Sticky

Veelgestelde vragen: Storingen & problemen

Reputatie 6
Wanneer jullie een uitleg, Q&A of een ander sticky waardige tekst schrijven kan deze toegevoegd worden (eventueel met credits). Wij willen graag dat deze meestgestelde vragen sticky topics gevuld wordt met de basis, en verder met zoveel mogelijk content geschreven, door gebruikers, voor gebruikers. Het liefst in Jip in Janneke taal. Zo kunnen we (nieuwe) leden actief verwijzen bij al reeds beantwoorde vragen en de informatie up-to-date houden.

Storing internet, D01, D02 of D03

Storing verwarming, A01, A02 of A03

Storing Verbruik, C00 - C16
Probeer eerst de Toon te resetten via Menu > Instellingen > Software > Herstart en klik nogmaals op "Herstart". Toon zal zich nu opnieuw opstarten in ~3 minuten. Tijdens deze herstart geven we ook meteen de meteradapter een reset. Dit is de witte adapter waar Eneco opstaat en deze bevind zich in de meterkast. Deze mag je 20 seconden uit het stopcontact halen en weer terug plaatsen.
Na deze 2 resets adviseer ik je ook om even te controleren of je de laatste software en meteradapter firmware hebt. Controleer dit bij Menu > Instellingen > Software en klik op de update knop achter de firmware versie en/of software versie.

Storing Status Verbruik
Het is hier belangrijk om te achterhalen waar de storing vandaan komt. Je status verbruik bestaat namelijk uit 'verbruik' vs 'ingeschat verbruik'. Kom er geen stroom en gas verbruik door? kijk dan eerst hierboven naar "Storing verbruik, C00 - C16. Heb je geen ingeschat verbruik? Laat dan een berichtje achter op het forum, dan verstuurt een moderator deze informatie opnieuw naar je Toon.

Meetmodule (meteradapter) resetten/aansluiten
Haal de meetmodule uit het stopcontact voor 30 seconden. Stop vervolgens de meetmodule terug in het stopcontact, beide lampjes horen nu éénmaal te knipperen. Let op dat je altijd eerst de sensorkabels of P1-kabel in de meetmodule doet, en vervolgens pas de meetmodule in het stopcontact.

Ketelmodule resetten
Naast je CV-ketel is een witte module geïnstalleerd bij de installatie van Toon. Deze heeft de tekst CV-ketel & Thermostaat en onderbreekt de thermostaat draden. De ketelmodule is via een kabel vanuit de zijkant aangesloten op een stopcontact. Haal deze er gedurende 30 seconden uit voor de rest. Toon start zichzelf na de reset opnieuw op, dit kan enkele minuten duren

Mijn aangepaste termijn bedrag staat niet in Toon!
Laat een berichtje achter in het topic 'Hanteert Toon het juiste maandbedrag?' en we lossen het voor je op!

Let op! Is jouw probleem niet opgelost? Start een topic of laat een bericht achter in een bestaand topic van hetzelfde onderwerp. Zorg dat je klantnummer aan je profiel is toegevoegd (Deze is alleen voor moderators zichtbaar) en zet je externe toegang aan via Menu > Toon Support > Externe toegang klanten service "Aan". Een moderator zal jouw probleem binnen 24 uur oppakken. Vergeet niet achteraf je externe toegang weer uit te zetten.

6 Reacties

Reputatie 6
Mochten er mensen zijn die hier bepaalde content / handleidingen / adviezen missen? Laat het ons dan weten. Nog toffer is wanneer je die handleiding eventueel zelf kan schrijven, dan vermeld ik je naam er natuurlijk netjes bij. Ere wie ere toekomt!
Geachte Vinny,

Graag zou ik de foutcode A03 van de TOON af willen. Aangezien ik geen warmtewinner heb vind ik het irritant om te zien. Ik heb de externe toegang aan gezet. Kunt u dit regelen?

Vr.gr. André
Reputatie 5
Badge
@ippekip

Allereerst welkom op het Toon Forum en bedankt dat je alvast de externe toegang hebt aangezet. Goed dat je deze foutcode kenbaar maakt, want dit is natuurlijk alles behalve wenselijk.

Ik heb een bericht gestuurd naar de softwarebeheerder.

Wil je de toegang open laten staan totdat ik een terugkoppeling heb? Zodra ik meer informatie heb, laat ik je dit uiteraard weten.

Groet,
Mitchel
Bedankt Michel!
Ik zie de oplossing tegemoet.

Vr. Gr. André
Hallo Mitchel,

Voor elkaar!
De melding is eruit.
Bedankt voor de moeite.

Vr.Gr. André
@ippekip

Graag gedaan 😄. Ik zal Mitchel hiervan op de hoogte brengen.

Groet, Urgel

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen