Verbruik niet zichtbaar nadat slimme meter is geplaatst | Eneco Community
beantwoord

Verbruik niet zichtbaar nadat slimme meter is geplaatst


Gisteren een slimme meter geinstalleerd gekregen toon werkt op de uitlezing van verbruik na,
Alles volgens forum geprobeerd.
Blijft met melding sensoren worden ingeregeld.
Wat te doen.
icon

Beste antwoord door Erica 19 juli 2017, 08:34

@Rvduffelen

Dank voor je bericht. Jammer dat een en ander niet direct naar behoren functioneert. Maar daar kunnen we wat aan doen!
Wil je in je profiel je klantnummer noteren? Dan zal ik vandaag de opdracht geven om jou een nieuwe meteradapter toe te sturen.
Binnen maximaal twee weken hoor je deze binnen te krijgen.

Groet, Erica

Bekijk origineel

57 Reacties

Dan zal je adapter vervangen moeten worden.
Wat is de firmware van je huidige adapter.
Kijk even op je Toon bij software.
Ik denk dat het 35/37 is.
Hallo brandje

Klopt 35/37 meteradapter en 37 ketelmodule

Gr Richard
Hoi Richard,

Die oude adapter kan niet geüpdatet worden.
Wacht even tot een moderator je bericht leest, dan zal hij/zij je een nieuwe adapter voor slimme meters toesturen.
Reputatie 5
Badge +5
@Rvduffelen

Dank voor je bericht. Jammer dat een en ander niet direct naar behoren functioneert. Maar daar kunnen we wat aan doen!
Wil je in je profiel je klantnummer noteren? Dan zal ik vandaag de opdracht geven om jou een nieuwe meteradapter toe te sturen.
Binnen maximaal twee weken hoor je deze binnen te krijgen.

Groet, Erica
Hallo erica,

Is toegevoegd, .. alvast bedankt

Gr
Richard
Reputatie 5
Badge +3
Bedankt Richard, ik heb de nieuwe meteradapter zojuist voor je besteld.

Groet, Kelly
Goedenavond,

ik weet niet of het gepast is om in een bestaand topic te replyen,
maar ik heb hetzelfde probleem
- software versie 4.8.25
- firmware ketelmodule 37
- Firmware meteradapter 35/37

hoe kan ik een nieuwere/wel werkende meteradapter verkrijgen?

alvast bedankt
Christiaan
Hoi Christiaan,

Het gaat tenslotte over het zelfde onderwerp.
Hopelijk leest een moderator morgen je verzoek, want inderdaad met firmware 37 en slimme meters heb je een nieuwe meteradapter nodig.

Die moderator zal dan die nieuwe per post aan je toezenden en dat hier melden.
Reputatie 5
Badge +3
Breedijk wrote:

Goedenavond,

ik weet niet of het gepast is om in een bestaand topic te replyen,
maar ik heb hetzelfde probleem
- software versie 4.8.25
- firmware ketelmodule 37
- Firmware meteradapter 35/37

hoe kan ik een nieuwere/wel werkende meteradapter verkrijgen?

alvast bedankt
Christiaan



Ik zorg ervoor dat je een nieuwe meteradapter van ons ontvangt.

Groet, Audrey
Goedemorgen Audrey,

super, dank je wel.


Ik zorg ervoor dat je een nieuwe meteradapter van ons ontvangt.

Groet, Audrey



Hoi Audrey.

Ik heb helaas nog niets mogen vernemen of ontvangen betreffende een meteradapter.

Ik zal morgen wel telefonisch contact opnemen.
Reputatie 3
@ Breedijk,

Bedankt voor je bericht en goed dat je ons hiervan op de hoogte stelt!
Ik stuur je alsnog een nieuwe meteradapter toe! Binnen 10 dagen heb je dit in huis.
Mocht je na 10 dagen niks hebben ontvangen, trek dan even aan de bel.

Groet, Sabrina
Ik heb hetzelfde probleem: melding blijft: Sensoren worden ingeregeld.

- software versie 4.8.25
- firmware ketelmodule 37
- Firmware meteradapter 35/37

Is het mogelijk dat mij eveneens een nieuwe meteradapter wordt toegestuurd? Mijn klantnummer staat in mijn profiel.

Bij voorbaat dank
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Phelsen,
Goed dat je dit aangeeft. Ik heb een nieuwe meteradapter voor je besteld. Je kunt deze binnen 2 weken tegemoet zien!
Dank je wel Kelly.
Gister de nieuwe meteradapter ontvangen en geïnstalleerd. Alles werkt nu naar behoren. Dank je wel voor de snelle reacties, aangeboden hulp en, natuurlijk, het versturen van de nieuwe meter. Vriendelijke groet, PHelsen
Reputatie 5
Badge +3
Goed om te horen Phelsen!
Bedankt dat je het ons nog laat weten 🙂
Hoi,

Graag zou ik ook een nieuwe meteradapter ontvangen, sinds gisteren heb ik een slimme meter dus ik moet eea weer aan de praat krijgen:-)

Bedankt!
Ivo
Reputatie 7
Badge +8
IvoHulscher wrote:

Hoi,

Graag zou ik ook een nieuwe meteradapter ontvangen, sinds gisteren heb ik een slimme meter dus ik moet eea weer aan de praat krijgen:-)

Bedankt!
Ivo



Het is slim om even firmware van je huidige meteradapter te melden 😉
Reputatie 7
Badge +4
@IvoHulscher

Je beschikt gelukkig al over de juiste meteradapter! ;-)

Groet, Denise
Reputatie 7
Badge +8
Denise wrote:

@IvoHulscher

Je beschikt gelukkig al over de juiste meteradapter! ;-)

Groet, Denise



Thanks, dat is iets wat ik dus wou weten (goed team weer 😎 )


@IvoHulscher,

Heb je de meteradapter wel aangesloten met de P1-Kabel die in de verpakking van Toon zit?

- Even de meteradapter van stroom af halen.

- Oude sensors van de oude meter verwijderen.

- P1 Kabel sluit je aan op de meteradapter, en stroommeter. Deze heeft beide een p1 poort.

- Meteradapter weer in stopcontact doen..

Wat zeg Toon nu dan? 🙂
mAiden wrote:

Denise wrote:

@IvoHulscher

Je beschikt gelukkig al over de juiste meteradapter! ;-)

Groet, Denise



Thanks, dat is iets wat ik dus wou weten (goed team weer 😎 )


@IvoHulscher,

Heb je de meteradapter wel aangesloten met de P1-Kabel die in de verpakking van Toon zit?

- Even de meteradapter van stroom af halen.

- Oude sensors van de oude meter verwijderen.

- P1 Kabel sluit je aan op de meteradapter, en stroommeter. Deze heeft beide een p1 poort.

- Meteradapter weer in stopcontact doen..

Wat zeg Toon nu dan? :)



Toon zegt "wat heb je met die verpakking van een jaar geleden gedaan/":-) Ik ga even zoeken!
kabel gevonden! hij werkt weer, bedankt!
Reputatie 7
Badge +8
IvoHulscher wrote:

kabel gevonden! hij werkt weer, bedankt!



Graag gedaan hoor ?. Super om te horen dat weer werkt.
Hier hetzelfde probleem. Sinds een paar maanden een goed werkende nieuwe Toon. Sinds een week een slimme meter en een nieuwe gasmeter. Alle instructies gevolgd en zaken gecheckt maar nog steeds geen verbruik op de Toon.

Softwareversie: 4.10.6
Firmware ketelmodule: 37
Firmware meteradapter: 0.25/013

Meteradapter: sensoren worden ingeregeld
Repeater(s): niet geinstalleerd

Het serienummer van de meteradapter eindigt niet op 0401, maar 0201. Bij 0401 wordt in instructies aangegeven dat er dan een nieuwe meteradapter zou moeten komen.

Ik hoor graag of jullie me kunnen helpen?

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen