werkt.


Word hier nogsteeds weergegeven Dani.
Fijn dat de storing weer is opgelost. 😉
Bij werkt verspillingcheck nog niet na gister. Zo te zien is er dus wat mis met de app, maar toen ik gister het forum wilde checken lag deze er ook uit.


Zo juist de laatste beta geïnstalleerd en daar zie ik hem nu wel weer bij staan, maar de gewone app werkt de check niet.
Waarom herkent de verspillingchecker niet welke CV ik heb (ingevuld op Toon en alle vragen daar beantwoord) en waarom weet de checker niet welke thermostaat ik aan de muur heb hangen?
Reputatie 6
Badge +7
Weer een nieuwe update van de app ..

Dit keer kan ik zelf echt niets ontdekken visueel ..

Wanneer worden de weergave van de grafieken aangepast ? Ze schieten nog steeds door het dak heen .
Reputatie 6
Badge +7
@Danielle

De VC werkt sinds vandaag weer maar hij laad wel erg traag .. Heb een tijdje een wit scherm en dan verschijnt de VC ..
Reputatie 6
Badge +7
@mAiden,

De melding staat er niet meer..
Fijn dat het weer werkt.


Hier nog wel hoor ... .
Reputatie 7
Badge +6
@mAiden,

De melding staat er niet meer..
Fijn dat het weer werkt.
Reputatie 7
Badge +9
@mAiden,

De Verspillingschecker werkt weer. Of krijg je een bepaalde melding? Dan verneem ik het graag en kijken we er naar.


@Danielle,

Bij mij werd juist dat idee gewekt, omdat de storingsbalk nogsteeds bovenaan de pagina staat.
Bij mij werkt de Verspillingschecker inderdaad weer correct.



Misschien niet leuk om te horen, maar storingen horen nu eenmaal bij Eneco #Toon. Pfff wordt er soms moedeloos van.


Je kan het ook overdrijven hoor.
Overigens is kritiek nooit erg hoor!

Voor het eerst is er even uitval geweest met de hybride App, die nog volop in ontwikkeling is.

De oude App werk(te) toch prima?

Storingen op het SC zijn ook zeldzaam tegenwoordig. Dus het valt allemaal best mee.

Heb je dan nog uitval met Toon dan is het 9 van de 10 een probleem in de eigen configuratie.
Reputatie 7
Badge +6
@mAiden,

De Verspillingschecker werkt weer. Of krijg je een bepaalde melding? Dan verneem ik het graag en kijken we er naar.
Reputatie 1
Badge
Er is ook nogsteeds een storing gaande aangaande de verspillingschecker, toch?!

Misschien niet leuk om te horen, maar storingen horen nu eenmaal bij Eneco #Toon. Pfff wordt er soms moedeloos van.
Reputatie 7
Badge +9
Er is ook nogsteeds een storing gaande aangaande de verspillingschecker, toch?!

Reageer