Verbruik totaal minder dan verbruik van 1 slimme stekker | Eneco Community
vraag

Verbruik totaal minder dan verbruik van 1 slimme stekker

Toon eerste bericht

66 Reacties

Reputatie 5
Badge
@Urgel Dank voor de terugkoppeling. Zodra er (nieuwe) opvallendheden zijn zoals die van gisteren, zal ik jullie wel van informatie blijven voorzien. Hopelijk snel een oplossing wat mijn verbruik is op deze manier ook niet meer juist (onderaan de streep uiteraard wel).
Reputatie 6
Badge
@RalfR

Dat is prima. Alle nieuwe input is welkom. We gaan ervan uit dat er spoedig een oplossing / antwoord volgt! Wordt vervolgd.
Reputatie 5
Badge
@Urgel is er al iets meer bekend? Ik had trouwens nog even zitten spitten in Toon en mijn omvormer. Voor week 46 gaf Toon eigenlijk altijd een hoger verbruik weer dan mijn omvormer, in week 46 is dit ongeveer gelijk en vanaf week 47 is het lager. Het is dus ergens eind week 46 (half november) begonnen waarschijnlijk. Misschien helpt dit jullie nog in de zoektocht.
Reputatie 5
Badge +1
@RalfR

Het onderzoek loopt nog steeds. Uiteraard heb ik jouw bevindingen aan ze doorgegeven. Bedankt daarvoor. Zodra we meer weten brengen we je op de hoogte.

Groet,

Tina
Reputatie 6
Badge
@RalfR

Het heeft even geduurd maar er is een antwoord terug van de softwarebeheerders. De bevinding is dat er iets verkeerd lijkt te gaan met de meting van de opwek via je kWh module. Het vermoeden is dat de sensor op de kWh module niet alle opwek registreert. Om dit zeker te weten willen we je vragen de opwek van je zonnepanelen voor 1 dag te monitoren via de App of omvormer van de leverancier van de panelen. Uiteindelijk deze te vergelijken met wat Toon aan opwek voor die dag heeft geregistreerd. We horen graag wat de uitkomst van de vergelijking is.

Groet, Urgel
Reputatie 5
Badge
@Urgel dit heb ik al zo vaak gedaan en hier gedeeld. Mijn gegevens van mijn omvormer zijn op pvoutput.org te zien. Hier heb ik ook al eerder een link van gestuurd. De opwek van Toon is minder dan wat mijn omvormer zegt. 17 december volgens mijn omvormer 5,1 opgewekt, volgens toon 3,7. 13 december 9,7 volgens mijn omvormer en 6,5 volgens toon. Hoeveel dagen wil je hebben?
Reputatie 5
Badge
In de bijlagen wat overzichten per dag en week van mijn omvormer. Ik neem aan dat jullie dit dan met Toon kunnen vergelijken.
Reputatie 5
Badge
@RalfR

Ik denk in dit geval dat het goed zou zijn als er een monteur langskomt om de installatie te controleren en waar nodig te corrigeren.
Als je hiermee akkoord gaat, dan kunnen we een opdracht aanmaken en wordt je benaderd door het installatiebedrijf om een afspraak te maken.

Groet,
Glenn
Reputatie 5
Badge
Prima, ik hoor het wel. Ik neem aan dat hier geen kosten aan verbonden zijn...
Reputatie 5
Badge
Monteur is vandaag geweest. Kwh meter van de stroom geweest, daarna doorgemeten. Alle drie de fases kwamen goed door. Daarna stroom er weer op en toen deed hij het wel goed. Met de monteur afgesproken het even aan te zien. Voor nu werkt het dus weer.

Ps tip voor Eneco: geef de monteur mee wat het probleem is, ik moest eerst weer met schermafbeeldingen van het forum laten zien wat het probleem is
Reputatie 5
Badge
Beste mods, sinds zaterdag speelt dit probleem weer. Inmiddels 3 maal de kwh-meter van de stroom gehad. Het gaat dan even goed, maar na verloop van tijd gaat het weer mis. Het lijkt wel of 1 fase dan niet gemeten wordt. Aangezien dit probleem 3 maanden geleden ook speelde, lijkt mij het verstandig dat de kwh-meter vervangen wordt. Ik hoor graag van jullie.
Reputatie 5
Badge +1
@RalfR

Nu met het mooie weer op komst is dit niet wenselijk. In het verleden heb je ons screenshots gestuurd vanuit de app. Graag ontvangen wij die opnieuw maar dan in dagen ipv uren. Om het duidelijk in kaart te brengen willen we de periode van 10 tot 17 april zien. Graag ontvangen we zowel de screenshots vanuit de app en de informatie van Toon zelf in dagen.

We zien ze tegemoet.

Groeten,
Tina
Reputatie 5
Badge
@TinaC hierbij alvast de gegevens van de app en van mijn omvormer. Die van Toon volgt straks.

Reputatie 5
Badge
@TinaC en ook nog van de toon

Ps externe toegang staat nu ook aan

Ps2 de reset van de kwh-meter heeft nu ook niet meer geholpen

Reputatie 5
Badge
Op deze screenshot is het goed te zien. Verbruik is 3kwh terwijl mijn warmtewinner meer dan 300 verbruikt. Opwek nu is 1500 terwijl dit normaal met dit weer zeker meer dan 2000 is.

Reputatie 5
Badge +1
@RalfR

Super bedankt voor de duidelijke screenshots. Jouw aanname dat het aan de kWh meter ligt is correct. Dit is ook terug te zien op de achtergrond. Ik heb een reparatieverzoek ingediend bij het installatiebedrijf. Zij nemen contact met je op voor een passende afspraak.

Zonnige dagen😎

Tina

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen