Verbinding met gasmeter | Eneco Community
vraag

Verbinding met gasmeter

• 3 maart 2016
  • 7 reacties
  • 238 Bekeken

Sinds de laatste update van Toon merk ik dat mijn gas stand op toon regelmatig niet binnen komt. Ik heb dan een paar uur 0 verbruik en dan ineens een piek zodra hij blijkbaar weer verbinding heeft.
Ik heb de verbinding gecontroleerd op het moment dat ik dus geen gas verbruik zie (maar de verwarming of ww gewoon netjes aan staat) en die geeft gewoon "uitstekend" aan op de slimme meters. Bij de elektra heb ik dit probleem ook niet, alleen gas.
Nu werkt hij het uiteindelijk elke keer wel weer bij, zei het met enorme pieken zodra hij weer verbinding heeft, maar het is wel vervelend dat ik zo dus niet het dagelijkse verbruik goed bij kan houden.
Dit probleem is begonnen na de update. Hier voor heb ik er nooit last van gehad.
Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

7 Reacties

Badge
Je gasverbruik geeft de gasmeter maar eens in de 3uur door aan de slimme meter, en vandaar naar je toon.
Dus vandaar de pieken die je ziet in het verbruik van het gas.
Ik vind het ook knap waardeloos, was met de sensor en de analoge gasmeter veel beter hoor !
Het zijn geen gaten van 3 uur.. Veel groter.
Sinds de laatste update van Toon merk ik dat mijn gas stand op toon regelmatig niet binnen komt. Ik heb dan een paar uur 0 verbruik en dan ineens een piek zodra hij blijkbaar weer verbinding heeft.
Ik heb de verbinding gecontroleerd op het moment dat ik dus geen gas verbruik zie (maar de verwarming of ww gewoon netjes aan staat) en die geeft gewoon "uitstekend" aan op de slimme meters. Bij de elektra heb ik dit probleem ook niet, alleen gas.
Nu werkt hij het uiteindelijk elke keer wel weer bij, zei het met enorme pieken zodra hij weer verbinding heeft, maar het is wel vervelend dat ik zo dus niet het dagelijkse verbruik goed bij kan houden.
Dit probleem is begonnen na de update. Hier voor heb ik er nooit last van gehad.
Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

Hoi D. van der Hulst,

Geef Toon eerst even een harde reset door de Toon module bij je CV 1 minuutje stroomloos te maken.
Maak de adapter in de werkkast even voor 30 seconden stroomloos.

Dan hoor ik weer graag van je!

Overigens weet je dat bij slimme meters het gasverbruik per blok van 1 uur achteraf op je Toon doorkomt hè?

Dus de eerder genoemde 3 uur is niet juist!
Reputatie 7
Badge +6
@D. van der Hulst

Heb je dit alleen bij gas of ook bij elektra? Wanneer je de toegang klantenservice aanzet kunnen we met je meekijken. De tip van Brandje is ook zeker het proberen waard.
Ikheb problem .met toon aparat is storing
Ikheb problem .met toon aparat is storing

Kan je de storing niet ietsjes beter omschrijven?
Misschien een foto plaatsen?
Reputatie 7
Badge +6
Beste S. Demirtas,

Welkom op de community. Wat is er aan de hand precies? Zie je een bepaalde melding? Een foto plaatsen zoals Brandje aangeeft mag natuurlijk ook! Ik hoor graag van je.

Groet,

Folkert