Verschil in verbruik grafiek Toon vs Toon op tablet | Eneco Community
vraag

Verschil in verbruik grafiek Toon vs Toon op tablet

• 4 november 2014
  • 25 reacties
  • 723 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 28 reacties
Er zit verschil in de grafiek stroomverbruik van Toon op tablet en Toon zelf.
Het viel mij op dat ik in de maand februari 2014 in de grafiek van Toon op tablet wel erg veel stroom had verbruikt. Verder kijken bleek dit te zitten in week 9 en wel op donderdag 27 februari 1014.
Volgens Toon op tablet heb ik die dag laag tarief verbruikt 993,6 kWh en normaal tarief 4,90 kWh.
Volgens mij erg aan de hoge kant. Echter in de grafiek van Toon had ik op die bewuste dag een "normaal" verbruik van 1,99 kWh laag tarief en 4,90 kWh normaal verbruik. Ik heb de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat. Ik dacht dat Toon op tablet de gegevens uit/van Toon gebruikt.
Iemand hier een verklaring voor ?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

25 Reacties

Kan nog erger ik heb volgens mijn toon app in oktober 40000 kw gebruikt zou alleen deze maand ruim 9000€ moeten betalen .Heb direct gebeld voor dat ik een inval van de politie krijgt maar blijkt een software foutje te zijn .De status die ik elke maand binnen krijg was daar ook niets over te vinden
Heb ik ook, maar nog gekker , op de Toon zelf heb ik in 2013 ruim 8000 kwh verbruikt en bijna 3000 m3 gas, tegen ongeveer 3000 en 1000 werkelijk, op de toonapp wordt het wel juist aangegeven.
Heb het hele jaar 2013 per dag doorgebladerd, wordt veroorzaakt door 3 dagen met extreem hoog verbruik op de Toon maar niet op de App, maar als ik de week grafieken hiervan op de Toon bekijk klopt het wel allemaal, m.a.w. de dag en jaargrafieken kloppen ook niet met de week grafieken.
Heb het voorgelegd aan de helpdesk, alles meerdere keren gereset, helpt niets. Men denkt dat het wordt opgelost bij de volgende update..........JAJA
Volgens de helpdesk lag het aan mijn meter adapter dus heb ik daarvoor een nieuwe toegestuurd gekregen tot nu toe gaat het goed wacht maar af
Reputatie 7
Badge +6
@Wimmer,

We zijn bezig een verklaring te vinden voor het verschil in de Tablet App en op Toon. Zou je daar voor de klantenservice toegang op Toon aan willen zetten? Dat kan je op Toon doen door naar Menu > Klantenservice te gaan.
Ik verneem het graag.
Danielle, toegang is aangezet.
Reputatie 7
Badge +6
Dankjewel Wimmer!
Zou je een printscreen kunnen uploaden van de verkeerde weergave in de Tablet App? Dan weten we precies wat je ziet.
Alvast bedankt!
Als het goed is hierbij een 4 tal screenshots. (Jaar, maand, week en dag.)
Reputatie 7
Badge +6
Super :)
Welke tablet gebruik je?
Ik gebruik een Asus transformer 300T met Android 4.2.1. Ik heb de app ook op een andere tablet (Samsung Galaxy Tab 2 10.1, met Android 4.2.2.) gezet met hetzelfde resultaat.
Reputatie 7
Badge +6
@Wimmer,

Bedankt voor de moeite. De softwareontwikkelaars zijn er verder mee aan de slag. Het is nog niet bekend wanneer het opgelost is, maar zodra dat is laat ik het je weten!
Bedankt voor de terugkoppeling Danielle. Wachten het rustig af. Deze "storing" eet tenslotte geen brood. 😉
Reputatie 2
Badge
Wimmer, wees zuinig met "rustig"... Kan bij Eneco zo een jaartje duren 😉
Reputatie 4
Badge +4
In de stroom grafiek op toon op tablet en in toon zelf heb ik een grafiek met aan de rechterzijde een getallen reeks van 0 tot 50000! kWh waardoor het lastig is het maandverbruik (op tablet) op te roepen. Staafjes zijn te klein. Na verschillende keren proberen wil het weleens lukken om het maandverbruik te zien. Dit word veroorzaakt door de grote interval van telkens 10000 kWh. Zover ik kan nagaan is dit ontstaan door een foutief verbruik van meer dan 50000 kWh in augustus 2013 waardoor dit blijft doorwerken in de komende jaren. Kan dit gecorrigeerd worden zodat ik een grafiek zie met een normaal verbruik en interval. Enkele screenshots van mijn iPad zijn bijgevoegd. Ik zal de klantenservice toegang aanzetten.
Reputatie 7
Badge +6
@WvdM,

Bedankt voor je reactie en het uploaden van de foto's.
Dit is een bekend issue en met de update niet opgelost. Sorry voor het ongemak.
Is deze grafiek op de TabletApp hetzelfde als op Toon? Of ziet de jaar- maandgrafiek er anders uit qua verdeling en eventueel verbruik?
Ik verneem het graag!
@WvdM,

Bedankt voor je reactie en het uploaden van de foto's.
Dit is een bekend issue en met de update niet opgelost. Sorry voor het ongemak.
Is deze grafiek op de TabletApp hetzelfde als op Toon? Of ziet de jaar- maandgrafiek er anders uit qua verdeling en eventueel verbruik?
Ik verneem het graag!

Hoi Danielle,

Wil je ook de titel van dit topic even aanpassen?
De Toop mz Toon

Wel zo netjes, bvd
Reputatie 4
Badge +4
Hallo Danielle,

De jaargrafiek op Toon begint bij 0 met een interval van 6000 tot 30000kWh. Dit wordt veroorzaakt door het jaar 2013. De grafiek van dit jaar is goed (verbruik 2700 kWh). De maanden wijken ook af. Op Toon wordt de grafiek correct weergegeven. Het zit hem in het jaar 2013. Ter aanvulling het volgende: Tot begin dit jaar had ik twee klantnummers: een voor gas en een voor stroom, waardoor ik enkel één waarde doorkreeg n.l. het gasverbruik. Sinds begin dit jaar heb ik nog maar een klantnummer waardoor de beide verbruikswaardes zichtbaar zijn. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft. Toon "hangt" sinds januari 2013. Bijgaand nog twee foto's.
Reputatie 7
Badge +6
@WvdM,

Dankjewel.
En als je naar de maandgrafiek kijkt van 2013 op Toon in augustus, is daar ook die extreme piek te zien?
Reputatie 7
Badge +6
@Brandje,

Done! 🙂
@Brandje,

Done! :)

Toppie!!
Reputatie 4
Badge +4
@WvdM,

Dankjewel.
En als je naar de maandgrafiek kijkt van 2013 op Toon in augustus, is daar ook die extreme piek te zien?

Hallo Danielle,

Het hele jaar 2013 heb ik geen maandgrafiek in Toon, is ook logisch omdat ik -zoals ik al schreef- in dat jaar geen gegevens heb binnengekregen, wel die vervelende jaargrafiek.
Reputatie 7
Badge +6
@WvdM,

Sorry, dat is me ontgaan. Bedankt voor je terugkoppeling. Ik kom hier nog op terug.
Reputatie 4
Badge +4
Ik wacht af.
Reputatie 4
Badge +4
Hallo Danielle,

Ben nog steeds in afwachting van je terugkoppeling. Sinds 4 maanden niets meer vernomen. De gewraakte jaargrafiek zit er nog steeds in waardoor het vergelijk in jaren geen goed beeld geeft.
Zie afbeelding.
Reputatie 7
Badge +6
@WvdM,

Er is geen verdere terugkoppeling, vandaar dat je niets meer hebt vernomen. Mogelijk komt de oplossing met een volgende update van de App, maar daar is verder nog niets over te zeggen. Wederom excuses voor het ongemak.
Reputatie 4
Badge +4
Hallo Danielle,

Het is niet alleen op mijn iPad maar ook in Toon zelf dat deze (afwijkende) grafiek staat.
Het is toch jammer dat dit niet gecorrigeerd kan worden zonder Toon naar de fabrieksinstelling te resetten!

Ik vraag me wel af tot wanneer het jaar 2013 in een vergelijk van jaren wordt meegenomen. Ik mag aannemen dat het jaar 2013 na een bepaalde tijd verdwijnt in de vergelijking. Dan is/wordt het probleem vanzelf opgelost.