Verbruik Toon blijft hangen | Eneco Community
vraag

Verbruik Toon blijft hangen

• 27 maart 2019
  • 1 reactie
  • 147 Bekeken

Goedemorgen allen,

iets meer dan een week geleden zijn er bij ons de stoppen gesprongen na een kleine kortsluiting. Dit is meteen gerepareerd maar sinds dit ongeval geeft onze Toon geen correct verbruik meer waar. De slimme meter van Gas blijft op 0,00 verbruik staan en die van stroom blijft structureel op 724 watt verbruik staan.

Ik ben bang dat dankzij deze kortsluiting er iets kapot is gegaan. De gasmeter op zich geeft nog prima het verbruik aan maar via de P1-module heeft de stroom meter soms moeite met het aangeven van de hoeveelheid gebruikte stroom.

Ik heb jullie filmpje over het instellen en controleren van de slimme meters ook gevolgd, maar dit heeft ook geen resultaat opgeleverd.

Ik weet nu alleen niet wat er precies defect is en daarom is het voor mij ook lastig te bepalen met wie ik contact moet zoeken.

Ik hoop dat iemand van jullie mij verder zou kunnen helpen door eventueel met mij mee te kijken!

Met vriendelijke groet,

Michael Giesen

1 Reactie

Reputatie 6
Badge +2
Goedemiddag @Michael G

Goed dat je het hier meldt. Ik kan mij voorstellen dat je graag je verbruik wilt inzien. Heb je de meetmodule 30 seconde uit het stopcontact gehaald ? Ook is het verstandig om de ketelmodule bij je CV ketel te resetten. Dit kan je doen door de adapter 30 seconde van de stroom te halen.

Als dit niet de oplossing is wil ik je vragen om de externe toegang aan te zetten. Ga naar Menu - Toon support - Externe toegang AAN.

Groeten Chantal

Reageer