verkeerd ingeleerd?? | Eneco Community

verkeerd ingeleerd??

• 20 oktober 2013
  • 16 reacties
  • 732 Bekeken

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 7 reacties
Sinds ene maand hebben wij een toon hangen en zoals velen hadden we het probleem dat de temperatuur niet klopte, had dus een correctie er in gezet. Een week of twee geleden kwam de update en was de temp goed, maar... blijkbaar heeft onze toon door de voorgaande problemen zichzelf verkeerd stook gedrag aangeleerd, want ipv 21 graden 's ochtend maakt hij het nu 22 graden!! Wel lekker warm, maar dat kost nogal wat als hij dat blijft doen. Ik heb m even de tijd gegeven om bij te stellen nadat ze me bij de klantenservice hadden verteld dat hij vanzelf wel weer aan zou passen. Niet dus... hoe kan ik die inleer functie resetten zodat hij het goede gaat leren??

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

16 Reacties

Je kan de inleer functie zelf niet resetten.
Je kan wel een fabrieksreset geven, maar dan ben je je historische gegevens kwijt.
Ook is het mogelijk dat je wacht tot er morgen maandag een moderator contact opneemt en je de toegang voor hun even aanzet.
Zij kunnen wel de inleer functie resetten.
Ik een ander topic is daar idemdito in gehandeld.
Reputatie 2
Badge +1
@Elsze

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je de toegang hebt aangezet.
Op de tijden dat het warmer wordt dan het ingestelde setpoint geeft Toon geen signaal af naar de ketel om te stoken.
Wil je controleren of je radiatoren warm worden als je warm water gebruikt (bijvoorbeeld na het douchen)?
Dit kan er op wijzen dat er een defect in de ketel zit.
Ik heb net even de warme kraan aangegooid voor een kwartier om te kijken wat er gebeurd, maar dan worden de radiatoren niet warm. Ik ken dat probleem inderdaad wel, we hebben het eerder gehad dat de radiatoren warm werden als we warm water gebruikten, toen was er één of andere klep stuk die ze toen hebben vervangen! 
Nou moet de ketel toch nagekeken worden, dus zal ze dit ook gelijk melden als ze komen, want het ligt dus aan de ketel?
Klopt, dat heet een drieweg klep.
Daar zit een voorkeursschakeling in; dus als je tapwater tapt dan stopt de verwarming van je radiatoren en krijg je warm water.
Werkt de klep niet of onvoldoende dan gooit je CV het naar de radiatoren.

Goed dat je de ketel dus laat controleren; wellicht dat je Toon daarna ook weer prima z'n werk doet.
Helaas komen ze pas 9 december voor de ketel 😞
Dat is jammer. 
En eventueel een andere verwarmingsbedrijf inschakelen?
Reputatie 7
Badge +7
Sinds ene maand hebben wij een toon hangen en zoals velen hadden we het probleem dat de temperatuur niet klopte, had dus een correctie er in gezet. Een week of twee geleden kwam de update en was de temp goed, maar... blijkbaar heeft onze toon door de voorgaande problemen zichzelf verkeerd stook gedrag aangeleerd, want ipv 21 graden 's ochtend maakt hij het nu 22 graden!! Wel lekker warm, maar dat kost nogal wat als hij dat blijft doen. Ik heb m even de tijd gegeven om bij te stellen nadat ze me bij de klantenservice hadden verteld dat hij vanzelf wel weer aan zou passen. Niet dus... hoe kan ik die inleer functie resetten zodat hij het goede gaat leren??

je temperaturen in het Toon programma 1 graad lager instellen,
dan heb je er geen last van kwa warmte en extra kosten .
en dan kunnen ze er op 9 december eens goed naar kijken .
Reputatie 4
Badge
Helaas komen ze pas 9 december voor de ketel :(

Ik heb misschien nog niet alles gelezen, maar waarvoor zo laat pas?
Zo druk is het toch niet?
je temperaturen in het Toon programma 1 graad lager instellen,
dan heb je er geen last van kwa warmte en extra kosten .
en dan kunnen ze er op 9 december eens goed naar kijken .

Precies Jan,

Voor the time beeing een oplossing.
Maar ik schreef ook al; ik zou op zoek gaan naar een ander bedrijf.
Iemand 7 weken zolang laten wachten, vind ik onacceptabel!
Ik heb ze vanochtend nog een keer gebeld en toen kon het dan toch 4 november! Een ander bedrijf is geen optie aangezien we een huurhuis hebben en aan de bedrijven vast zitten waar de woningbouw mee samen werkt. Ze hadden het er over de telefoon over dat het zo druk was omdat het de afgelopen dagen koud was geweest.
Kijk dat bedoelde ik nou eerder; ik vond 7 weken wel een beetke heeeel erg lang gaan duren.
Goed dat je nog een keer bent gaan bellen; niet geschoten is altijd mis!
Ohhh en laat je ons nog even weten wat er nou voor storing was?
Daar leren wij hier ook weer van!
Net de klantenservice van eneco maar weer gebeld nadat de toon opeens aan gaf dat het hier 25 graden was!!!! Had m al een reset gegeven, hielp niet. Moest de ketel module resetten en nu begint de temp te zakken. Gelijk dit probleem nog een keer voorgelegd en hun raden toch aan om de toon opnieuw in te laten leren. Baad het niet, dan schaad het niet, maar het is het proberen waard. Ze had het er over dat de software ontwikkelaar er morgen was en het dan zou regelen. Tot zover dus hoe het er nu voor staat hier! Ik hou jullie op de hoogte!
Er was ook geadviseerd om de temperatuur te corrigeren met bv 1 graad.
Heb je dat nog uitgevoerd?
Heeft geen zin als hij morgen gereset word. Dan kan ik dat beter daarna doen! En buiten dat bedenkt ik me nu dat hij het dan waarschijnlijk nog gewoon door stookt naar 22 (dus 23) en gaat het me NOG MEER kosten. Kan ik m beter naar boven bij stellen
Als hij echt gereset wordt wel !
Uiteraard kan je ook wachten op morgen na de bevindingen van de test..