Vergelijk werkt vaak niet | Eneco Community

Vergelijk werkt vaak niet

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

272 Reacties

Het werkt hier ook weer.
kaipo wrote:

dank je
Dan zet hem nu weer uit zoals de heer brandje dat aangaf

Hoi kaipo,

Graag "heer" weglaten; dat ervaar ik als overdreven:P; ik houd het altijd graag informeel; Ton is ook prima hoor!
Reputatie 4
Badge +2
Vannochtend had ik weer een vergelijk op de app dus het werkt weer.
Wel had ik gister avond een rare gasmeting het witte vlak werd blauw met omgekeerde witte pieken.
Er bleek ook geen gas gemeten te worden nu valt bij mij om ongeveer 9 a 10 dagen de gasmeting uit maar dat ga ik binnenkort wel posten om er achter te komen wat voor probleem dit is.
G. Notenboom wrote:

Er bleek ook geen gas gemeten te worden nu valt bij mij om ongeveer 9 a 10 dagen de gasmeting uit maar dat ga ik binnenkort wel posten om er achter te komen wat voor probleem dit is.

Begin eens met je adapter even 30 seconden stroomloos te maken.
Badge
Ook bij mij werkt het vergelijk nu , elektrisch werkt weer en gas doet het nu ook ineens (dit voor het eerst).
Ook namens mij bedankt.
Ik heb de externe toegang tot de klantenservice ook weer uit gezet.
Reputatie 4
Badge +2
Hoi Brandje bedankt voor je antwoord.
Als ik merk dat er geen gas meer wordt gemeten dan haal ik de adapter er een minuutje uit maar om hem dan weer aan de gang te krijgen moet ik zachtjes de warmwaterkraan vijf mininuten laten lopen en dan meet hij weer.
G. Notenboom wrote:

Hoi Brandje bedankt voor je antwoord.
Als ik merk dat er geen gas meer wordt gemeten dan haal ik de adapter er een minuutje uit maar om hem dan weer aan de gang te krijgen moet ik zachtjes de warmwaterkraan vijf mininuten laten lopen en dan meet hij weer.

Oké, maar vergeet je dan niet dat we zitten met een handicap van DSMR 4.X en dat we dus achteraf per uur een opbrengst van gasverbruik door krijgen.
Dus die vertraging moet je meenemen bij je beoordeling.
Reputatie 4
Badge +2
Hoi Brandje dit begrijp ik niet helemaal als ik warmwater gebruik zie ik direct op Toon dat het vebruik stijgt.
Bedoel je misschien dat het in de app niet gelijk doorkomt, ook daar zie ik een piekje verschijnen als ik warmwater gebruik.
G. Notenboom wrote:

Hoi Brandje dit begrijp ik niet helemaal als ik warmwater gebruik zie ik direct op Toon dat het vebruik stijgt.
Bedoel je misschien dat het in de app niet gelijk doorkomt, ook daar zie ik een piekje verschijnen als ik warmwater gebruik.

Heb je soms domme meters met plaksensoren?
Reputatie 4
Badge +2
Ja dat klopt plaksensoren.
Ik heb Toon sinds mei 2015 en het gebeurde wel meer dat de gasmeting uitviel en dan stond de gassensor op inregelen maar de laatste paar keer meet hij niet en staat de sensoer ook niet te knipperen.
Wat mij wel opvalt dat het om de 9 a 10 dagen gebeurd de laatste keren.
Maar ik noteer het op een lijstje hoveel keer hij uitvalt.
G. Notenboom wrote:

Ja dat klopt plaksensoren.
Ik heb Toon sinds mei 2015 en het gebeurde wel meer dat de gasmeting uitviel en dan stond de gassensor op inregelen maar de laatste paar keer meet hij niet en staat de sensor ook niet te knipperen.
Wat mij wel opvalt dat het om de 9 a 10 dagen gebeurt de laatste keren.
Maar ik noteer het op een lijstje hoeveel keer hij uitvalt.

Tja dan klopt mijn laatste reactie niet!
Zo zie je ook hoe belangrijk het is om essentiële info in je voetnoot op te nemen.

Dan spelen er 2 zaken; of je gassensor moet beter cq opnieuw gepositioneerd worden op het meest rechtse draaicijfer of
je gasmeter is eigenlijk ongeschikt voor plaksensoren.

Zelf heb ik zo'n sensor 2 jaar op de volgende positie gehad; zonder ook maar één enkele storing:

Reputatie 4
Badge +2
Zeker belangrijk, in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Binnenkort maar eens vragen of er niet een slimme meter geplaats kan worden.
Prima gedachte uiteraard, maar let op dan ben je wel je actuele gasverbruik kwijt!
Uiteraard is de totale meting accuraat en misschien nog ietsjes beter.
Je krijgt dan wel met dat uurtje te maken, maar dat went gauw hoor!
Reputatie 4
Badge +2
Oke, bedankt.
Reputatie 1
Badge
Brandje wrote:

kaipo wrote:

dank je
Dan zet hem nu weer uit zoals de heer brandje dat aangaf

Hoi kaipo,
Sorry ik wou netjes zijn
Graag "heer" weglaten; dat ervaar ik als overdreven:P; ik houd het altijd graag informeel; Ton is ook prima hoor!

Reputatie 1
Badge
Wedz wrote:

Het werkt hier ook weer.

en hier ook thnx
Reputatie 1
Badge
Hallo.
Al die weken werkt het en vandaag ineens niet
Reputatie 7
Badge +6
@M.M. Bonte

Jammer, mocht het morgen wederom niet opgehaald zijn kun je dan de toegang klantenservice voor ons aanzetten? Dan kijken we er naar voor je.
Reputatie 1
Badge
Gelukkig deed het het vandaag weer goed
Reputatie 1
Badge
Gister en eergisteren werkt vergelijk niet meer.
Zou dit door de storingen en werkzaamheden komen?
Reputatie 1
Badge
Vergelijk werkt sinds dinsdag niet meer
Is er een storing
M.M. Bonte wrote:

Vergelijk werkt sinds dinsdag niet meer
Is er een storing

In het andere topic meldt je dat je Toon het weer doet:

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/weer-geen-goed-werkende-toon-12519/index1.html#post128059

Het vergelijk wordt na 24:00 uur gedaan, dus zal je op een volgend resultaat van "Vergelijk" even minimaal tot morgen moeten wachten.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen