Verbinding tussen Toon en meteradapter valt weg | Eneco Community
vraag

Verbinding tussen Toon en meteradapter valt weg

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

110 Reacties

Ik dacht niet dat de led nog oplichtte, maar ga dat voor de zekerheid wel nog even checken, ook het kabeltje wisselen zal ik in dat geval checken, echter verwacht ik minder snel een kabelbreuk, want dat zou niet echt logisch klinken in relatie tot het spontaan ineens stoppen met werken en vooral ook de vorige keer steeds na een update van de software op de toon.

Aan de andere kant, hoe vaak blijkt een storing achteraf geheel onlogisch geweest te zijn 😛
Ik trek net de kast open om de tips ter analyse van het onderliggende probleem uit te voeren en wat denk je?
metersensor hangt op half 11 ;-)
snel maar weer terug gehangen (met wat extra tape er over heen) en hij deed het direct. 
Met een beetje geluk heeft het opnieuw aanmelden dus wellicht toch geholpen. 
Wordt vervolgd. 
Tijd om aan Eneco nieuwe plakstrips te vragen. 
Maak wel met alcohol het glas van de draaistroommeter schoon!
Peter van Z, dank voor jouw bericht over de software update. Ik heb toon nu een tijd in gebruik en was heel tevreden. 

Adapter zit in de meterkast, op 4 meter afstand zit een repeater en weer 5 meter verder hangt de toon.
dit ging sinds de installatie perfect! Nooit enige storing keurige overzichten per dag en geen meldingen.

na de laatste update van de software (verder aan de opstelling niets veranderd) is het kommer en kwel. Er is ook geen pijl meer op te trekken.
Meerdere; Reset/ inleren/ op zijn kop hangen/ eneco bellen/ inleren/ resetten/ knopjes drukken tot ik een ons weeg en ja dan doet toon het weer....... Eventjes.....
de volgende dag of de dag er na ontbreekt of Electra of gas verbruik en begint alles van voor af aan... Dan doet toon het weer even........ En weer het zelfde verhaal binnen 1 tot 3 dagen....

Voor de software update 100% stabiel en na die update ben ik instaat de hele handel terug te sturen aan eneco.

heeft iemand anders ook deze ervaring na een software update? 

Peter van Z, dank voor jouw bericht over de software update. Ik heb toon nu een tijd in gebruik en was heel tevreden.

Adapter zit in de meterkast, op 4 meter afstand zit een repeater en weer 5 meter verder hangt de toon.
dit ging sinds de installatie perfect! Nooit enige storing keurige overzichten per dag en geen meldingen.

na de laatste update van de software (verder aan de opstelling niets veranderd) is het kommer en kwel. Er is ook geen pijl meer op te trekken.
Meerdere; Reset/ inleren/ op zijn kop hangen/ eneco bellen/ inleren/ resetten/ knopjes drukken tot ik een ons weeg en ja dan doet toon het weer....... Eventjes.....
de volgende dag of de dag er na ontbreekt of Electra of gas verbruik en begint alles van voor af aan... Dan doet toon het weer even........ En weer het zelfde verhaal binnen 1 tot 3 dagen....

Voor de software update 100% stabiel en na die update ben ik instaat de hele handel terug te sturen aan eneco.

Hoi Strijland,

Hoe vervelend ook, maar ik lees niets over: dan maar een fabrieks-reset doen en en de adapter verwijderen en opnieuw aanmelden in Toon.......
Reputatie 7
Badge +6
@Strijland,

Jammer dat de verbruiken niet altijd inzichtelijk zijn.
Ik achterhaal dat er vandaag contact is geweest met mijn collega waarbij nog wat zaken doorgenomen zijn met de meteradapter e.d. Ik hoop dat de verbruiken goed weergegeven blijven worden, zonder dat er nog resets o.i.d. meer voor nodig zijn.
We horen het graag.
Reputatie 4
Badge +4

Een van de monteurs die bij bij de Toon / repeater(s )kwam installeren, had het hier ook over: voor de ( laatste) update waren er minder verbindingsproblemen.

mvg,
pp
Sinds de update naar 2.5.18 heb ik dagelijks last dat de meteradapter niet meer werkt.
hierdoor worden dus de standen niet meer doorgeven.

als ik de adapter uit het stopkontakt haal en weer opnieuw erin doe dan gaat het weer goed.
voorheen had ik hier nooit last van en bereik is goed. (5 sterren)

hebben en meer mensen dit probleem?
Wat bedoel je niet werkt?
Is er soms de melding van een driehoekje van de storingsmodule? Dan hoeft er geen echte storing te zijn.
Vaak na zeer korte tijd verdwijnt het driehoekje vanzelf
Heb je soms slimme meters?
Trek dan de kabel eensuit de P1 poort; wacht 1 minuutje en sluit de kabel weer aan.
Verder wordt bij de eerst volgende update de bug in de storingsmodule aangepakt.
Reputatie 7
Badge +6
@Marcowe

Graag kijken we voor je na je waar dit aan kan liggen. Graag willen we het merk/type van je meter weten. Als je ook de klantenservice toegang aanzet dan gaan we dit voor je onderzoeken.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen