Vergelijk storing | Eneco Community
vraag

Vergelijk storing

• 30 januari 2017
  • 87 reacties
  • 1780 Bekeken

Badge
Toon vergelijk werk al twee dagen niet.!!

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

87 Reacties

Klopt zie de andere topic's.
Diverse leden hebben het al gemeld en gebeld met Eneco.
Reputatie 7
Badge +6
@H.W.Y. ter Harmsel

Kun je via Menu>Toon Support de externe toegang klantenservice aanzetten dan kijken we het na voor je.
Badge
Het heeft bij ons ook 3 weken gewerkt en ook sinds gisteren ook weer niet.
Heeft je Toon®️ wel verbinding met het Service Center?
Dat is je 1e controle.
Badge
Dit kijk ik al eerste na, alles is verbonden, geen storingen gevonden.
En de 2e stap ook gedaan?
Want op het SC is geen storing op dit moment gemeld!
Badge
Geen idee waar u met de tweede stap naar toe wil / bedoel. ? Stekkers er uit en weer in ?
Op z'n minst je modem even stroomloos maken, want dat zorgt voor een vernieuwde beveiligde verbinding.
Als dan vannacht de vergelijking mislukt is er meer aan de hand.
Badge
Ik heb Toon gereset en de meter even van de stroom af gehaald, resultaat zal dan pas morgen bekent zijn als ik het antwoord zo lees. `ik vraag me af waarom dit elke keer gebeurt ?
Je kan via menu/support je externe klanten toegang aanzetten.
Misschien dat op afstand kan worden gezien wat er aan de hand is?
Badge
gebeld, geen oplossing. ze gaan als het goed is een ticket voor het ict bedrijf maken.
Badge
We gaan eerst een andere wiffi point instellen, zou ook kunnen dat de verbinding niet stabiel genoeg is, lijkt mij vreemd maar proberen waard.
We gaan eerst een andere wiffi point instellen, zou ook kunnen dat de verbinding niet stabiel genoeg is, lijkt mij vreemd maar proberen waard.

Zeker niet vreemd en altijd doen.
Vandaar mijn advies van de controle op afstand, de stabiliteit kan dan inderdaad bekeken worden.
Houdt ons op de hoogte svp!
Badge
Die hele vergelijk functie werkt af en aan, maar stabiel is het allemaal niet. Ik heb het al meerdere keren gemeld, hier op het forum, via FB, telefonisch. 1x is mij gevraagd om ondersteuning op afstand aan te zetten, maar heb daar verder niets meer van gehoord.
Heel spijtig en jammer dat Eneco zo met haar klanten omgaat.

Nu alweer geen vergelijk over het afgelopen weekend. Bijzondere is dat zeer regelmatig in het weekend de vergelijk functie niet beschikbaar is.

Eneco, kunnen jullie contact met mij opnemen om nu eens op een serieuze manier naar dit probleem te kijken, en te verhelpen???
Reputatie 7
Badge +6
@M. Brummel

Kun je de toegang klantenservice aanzetten dan kaarten we dit aan bij de softwarebeheerders.
Badge
Hi Folkert,
Toegang staat inmiddels aan.

Gr.
Michael
Reputatie 7
Badge +6
@M. Brummel,

Dankjewel. Spijtig dat het niet naar behoren werkt en dat je er verder niets meer o ver hebt vernomen na enkele meldingen via verschillende kanalen. De softwarebeheerders gaan er naar kijken.
Als ik meer weet dan stel ik je op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +6
@M. Brummel,

De vergelijkfunctie werkte afgelopen weekend niet, omdat er nul gasverbruik was. Dan komen de gegevens niet door om mee te vergelijken en vandaar dat het niet gewerkt heeft.
De overige keren dat het soms niet werkte kan te maken hebben dat de gegevens niet opgehaald en/of doorgestuurd konden worden naar jouw Toon. Het is geen structureel probleem en we hopen dat het wel gewoon goed blijft gaan, maar dan weet je dat bij een nul verbruik het in ieder geval niet goed gaat.
Badge
Hallo Danielle,

Dat is niet juist. Er was wel gasverbruik, maar dat terzijde. Al zou er geen gas verbruikt worden, dan nog zou de vergelijkfunctie toch moeten werken. Ontwerpfoutje door de softwareafdeling als je het mij vraagt.kwestie van de parameters goed verwerken.
Het is vandaag vrijdag en dan luiden wij het weekend in. Vandaag was de vergelijkfunctie wederom blanco, bij mij is het dus zeer zeker wel een structueel probleem. Ik zou graag zien dat Eneco verder onderzoekt waarom dit probleem blijft bestaan.
Reputatie 2
Badge +1
Hier werkt het ook niet meer sinds vanaag. Graag oplossen, het kan toch niet zo zijn dat er bij geen gas verbruik geen vergelijk is?
Reputatie 2
Badge +1
Ook hier werkt vergelijk niet sinds 2 dagen.
Reputatie 4
Badge +2
Ook bij mij is het nu de tweede dag dat het vergelijk met andere Toon gebruikers en vrienden niet werkt.
Die hele vergelijk functie werkt af en aan, maar stabiel is het allemaal niet. Ik heb het al meerdere keren gemeld, hier op het forum, via FB, telefonisch

Dit is het precies, ook hier werkt hij af en toe. Zo is er een week niets aan de hand en spontaan doet hij het weer dagen niet. De oplossingen zoals, modem opnieuw opstarten, stekker eruit, verbinding met SC controleren, hulp op afstand, gegevens opnieuw invoeren, enz enz, allemaal prima, maar het is gewoon de oplossing niet. Telkens keert hetzelfde probleem terug na enige tijd en vooral in het weekend. Heb al eerder gezegd, stel dat ik dat voor al mijn WiFi apparatuur zou moeten doen dan had ik een extra dagtaak. Ook hier op het forum , hoe goed bedoeld ook, krijgen we steeds dezelfde "symptoom" oplossingen, maar het probleem blijft. Eneco is de enige die het op kan lossen en het wordt echt tijd dat dit gaat gebeuren. De Toon werkt thuis echt prima, maar het online gebeuren is echt een wankel systeem. Mijn hoop op een snelle oplossing of grotere stabiliteit heb ik al lang opgegeven. Zou Eneco sieren als ze eens opschoten, want we betalen wel voor deze service 100% maar we krijgen veel minder.
Ook bij mij is het nu de tweede dag dat het vergelijk met andere Toon gebruikers en vrienden niet werkt.

Ook bij mij al 2 dagen niets aan vergelijkings overzichten
Reputatie 1
Badge
Bij mij ook twee dagen geen vergelijk overzicht