Verbruik en Philips Hue lampen niet zichtbaar op Toon | Eneco Community
beantwoord

Verbruik en Philips Hue lampen niet zichtbaar op Toon

• 1 augustus 2019
  • 9 reacties
  • 227 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Kan er een moderator meekijken op mijn Toon, kan het verbruik niet meer uitlezen. Ik heb dit ook wel eens als er een update is geweest, dan haal ik de adapter in de meterkast er even uit, en sluit in, en dan werkt het weer. Nu lukt het niet. Heb het al een keer of drie geprobeerd. Het probleem is ontstaan na wijziging wifi wachtwoord. Toon pakte dat niet op, na meerdere keren te hebben geprobeerd. Uiteindelijk Toon herstart, toen was de WIFI ok, maar nu dus komt het verbruik niet meer naar voren. Heb sterk het vermoeden dat ik dit probleem altijd heb als er een herstart is geweest van Toon. Misschien ziet een moderator iets van een storing in de Toon? Andere ideeën om het verholpen te krijgen zijn natuurlijk ook welkom.
icon

Beste antwoord door Urgel 1 augustus 2019, 17:19

@Robvanderpoel

Het is inderdaad vreemd dat je de lampen plots niet meer kan gebruiken. Heb je al geprobeerd om de bridge te ontkoppelen en wederom koppelen?

Groet. Urgel
Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Tja alles doet het weer:-) al dat tikwerk voor niks, maar mooi dat het weer werkt(don’t ask me why, heeft misschien even nodig om weer op gang te komen)
Badge
@Robvanderpoel

Hoi. Goed dat je dit gemeld hebt . Ben blij dat alles weer werkt. Ik zou eventueel nog even voor je kunnen kijken of alles vanuit hier goed werkt. Je zou dan even jouw externe toegang van de Toon aan kunnen zetten. Laat maar weten of je dit graag wilt.

gr John Mod
Reputatie 4
Badge +1
@Robvanderpoel

Hoi. Goed dat je dit gemeld hebt . Ben blij dat alles weer werkt. Ik zou eventueel nog even voor je kunnen kijken of alles vanuit hier goed werkt. Je zou dan even jouw externe toegang van de Toon aan kunnen zetten. Laat maar weten of je dit graag wilt.

gr John Mod

Ja graag, de externe toegang staat nog open volgens mij. Ik heb een uurtje geleden het wachtwoord van de wifi nog een keer aangepast, en dan krijg je toch mislukt,ook na meerdere pogingen. Vervolgens toch weer herstart en blijkt het wachtwoord toch te zijn verwerkt, want dan werkt de wifi gewoon. Alles is nu ok denk ik, maar misschien zie je inderdaad nog iets vreemds. Bedankt voor het nakijken alvast.
Reputatie 7
Badge +1
Goedenavond @Robvanderpoel

Ik heb zojuist even naar de verbindingen in je Toon gekeken en ik zie voor nu geen schokkende zaken. Wel ben ik benieuwd of je in het verleden randapparatuur aan Toon gekoppeld hebt gehad of wellicht is dit nog het geval. Ik hoor het graag.

Groet. Urgel
Reputatie 4
Badge +1
Goedenavond @Robvanderpoel

Ik heb zojuist even naar de verbindingen in je Toon gekeken en ik zie voor nu geen schokkende zaken. Wel ben ik benieuwd of je in het verleden randapparatuur aan Toon gekoppeld hebt gehad of wellicht is dit nog het geval. Ik hoor het graag.

Groet. Urgel

Dank voor het nakijken. Ja in het verleden Fibaro stekkers gekoppeld aan Toon. Nu niet meer. En Philips Hue lampen gebruik ik. Maar die lampen kan ik blijkbaar niet meer bedienen via Toon, vraag me eigenlijk af waarom niet, ze zijn wel zichtbaar onder lampen, maar ik kan ze niet bedienen, ook niet via App. Nou doe ik dat ook niet, ja heel lang geleden, maar vraag me wel af waarom ik ze niet kan bedienen in Toon. Is daar iets over te zeggen
Reputatie 7
Badge +1
@Robvanderpoel

Het is inderdaad vreemd dat je de lampen plots niet meer kan gebruiken. Heb je al geprobeerd om de bridge te ontkoppelen en wederom koppelen?

Groet. Urgel
Reputatie 4
Badge +1
@Robvanderpoel

Groet. Urgel

Net gedaan, ze zijn weer bereikbaar:-) Top! Gebruik ze zelden via Toon, maar mooi dat het weer werkt!
Reputatie 7
Badge +1
Kijk eens aan. Dat is nog eens leuk om te lezen 😁. Ik wens je bij deze dan weer veel plezier met Toon en de lampen @Robvanderpoel . Uiteraard ook nog een fijne avond.

Groet. Urgel
Reputatie 4
Badge +1
Kijk eens aan. Dat is nog eens leuk om te lezen 😁. Ik wens je bij deze dan weer veel plezier met Toon en de lampen @Robvanderpoel . Uiteraard ook nog een fijne avond.

Groet. Urgel

Dank je wel, jullie ook, en dank voor de support

Reageer