Verbruik Toon op Tablet App | Eneco Community
vraag

Verbruik Toon op Tablet App

• 7 augustus 2014
  • 15 reacties
  • 980 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 14 reacties
Ik heb slimme meters en inmiddels ook toon. Ik meet sinds juni het verbruik. Nu staat er in de app dat ik juni 0,00 kWh heb verbruikt op normaal tarief en ruim 100 kWh op laag tarief. Ik heb het idee dat dit onjuist is. Ook de eerste dagen in juli staat normaal tarief op 0. Later in de maand lijkt dit goed te gaan.

Kan dit worden gecorrigeerd?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

15 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Nee, dit kan niet gecorrigeerd worden op dit monent. Er zijn meer van deze issues gemeld, en dat is bij de software ontwikkelaars in behandeling genomen. (Zie topic update)

O...ps. Natuurlijk nog welkom op dit forum.;)
Dank je!! Leuk om hieraan deel te nemen.

Overigens heb ik nog geen update uitgevoerd. Het lijkt te zitten in de eerste dagen / weken dat ik toon had. Nu lijkt er wel een correcte weergave zonder tussentijdse update.....
Hoi Arcos,

Lees ook maar eens in het topic.
Daar wordt ook gemeld dat na de update 2.8.14 de weergave voor de lopende maand nu wel goed is!

Kies je bewust voor nog geen update of heb je die update 2.8.14 nog niet aangeboden gekregen?
Dat ga ik zeker doen. Nee nog geen reden. Ik kreeg zojuist het mailtje voor de update en ben nu aan het werk. Vanmiddag ga ik gelijk een update doen.
Oké perfect!
Laat ons je bevindingen na de update nog even weten, mag uiteraard ook in het topic over 2.8.16

Suc6
Reputatie 4
Badge
Ik kreeg zojuist het mailtje voor de update
Ook raar dat je nu pas de mail krijgt zo laat.
Tja... weet het ook niet. De update leek me wel erg nuttig en handig. Vooral ook voor iPad. Nu benieuwd naar een aanbieding voor die stekkers!!
Reputatie 7
Badge +6
@ArcoS

Leuk dat je de weg naar dit forum hebt gevonden. Kun je de toegang klantenservice aanzetten dan kijken we ernaar voor je. Als je naar de meterstanden kijkt op je Toon, komen die overeen met die op je meter of zijn deze omgewisseld? Ik hoor graag van je.

@Toontjelager

In dit topic kan je vinden hoe lang de uitrol van de update ongeveer duurt, wat vind je vreemd aan het tijdstip van verzenden?
@Folkert, ik zet graag de toegang voor klanterservice aan. Kan dat ook op de iPad of moet dat op de toon? Als het op de toon moet dan doe ik dat vanavond (na update) even. Dan zal ik ook de meterstanden eens controleren. Thanx alvast voor deze suggesties.
@folkert: toon staat aan op beschikbaar voor klantenservice

@all: ik kan nu op de toon onderscheid eenvoudig in de grafiek zien tussen laag en normaal tarief. Kan dit nu ook in de grafiek op de ipad app?!

@all: ik kan nu op de toon onderscheid eenvoudig in de grafiek zien tussen laag en normaal tarief. Kan dit nu ook in de grafiek op de ipad app?!

Nee, dat kan (nog) niet.
De kleur blijft nu 24 uur lang blauw, maar in de tijdbalk is het natuurlijk via de uren nu wel te zien.

Er zal ongetwijfeld in een volgende update de normale kleur zitten, zoals nu op de Toon.
Dus rood voor normaal tarief en blauw voor laag tarief, zie hiervoor de grafiekweergave!
Reputatie 4
Badge

@Toontjelager

In dit topic kan je vinden hoe lang de uitrol van de update ongeveer duurt, wat vind je vreemd aan het tijdstip van verzenden?

Ik had me wat vergist in de dagen, dacht dat het al wat langer geleden was de update. Na het zien van het topic ging er weer een lichtje branden.
De dagen gaan soms ook zo snel...:$
Reputatie 7
Badge +6
@ArcoS,

Bedankt voor het aanzetten van de klantenservice toegang. We zien inderdaad wat je bedoelt. Het wordt verder onderzocht en volgende week informeren we je er verder over, als we het hebben onderzocht.
Fijn, dan wacht ik het even af.

De update werkt erg goed. Veel beter overzicht en inzicht op deze manier. Nu vooral een paar maanden wachten om wat data te verzamelen. Hij meet nu sinds eind juni dus dat is nog een beetje kort. Waarvan ruim 3 weken vakantie;-)
Reputatie 7
Badge +6
@ArcoS,

Na onderzoek blijkt dat Toon de meterstanden en het verbruik van elektriciteit goed heeft overgenomen vanaf de slimme meter. We zien dat de 2e stand voor elekriciteit (hoogtarief) vanaf de slimme meterplaatsing tot medio juli heeft stil gestaan. Vandaar dat je in juni en een stukje in juli alleen maar verbruik zag op het laagtarief op Toon en/of op de Toon Tablet App.
In ieder geval lopen beide telwerken voor elektriciteit en zal dit probleem niet meer terugkomen.
Je hebt trouwens wel geluk! Er is daardoor een stuk meer verbruik op het laagtarief genoteerd wat toch weer iets scheelt in kosten. 😉