Update error - Systeem doet vrij weinig | Eneco Community

Update error - Systeem doet vrij weinig

• 19 maart 2013
  • 44 reacties
  • 1318 Bekeken

Badge
Beste,

ik kreeg gisteren een melding dat er een nieuwe update was. Dus ik klik op Systeem > Software > Update en toen zag ik 3 schermen door elkaar heen. Na een minuut of 5 heb ik het systeem gereset (de knoppen werkten wel, maar de schermen bleven staan) door de stroom er even af te halen.

Nu werken de meters niet meer (geen zicht op wat er wordt verbruikt), missen er knoppen en is er geen toegevoegde functionaliteit.
Ik heb een bericht gekregen dat de update gelukt is. Vandaag kreeg ik een bericht dat er een nieuwe update (dezelfde dus als gisteren) is. Helaas kan ik die nu niet meer installeren aangezien ik geen Systeem knop heb (zie beneden).

Nu zie ik de volgende schermen:

http://img541.imageshack.us/img541/5375/20130319092321.jpg

http://img18.imageshack.us/img18/8693/20130319092330.jpg

http://img266.imageshack.us/img266/6139/20130319092334.jpg

Wat kan ik nu het beste doen?

Groet

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

44 Reacties

Reputatie 3
Badge
Ik zou Toon helemaal stroomloos maken en dan opnieuw opstarten. Kijk even wat er gebeurd.
Een fabrieksreset zou toch voldoende moeten zijn?
Op de klantenavond werd door Quby werd gemeld dat Toon door een update nooit defect kon raken. 
Ik ben danook nieuwsgierig hoe dit afloopt. 
Reputatie 3
Badge
Aan de foto's te zien kan hij hem geen reset geven Brandje 🙂
Badge
Bedankt voor jullie antwoorden.

Inderdaad, stroom e.d. (vanuit CV en meterkast) eraf gehaald, geen verandering.
Fabriekreset via Systeem gaat inderdaad niet, omdat die optie er niet meer is :)

Dan ben ik toch benieuwd hoe ik terug ga naar de originele software (indien mogelijk) of dat de klantenservice de update nog een keer kan pushen naar mijn apparaat. Ik vermoed namelijk dat er wat instellingen/bestanden zijn kwijt geraakt door de halve update.
Ja dat begrijp ik maar de resetknop is toch nog te gebruiken. 
Reageert Toon daar niet op?
Reputatie 3
Badge
Als die knop van brandje niet werkt zou ik een nieuwe toon laten ophangen. of heb je no wel verbinding met internet? misschien kunnen ze iets op afstand?
Reputatie 1
Als ik het zo lees is er tijdens de update iets fout gegaan waardoor het apparaat is vastgelopen en heb je toen een geforceerde reset gedaan door de stroom eraf te halen. Er kan daardoor iets soft- of hardwarematigs beschadigd zijn. Als je bv een smartphone update mag ook niet de stroom erafhalen tijdens het proces. Dat jij niet anders kon omdat niets meer reageerde begrijp ik wel, maar ik denk dat er nu iets goed mis is met je Toon. Een softe reset met knop zal vast niet veel helpen, ook al hoop ik het voor je. Dat je apparaat niet beschadigd kan worden tijdens een update klopt natuurlijk maar dat is alleen bv als de stroom erop blijft, kortom als je je aan de regels houdt....Gezien het feit dat e.e.a. tijdens een update gebeurde lijkt de hulp van moderator of monteur gewenst.
Reputatie 3
Badge
Dat opperde ik ook. Als de kleine resetknop niets helpt of hulp of afstand niet kan dan moet er een nieuwe aan de wand.
Badge
Ja zo'n idee heb ik ook. Maar goed, als het apparaat na een 5 minuten niet werkt (en ik dus niet weet of hij uberhaupt bezig is met een update), is het eerste wat een klantenservice gaat zeggen, haal de stroom er maar eens af. Het was dan inderdaad een gok of hij aan het updaten was of dat hij een stap hiervoor al vast hing.

Maar nu ben ik inderdaad benieuwd wat de volgende stappen gaan zijn. Het knopje reset aan de onderkant van het apparaat heeft ook geen zin, dat doet hetzelfde als de stroom eraf halen.

Ik weet dus ook niet of hij verbinding met internet heeft (verwacht van wel, aangezien hij het weer e.d. wel op kan halen). Ik verwacht inderdaad dat er software matig iets mist, dus als er nieuwe software erop geflashed kan worden zou dat het probleem oplossen verwacht ik. Ben benieuwd naar de reactie van een van de helpdesk medewerkers. Desnoods kunnen jullie mij vanavond bellen.

