Vergelijk werkt vaak niet | Eneco Community

Vergelijk werkt vaak niet


Badge
Beste allemaal,

Ik weet dat het al vaker is aangegeven maar om aan te geven dat het toch wel erg vervelend is als het vergelijk niet werkt nogmaals een vraag hierover.

De Toon heb je in mijn ogen als belangrijkste reden om je eigen verbruik te kunnen zien en te kunnen vergelijken met andere Toon gebruikers..

Heb het "vergelijk probleem" al eens vaker gehad en daar de helpdesk van Eneco over gesproken. Eneco kan meekijken in mijn Toon. Ik draai Toon altijd op de laatste software versie..

Na de laatste update werkt het vergelijk nog maar 2 a 3 dagen per week.. Dan weer een dag wel en dan weer een dag niet.. Heb de Toon al een keer gereset, verbinding blijft overigens wel stabiel na de laatste update.

Als actieve en enthousiaste Toon gebruiker lees ik graag jullie reacties/tips!

Bedankt alvast,

Marco

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

272 Reacties

Marco, wij hebben exact hetzelfde probleem. Als we geluk hebben kunnen we 3 tot 4 keer in de week vergelijken. Maar vaak werkt het dagenlang niet of niet compleet (bijvoorbeeld gas wel en stroom niet).

Mogelijke oplossingen worden door niemand aangedragen. Ook mijn Toon staat open voor externe toegang. Reset heb ik al meerdere malen gedaan de afgelopen weken, zonder bevredigend resultaat.

Ik vind het opmerkelijk dat je maandelijks moet betalen voor een dienst die niet goed werkt.
Reputatie 7
Badge +7
mod,s ? een bevredigende reactie aub.
Badge +5
Hier dezelfde soort reactie, vergelijk van gisteren, woensdag 16 april is leeg zonder aanwijsbare reden.
In de log van de router zijn geen verbindings problemen terug te vinden.
Er zijn aan deze toepassing nog steeds hiaten in de verwerking.
Wat mij opvalt aan het vergelijken is dat als je zelf geen gas hebt verbruikt, er bij vergeklijken een uitroepteken komt te staan.
Reputatie 7
Badge +6
@Altena,JR van Veen,Yobotje en Erreen

Voor jullie heb ik een ticket aangemaakt bij de softwarebeheerders. Zodra ik meer weet, plaats ik een reactie in dit topic.
Badge +5
Wat zou het gemakkelijk zijn als je daar een mail melding van krijgt.
Zelfde probleem bij mij. Ook word er (soms) als vergelijk niet werkt de vergelijk geschiedenis gewist. Wel kan je dan nog de weekgegevens zien maar niet meer gespecificeerd per dag. Na de laatste update draait Toon inderdaad een stuk stabieler.
Reputatie 7
Badge +6
@Jan den Engelsman,

Ook jouw situatie hebben we voorgelegd aan de softwarebeheerders. Als we nieuws hebben, laten we het weten.
Badge +5
Folkert wrote:

@Altena,JR van Veen,Yobotje en Erreen

Voor jullie heb ik een ticket aangemaakt bij de softwarebeheerders. Zodra ik meer weet, plaats ik een reactie in dit topic.



Wanneer komt er een reactie Folkert? Van gisteren zijn er weer geen gegevens!
Reputatie 7
Badge +6
@Yobotje & @Allen

Het is doorgestuurd naar een specialistische afdeling binnen Quby die er wat dieper in moeten duiken, hierdoor kan ik niet exact aangeven hoe lang het gaat duren.
Wel is het goed dat we dankzij jullie meerdere voorbeelden hebben, en we werken vanzelfsprekend hard aan een oplossing.
Sinds enkele dagen ben ik een tevreden Toon-gebruiker. Ik heb wel een bug gevonden in het Vergelijk-scherm die ik nog niet terug kon vinden op het forum: als je kort na middernacht op Vergelijk klikt, krijg je een melding dat Toon nog bezig is met het verwerken van nieuwe gegevens. Echter, deze melding wordt weergegeven in 'Standby'-layout (wit op zwarte achtergrond) terwijl de rest van het scherm de actieve weergave heeft (zwart op witte achtergrond). Zodra ik op de stand-by knop tik, dan wordt dit precies omgekeerd getoond. Wellicht dit een volgende release gecorrigeerd kan worden?
Badge
Tip voor Eneco: Ik krijg vandaag pas een mailtje dat er een reactie is op dit topic wat ik geopend heb op het forum.. Nu log ik in en zie ik dat er al veel meer reacties zijn. Zou handig zijn dat ik bij iedere reactie een melding krijg. Dan krijg je een echt goed en actief forum.

Ook bij ons komt het voor dat er soms wel een vergelijking is van "gas" en niet van "elektriciteit". Geen idee waarom dat gebeurt.

Goed om te horen dat er een ticket is aangemaakt. Ben benieuwd wat dat gaat opleveren. Krijgen we daar een terugkoppeling van?

Ik heb mijn woning en gezinssamenstelling gegevens in "vergelijk" gewist en opnieuw ingevoerd. Was een tip die ik ergens anders op dit forum tegen kwam. Heb dat gisteren gedaan en zie nu wel weer een goede vergelijking op basis van 189 vergelijkbare huishoudens. Ben benieuwd hoe lang het goed blijft gaan.

Maar vraag me soms wel af hoe betrouwbaar die gegevens zijn? Als daar ook Toon gebruikers tussen zitten waarvan de gegevens niet goed worden doorgegeven (en het niet melden of niet weten), hoe betrouwbaar is dan het vergelijk?

Ik zie de reacties graag tegemoet en hoop snel een reactie te krijgen van Eneco.

Met vriendelijke groet,

Marco Altena
Badge
Helaas weer geen vergelijk.. (Zie foto) Foto is genomen op zaterdag 26 april om 19:32 uur..

Beste Eneco kunnen jullie hier serieus in duiken? Dit moet toch gewoon stabiel kunnen kunnen werken?

Hoor of lees graag van jullie,

Marco Altena
Reputatie 3
Badge +4
Hier hebben wij ook last van. Pas laat op de avond de volgende dag wil het nog wel eens een vergelijking staan. Na 0:00 zie je zwart scherm dat de toon aan het vergelijken. Smorgens heb je dan geen vergelijking en savonds laat heb je wel een vergelijking. Dit gebeurd 2 à 3 keer in de week.
Reputatie 7
Badge +6
@MarcoVW

Bedankt voor het melden, ik geef het door aan de softwarebeheerders.
Reputatie 7
Badge +6
@M Altena

Ja we duiken er zeker serieus in er gaat in sommige gevallen iets mis met het versturen van de berichten, dit wordt momenteel uitgezocht. Ik stuur je issue ook door naar de softwarebeheerders, als ze meer voorbeelden hebben kunnen ze het probleem beter in kaart brengen zodat er zo snel mogelijk een fix gemaakt kan worden. Zodra ik meer infomatie heb laat ik het weten.
Reputatie 7
Badge +6
@PieterMary

Bedankt voor het melden ik geef deze ook door aan de beheerders.
Ook ik sluit me graag aan bij de problemen ook ik merk vaak dat er geen vergelijk mogelijk is.
Daarnaast mis ik nu ongeveer een week het duimpje omhoog welke hiervoor wel al zichtbaar was.
De problemen met het vergelijk zijn wel al langer aan de hand dan dat ik het duimpje mis, ik denk zelfs al voor de laatste update.
Kan het duimpje te maken hebben dat de eindafrekening gas net is verstuurd?


@Folkert wil je mijn klachten ook aanmelden?

Mvg
Jeroen
Ik heb het slechts 2x mee gemaakt dat het vergelijk niet werkte. Vaak na een volle dag is alles weer zichtbaar.

Zolang alles zich weer hersteld. Laatste keer was ik er niet zo blij mee.
Jeroen79 wrote:

Ook ik sluit me graag aan bij de problemen ook ik merk vaak dat er geen vergelijk mogelijk is.
Daarnaast mis ik nu ongeveer een week het duimpje omhoog welke hiervoor wel al zichtbaar was.
De problemen met het vergelijk zijn wel al langer aan de hand dan dat ik het duimpje mis, ik denk zelfs al voor de laatste update.
Kan het duimpje te maken hebben dat de eindafrekening gas net is verstuurd?



Mvg
Jeroen



Ja dat heeft met je jaarnota te maken. Je moet nu weer de standaard 2 maanden wachten, voordat je (eventuele) duimpje weer verschijnt.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Op 16 april is er een storing geweest waardoor er geen berekeningen konden worden gemaakt voor een aantal gebruikers. 2.7 zal ook een aantal verbeteringen bevatten. Mocht het nog steeds een aantal dagen in de week niet opgehaald worden dan hoor ik het graag.
Reputatie 7
Badge +6
@Jeroen

Hoe vaak gebeurt het ongeveer dat er geen vergelijk mogelijk is? Je ziet nu inderdaad geen duimpje omdat je net een afrekening hebt gehad. Ik zie dat je in oktober de afrekening van elektra krijgt.
Dan zul je weer 2 maanden moeten wachten. Ik kan er voor zorgen dat de afrekendatum verschuift naar de afrekendatum van het gas, alleen dan moeten we elektra nu af gaan rekenen. Ik heb hiervoor wel je meterstanden elektra nodig. Graag hoor ik van je of je dit wil. De meterstanden kan je sturen via pb of naar toon@eneco.com
wij hebben exact hetzelfde probleem. Als we geluk hebben kunnen we 3 tot 4 keer in de week vergelijken. Maar vaak werkt het dagenlang niet of niet compleet (bijvoorbeeld gas wel en stroom niet).

Mogelijke oplossingen worden door niemand aangedragen. Ook mijn Toon staat open voor externe toegang. Reset heb ik al meerdere malen gedaan de afgelopen weken, zonder bevredigend resultaat.

Ik vind het opmerkelijk dat je maandelijks moet betalen voor een dienst die niet goed werkt.
Reputatie 4
Badge +4
@taxibart1,

Ook jouw melding zetten we door naar de software beheerders. Ze zijn hard bezig het probleem te onderzoeken. Zodra er meer bekend is laten we dat weten.
oke we wachten af watgaat komen .

vrg bwm bakker 🙂

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen