Vergissing Toon(hoge piek gasverbruik) | Eneco Community
beantwoord

Vergissing Toon(hoge piek gasverbruik)

• 31 januari 2019
  • 28 reacties
  • 708 Bekeken

Toon geeft aan dat er op 20 januari 2019 24000 m3 gas is verbruikt, jaarlijks verbruik is 4000m3. Door dit foutje is het staafdiagram niet meer te lezen/gebruiken omdat de gemiddelde staaf bijna niet zichtbaar is. Hoe krijg ik dit gecorrigeerd? Reset reeds uitgevoerd.
icon

Beste antwoord door Folkert 27 februari 2019, 12:48

@martens1955

Wij hebben je eerdere bericht gemist, niet netjes🤔.. Tegenwoordig kunnen we in sommige gevallen deze waarde verwijderen. Wanneer je via Menu>Toon Support de externe toegang klantenservice aan zet, dan gaan we kijken voor je of we deze waarde eruit kunnen halen.
Bekijk origineel

28 Reacties

Helaas dat is achteraf niet mogelijk om te corrigeren door je zelf niet of door Eneco ook niet. 😢

De enige methode is Toon®️ opnieuw te starten met een fabrieksherstel, maar dan ben je dus alle instellingen en ook alle historie kwijt. 😳
Ik vermoed dat je dat niet wilt.
Het herstellen naar de fabrieksinstellingen zou rampzalig zijn, gebruik hem al 2 jaar en ben nu bezig met allerlei maatregelen om het energieverbruik te beperken en dan wil je realtime zien hoe dat gaat, daar is Toon voor.
Dat begrijp ik @martens1955 , want dat is zonde van je historie.
Maar helaas een andere doeltreffende mogelijkheid is er niet.
Gelukkig heb ik "brandje" zijn raad niet opgevolgd, misschien weet hij toch iets minder dan hij zelf denkt te weten. Terug naar fabrieksinstellingen is geen optie, je gaat niet 2 jaar statistiek weggooien. Goede raad aan brandje; steek iets meer energie in vragen die je niet direct begrijpt en zie een reset naar fabrieksinstellingen niet als een optie.
Reputatie 7
Badge +6
@martens1955

Wij hebben je eerdere bericht gemist, niet netjes🤔.. Tegenwoordig kunnen we in sommige gevallen deze waarde verwijderen. Wanneer je via Menu>Toon Support de externe toegang klantenservice aan zet, dan gaan we kijken voor je of we deze waarde eruit kunnen halen.
Oké het gaat over een piek in gas op 20 januari jl. Je mag alles behalve resetten naar fabrieksinstellingen. Inmiddels is die piek al zover terug in de tijd dat de gemiddelde staafgrafiek weer groot genoeg is. De piek er uit zou fantastisch zijn.
Reputatie 7
Badge +6
@martens1955

We gaan er mee aan de slag! Ik koppel dit aan je terug zodra ik meer weet.

Reputatie 7
Badge +6
@martens1955

De hoge piek is zojuist verwijderd, kun je controleren of je dit al kan zien?
Ja, dat ziet er goed uit ook in de app. Bedankt voor de snelle reactie.
Reputatie 7
Badge +1
@martens1955

Super! Bedankt voor het bevestigen... veel plezier weer met de app 😃.

Groet, Urgel
@martens1955

Hoi @Folkert, dat is een goed bericht zeg!
Dat is een hele vooruitgang.
Wat bedoel je in sommige gevallen?
Reputatie 7
Badge +1
Hoi @Brandje

Het hangt ervan af of de onrealistische waarde is veroorzaakt door Toon (meteradapter) of door de energiemeters. In het laatste geval kunnen wij de onrealistische waarde niet herstellen.

Groet, Urgel
Hoi @Urgel
Dank voor je aanvullende info👍👍
Dat is dan toch een (gedeeltelijk) goed bericht, omdat de meeste zeer onrealistische verbruiken juist niet van de energiemeter afkomen, maar puur ontstaan bij een storing tussen meetmodule en Toon®️. 😉
Ik heb soortgelijke situatie gehad af gelopen maand. Hoe kan ik er achterkomen of het in ons geval te herstellen is. Ik heb Toon juist genomen voor inzicht maar door de meting van Toon op 8 juli van 513842m3 zie ik helemaal niets meer in de app en op de Toon zelf.
Reputatie 6
Badge +1
@Fam_Walraven

Welkom op de community. Je hebt hier al telefonisch contact over gehad zie ik. In de aantekeningen lees ik dat mijn collega heeft geconstateerd dat er toen sprake was van miscommunicatie van Toon en de meter. Zie je sindsdien geen verbruiken meer in de app en op Toon zelf? Kan je de externe toegang aanzetten via Menu > Toon Support? Ik kijk dan of het te herstellen is.

Groeten, Tina
Ik zit momenteel onder de Italiaanse zon. Ben over een kleine week weer thuis. Dit zie ik in de app. Kan het wel per dag zien maar als de dag voorbij is zijn mijn gegevens "kwijt" . Ik vermoed doordat mijn gemiddeld verbruik zoveel lager is dan de hick up

Reputatie 6
Badge +1
@Fam_Walraven

Oh wat heerlijk. Dan wachten we gewoon totdat je weer terug bent van vakantie zodat we ook in Toon kunnen kijken.

Nog een fijne vakantie toegewenst.

Ciao, Tina⛱
En ben juist naar jullie met Toon over gestapt om inzicht te krijgen in mijn verbruik maar dat krijg ik nu nog niet mooi in een overzicht
Reputatie 6
Badge +1
@Fam_Walraven

Dat begrijp ik maar dat is ook de reden dat ik na je vakantie graag in Toon wil kijken. Dan kunnen we zien of het te herstellen is. Geef een seintje als je terug bent.

Fijne vakantie.

Tina
Beste Tina,
Ik ben weer terug van vakantie hoor en de externe toegang staat aan
Reputatie 6
Badge +1
@Fam_Walraven

Welkom terug. Bedankt voor het bericht. We gaan er mee aan de slag. Ik hou je op de hoogte.

Groeten, Tina
Reputatie 6
Badge +1
@Fam_Walraven

Een vraagje tussendoor. Kwam het gas verbruik in de maand Juni wel goed door op de app? Kan je hier ook een screenshot van sturen?

Groeten, Tina
Reputatie 6
Badge +1
@Fam_Walraven

Ik heb het verzoek uitstaan de hoge piek van gas te verwijderen. Zo krijg je weer een duidelijk overzicht.

Groeten,
Tina

Reageer