Edit: Weer e.d. kan wel opgehaald worden, dus internetverbinding lijkt het te doen
Reputatie 3
Badge
Ik zou even bellen en doorverwijzen naar bericht op forum. de moderators zullen het anders mogelijk missen en met dit weer is een thermosstaat wel nodig.
Bellen met Eneco zou ik ook doen, maar ze zullen Toon niet kunnen bereiken.
Door het ontbreken van de Systeem knop kan Toon toegang op afstand ook niet op AAN gezet worden door ts.
Als ik het nu zo inschat wordt het gewoon een nieuwe Toon.
Dus Eneco stuur de monteur er maar op af.
Badge
Even overleg gehad met de klantenservice, benieuwd wat de stappen zijn.
Ik zal wellicht de volgende keer maar niet meer updaten?
Hoi sandurtjuh,

We zijn natuurlijk razend nieuwsgierig en jij niet minder.
Hebben ze niet iets naders tegen je gezegd of moeten ze je melding eerst terugkoppelen met back-office?
Badge
Ja, ze gaan een ticket geloof ik, aanmaken voor het software team en zouden vandaag/morgen erop terugkomen.
Ben benieuwd 🙂
Ja, ze gaan een ticket geloof ik, aanmaken voor het software team en zouden vandaag/morgen erop terugkomen.
Ben benieuwd :)

Bedankt voor de terug koppeling.
Met deze temperatuur is dat wel belangrijk.
Overigens kan je wel de CV nog besturen met je Toon?
Reputatie 2
Badge +1
@sandurtjuh

Ik heb zojuist de collega gesproken met wie jij telefonisch contact hebt gehad. Ze zal vanmiddag contact met je opnemen om je Toon te vervangen. De defecte Toon zal door de ontwikkelaars onderzocht worden.
Reputatie 3
Badge
netjes geregeld eneco
Zo dat was te verwachten.
Goed afgedaan en deze kapotte Toon kan nu mooi een boel gegevens opleveren voor Quby waar Toon gebruikers ongetwijfeld weer profijt van kunnen hebben. 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd, hoe dit kan gebeuren.
Ik heb nog geen update, dus daar ben ik nu wel blij om.
Zou er tussentijds toch nog snel iets gewijzigd zijn, waardoor dit is veroorzaakt.
Wel zaak dat Eneco snel uitsluitsel geeft. Voorlopig maar even niet updaten met de nu uitgerolde versie?
Eigenlijk weten we toch al iets waarom het is ontstaan?
Dat schrijft ts toch in dit draadje.

De stroom tijdens een update eraf halen is altijd een doodzonde............
Nou eigenlijk weten we dat nog niet. De oorzaak niet, alleen de symptomen.
TS kreeg bij het starten van de update 3 schermen door elkaar heen. Waardoor is dat veroorzaakt?
Als je na 5 minuten wachten helemaal niets ziet gebeuren, behalve 3 schermen door elkaar heen, kan ik me voorstellen dat je probeert te resetten.
Het vervolg daarop is bekend.
Voor mij is nog onbeantwoord waarom Toon als je op de gebruikelijke wijze een update in gang stelt, 3 schermen door elkaar weergeeft en vervolgens hangt.
Daar ben ik benieuwd naar.
Oké zoals je het nu omschrijft ben ik het met je eens. 
Ongetwijfeld gaat Quby daar naar kijken. 
Men nu maar hopen dat Eneco dat aan ons op het forum terugkoppelt. 
Reputatie 3
Badge
Dat zou leuk zijn. Dit forum levers Eneco soms dus meer werk op omdat wij veel willen weten, maar doordat ze ons veel vertellen worden wij weer een verlengstuk van de moderators. Dus @eneco, graag jullie terugkoppeling wanneer er duidelijkheid is. 🙂
Badge
Ja, Eneco, bedankt. Ik wacht nu inderdaad op het telefoontje wanneer ze hem komen vervangen.
Gelukkig kan ik nog wel de temperatuur aanpassen.

Ik ben ook benieuwd hoe dat zou kunnen inderdaad. Ik drukte op Update en toen zag ik een aantal schermen / instellingen door elkaar heen. Ik dacht, laat het maar even staan zo, kijken wat er gebeurd. Maar na een paar minuten inderdaad stroom eraf gehaald. Ik verwacht dus dat hij ondertussen wel de update heeft binnengehaald en opnieuw aan het installeren is geslagen, maar daar zag ik dus geen terugkoppeling van helaas. 

Lijkt me trouwens niet dat dit aan de nieuwe versie ligt, of wel? Eerder aan de vorige versie waar Toon op draaide. Maar goed, voor mij een raadsel, ben blij dat Eneco zo snel mogelijk een nieuwe komt plaatsen. Top!

Volgende keer maar eerst afwachten wat ze hier op het forum zeggen van updates, voordat ik ooit een nieuwe ga installeren 🙂
Interessant issue! Als ik dit alles lees is het toch verd.omd jammer dat die USB poort er voor spek en bonen op zit. Je zou dan voor een update eerst je oude firmware kunnen saven naar een USB stick. Na zo'n mislukte update is het dan wellicht nog wel mogelijk vanaf de USB de oude firmware terug te zetten. Mits uiteraard er niet teveel overhoop gehaald is in de geheugenbanken van de Toon!