Veel te warm in huis - Toon stookt het te warm. | Eneco Community
vraag

Veel te warm in huis - Toon stookt het te warm.

Reputatie 1
Ik heb al jaren een Toon hangen en heeft goed gewerkt tot een aantal weken terug.
Toon stookt het veel te warm in mijn woonkamer.
De Toon staat ingesteld op 21°C maar het wordt al weken geregeld 22,5 - 23°C in mijn woonkamer.
Allemaal leuk maar wie betaald dit extra gasverbruik?
Ik heb geen idee wat ik nog kan doen, het is al weken zo dat het veel te warm wordt in mijn woonkamer.
Het is buiten maar 2 - 3,5°C en geen zon dus komt de warmte daar niet vandaan

Wie weet hier raad mee?
Ik ga anders Toon van de muur halen en vervangen voor een normale klokthermostaat.

2 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hallo grandduke3,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je nog geen reactie hebt ontvangen, excuus daarvoor.
Doet het probleem zich nog voor? Wil je dan allereerst eens kijken of een reset helpt? Dit kun je doen door de ketelmodule 30 seconden uit het stopcontact te halen. Toon start dan opnieuw op.
Als het probleem daarmee niet verholpen is, wil ik je vragen de toegang op Toon aan te zetten via Menu > Toon support, dan kijken we graag achter de schermen mee.

Groet, Kelly
Reputatie 4
Badge +1
Heb ik ook. Zowel met v4.9.23 als nu met v4.10
Je kunt bij knop 'instellingen > verwarming' de temp handmatig (in dit geval) naar beneden bijstellen. Ik zit nu op min 1,4 °C.
Moet dit met een digi thermometer nog even nameten, maar gevoelsmatig lijk dit weer ok nu.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen