Verbruik niet zichtbaar na plaatsing slimme meters | Eneco Community
beantwoord

Verbruik niet zichtbaar na plaatsing slimme meters

Sinds de slimme meter bij me is geplaatst, een week geleden nu, heeft toon een foutmelding aan bij de energiemeting. 2 meldingen meetmodule 1 toon meet geen stroomverbruik en meetmodule 1 toon meet geen gasverbruik. De meetmodules vinden geen sensoren. De storingscodes zijn C11 en C 14. Wat kan ik doen om dit te verhelpen?
icon

Beste antwoord door Emel 21 februari 2019, 08:31

@R.A.J.M. Buesink

Dank voor je reactie. Ik zie dat de meetmodule is gekoppeld en de energiebronnen zijn ook goed ingesteld. De reden dat het verbruik niet doorkomt op je Toon is dat de slimme meters niet worden herkend. Ik stuur je een P1-kabel toe. Deze ontvang je binnen 10 werkdagen.

Hou je ons op de hoogte?

Groet, Emel

Bekijk origineel

26 Reacties

Wat is het typenr van je meetmodule?
Waar kan ik die vinden? Van de slimme meter is het landis Gyr +. E360 CDMA. E0051004334655818.
Haal de meetmodule even uit het stopcontact en kijk op de zilveren sticker aan de onderzijde.
Is de meetmodule de adapter van eneco. Met die P1 plugin?
Idd deze meteradapter wordt sinds enige tijd meetmodule genoemd.
Het is de koppeling idd tussen de P1 poort en Toon®️.
P.N. 6599-1500-0201
S.N. 15-39-016-718
Kijk aan, het typenr eindigt op 0201, dan heb je een metersdapter die geschikt is voor slimme meters.
Dan zou er een instelling voor deze module op Toon®️ nagekeken moeten worden.
Kijk dan bij menu/instellingen/eneriemeters

Daar zie je je meetmodule staan.
Klik op het potloodje en daarna nog een keer tot je de schermen ziet waar je de keuze kunt maken voor P1 aansluiting. Doe dat voor gas en stroom.

Heb voorgaande adviezen doorlopen maar nog steeds geen energiemeting voor stroom en gas C12 en C15. Ik heb een enkele verbinding tussen slimme meter en eneco adapter in de P1. Of moeten die andere twee stekkertjes er ook nog weer bij in.
Die enkele verbinding is het zg witte kabeltje tussen de P1 poort en de meetmodule.
Die is puur voor een slimme meter.
Fie andere aansluitingen mogen niet aangesloten zinn, want die zijn voor sensoren voor domme energiemeters.

Wellicht staat je flinke meter jn storing?
Reputatie 5
Badge +1
@R.A.J.M. Buesink

Welkom op de community. Wat jammer dat het verbruik nog steeds niet doorkomt. Graag kijken wij dat voor je na. Kan je de externe toegang op Toon aanzetten? Via Menu > Toon Support > externe toegang Klantenservice > Aan.

Geef een seintje als de toegang open staat.

Groet,

Tina
Externe toegang staat aan nu
GM. Hebbt idee dat de meetmidule of verbindingskabel niet goed werkt. Alle functies van toon werken goed alleen stroom en gasverbruik kunnen niet afgelezen worden. Alles geprobeerd maar zonder succes. Vind ik erg jammer en ik baal er van. Ik weet t ook niet meer. Ben nu van jullie afhankelijk. Hoop dat t weer een keer gaat werken
Desnoods op afstand. Extern. Grt
Externe toegang klantenservice staat aan. Kunnen jullie een check doen om te zien wat er mis is bij mijn toon?
Lichtjes op adapter/meetmodule branden niet bij me. Heel even als ik stekker adapter er in doe. Is er dan ook geen verbinding met de slimme meter?
Als de ledjes even flitsen bij het weer in het stopcontact tact doen, is dat juist een teken dat de meetmodule goed is en werkt.
Mik zou idd even afwachten tot een moderator oo afstand gaat kijken.
Ik gok er op dat je slimme meter in storing staat.
Reputatie 7
Badge +6
@R.A.J.M. Buesink

Ik zie dat je meteradapter niet gekoppeld is aan Toon. In dit topic kun je zien hoe dit werkt. Je kunt beginnen vanaf ''Nieuwe meetmodule installeren''. Mocht je wel een meetmodule zien in je Toon dan raad ik je aan om de instructies vanaf het begin te volgen in dit topic. Ik verneem graag van je of dit geholpen heeft.

Groet,

Folkert
Vreemd hoor, want eerder in dit topic verwees ik ts naar de meetmodule voor de P1 instelling en dat lukte......
Heb topic gelezen en stapsgewijs doorgevoerd. Toon is nu wel gekoppeld aan slimme meter. Maar toon kan geen sensoren vinden geeft hij aan. Ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van. Kan er niet een keer een installateur langs komen als hij toevallig in de buurt is. Imij lukt t niet en ik zou graag willen dat hij stroom en gasverbruik weer aangeeft. Grt Ronald
Reputatie 6
Badge +1
@R.A.J.M. Buesink

Bedankt voor het koppelen van de meteradapter. Is de kabel die verbonden is met de meteradapter en de slimmemeter een kabel van Eneco ? Het moet namelijk een P1 kabel van Eneco zijn om goed uit te kunnen lezen. Zo weten we zeker dat je de juiste kabel hebt namelijk.

Verder kan ik op afstand niet in de meters kijken omdat er nog geen toestemming is gegeven via Mijn Eneco om de meters uit te kunnen lezen. Kan je alsnog de toestemming geven ? Dan kunnen we binnen een aantal dagen inzicht krijgen in de meters en wat de status is.

Groeten Chantal
Ik denk t niet. Geas heeft in opdracht van liander een slimme meter geplaatst. Ik was er zelf niet bij maar ik neem aan dat zij die kabel geplaatst hebben. Kunnen jullie mij anders een enecokabel toesturen. Misschien dat t dan werkt. Zou heel erg fijn zijn.
Al het andere heb ik al tig keer geprobeetd. Bij status geeft eneco aan geen sensoren gevonden. Daar ligt t probleem dat toon geen stroom en gas meet volgens mij.
Heb inmiddels toestemming gegeven voor uitlezen gegevens via mij eneco app
Hoop op antwoord. Heb toestemming gegeven aan mijn eneco zodat jullie inzage in mijn gegevens en mee kunnen kijken waar het mis gaat.
Reputatie 3
Badge
@R.A.J.M. Buesink

Dank voor je reactie. Ik zie dat de meetmodule is gekoppeld en de energiebronnen zijn ook goed ingesteld. De reden dat het verbruik niet doorkomt op je Toon is dat de slimme meters niet worden herkend. Ik stuur je een P1-kabel toe. Deze ontvang je binnen 10 werkdagen.

Hou je ons op de hoogte?

Groet, Emel
Dat doe ik. Dank je.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen