Uitlezen verbruik slimme stekker | Eneco Community
beantwoord

Uitlezen verbruik slimme stekker

• 23 augustus 2015
  • 17 reacties
  • 1189 Bekeken

Badge
Ik wil monitoren waar ons hoge energie verbruik vandaan komt, en zo heb ik de slimme stekker tussen de koel/vries combinatie gedaan.

Echter zie ik in het overzicht geen waarde in kw of euro staan alleen een - zo weet ik nog niet wat het verbruik is na 1 dag, zodat ik kan uitrekenen wat dat ding op jaarbasis verbruikt.

En of het loont om een nieuwe koel/vriezer aan te schaffen.

Wat gaat er fout dat ik geen waarde zie
icon

Beste antwoord door Brandje 23 augustus 2015, 19:52

Als de slimme stekker niet goed werkt, dan zou ik de slimme stekker verwijderen en opnieuw aanmelden.

Heb je ook dit gelezen:
https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/slimme-stekker-meet-0watt-maar-schakelt-via-toon-9016
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

17 Reacties

Als de slimme stekker niet goed werkt, dan zou ik de slimme stekker verwijderen en opnieuw aanmelden.

Heb je ook dit gelezen:
https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/slimme-stekker-meet-0watt-maar-schakelt-via-toon-9016
Badge
Hoi Brandje, dank je voor de reply, stekker is gereset en nu gaan we kijken of het wel wordt aangegeven.

Het gekke is overigens ook dat toen de stekker gewoon op de plank lag dat hij elke dag 0.10 kwh registreerde, is toch knap als hij niet in stopcontact zit.

Nu maar hopen dat we de boosdoener kunnen vinden in het stroom verbruik.
Graag gedaan en laat je bevindingen even weten!
Reputatie 5
Badge +3
Hallo M. van de Ven,

Werkt de stekker nu wel goed en heb je al iets ontdekt?

Ik heb overigens je bericht verplaatst naar het topic 'Storing en problemen' onder Toon, zodat het op de juiste plek staat binnen het forum.

Groet, Kelly
Badge
Hallo Brandje, nee krijg nog steeds geen verbruik te zien, stekker is gereset, opnieuw bij toon aangemeld, maar blijf bij stekker het - zien als totaal verbruik ik zie wel dat hij verbruik meet. Maar als ik bij stroom verbruik kijk en dan op dagen selecteer zie ik niets.

Of ik doe iets verkeerd of er is iets mis met de stekker.
Als je op een dag naar het stroomverbruik kijkt, moet je stekker wel via het menu inschakelen.
Kijk je naar de stekker op de smartphone of op een tablet?
Je ziet dan dit bv:

Badge
Ja dat zie ik allemaal op mijn tablet bij het stroomverbruik uren zie ik als ik detail stekker toevoeg het lijntje met verbruik van de stekker. Echter bij stroomverbruik dagen , en dan na toevoegen detail stekker zij ik -.

Wel zie ik van die dag het totaal kwh verbruik maar niet van mijn stekker.
Hallo Brandje, nee krijg nog steeds geen verbruik te zien, stekker is gereset, opnieuw bij toon aangemeld, maar blijf bij stekker het - zien als totaal verbruik ik zie wel dat hij verbruik meet. Maar als ik bij stroom verbruik kijk en dan op dagen selecteer zie ik niets.

Of ik doe iets verkeerd of er is iets mis met de stekker.

Misschien is het nog te vroeg; je hebt immers de slimme stekker pas aangesloten.
Er dient dus nog data gegenereerd te worden.
Ik zou een paar dagen afwachten.
Badge
Okay, gaan we een paar dagen wachten , en kijken of er dan wel iets zichbaar wordt. Ik weet niet hoe dit bij andere gebruikers is, of die ook pas na een paar dagen het verbuik kregen te zien. Immers bij het overzicht uren is er wel een grafiek zichtbaar, dus zou je zeggen dan moet hij ook een totaal verbuik laten zien.

Maar we gaan het zien of er over een paar dagen wel een totaal verbruik per dag te zien is op de stekker.
Badge
We hebben het nu door, de volgende dag krijg ik te zien wat het totaalverbruik van het apparaat is geweest wat op de stekker is aangesloten.

Dus nu elk apparaat monitoren om erachter te komen welk apparaat de boosdoener is.
Hoi,
Ik lees in deze antwoorden dat ik moet kunnen zien wat het verbruik van een apparaat was dat aangesloten is op een slimme stekker. Bijvoorbeeld de afgelopen dag of de afgelopen week.
Maar ik zie die optie nergens terug, zowel niet op de Toon zelf maar ook niet in de Toon app of Eneco app.
Ik zie alleen maar het actuele verbruik. En daar heb je met bijvoorbeeld een koelkast niets aan want die verbruikt alleen stroom als de motor draait. Zo ook voor een waterbed.
Ik belde met de klantenservice van Eneco en die zeiden zojuist: je kunt alleen het actuele verbruik zien en niet de historie.
Als dat zo is dan vind ik dat een ernstige tekortkoming van de slimme stekker in combinatie met de Toon.
Maar misschien kan iemand me vertellen dat het toch kan en dat ik gewoon niet op de juiste plek kijk.
Alvast bedankt
Hoi,
Ik lees in deze antwoorden dat ik moet kunnen zien wat het verbruik van een apparaat was dat aangesloten is op een slimme stekker. Bijvoorbeeld de afgelopen dag of de afgelopen week.
Maar ik zie die optie nergens terug, zowel niet op de Toon zelf maar ook niet in de Toon app of Eneco app.
Ik zie alleen maar het actuele verbruik. En daar heb je met bijvoorbeeld een koelkast niets aan want die verbruikt alleen stroom als de motor draait. Zo ook voor een waterbed.
Ik belde met de klantenservice van Eneco en die zeiden zojuist: je kunt alleen het actuele verbruik zien en niet de historie.
Als dat zo is dan vind ik dat een ernstige tekortkoming van de slimme stekker in combinatie met de Toon.
Maar misschien kan iemand me vertellen dat het toch kan en dat ik gewoon niet op de juiste plek kijk.
Alvast bedankt

De klantenservice heeft je dan op het "verkeerde"been gezet!
Je kan hier op het forum lezen hoe je de slimme stekkers uitleest!
Op Toon zie je alleen het momentane verbruik.
Op de App Toon op Tablet, daar zie je bij stroomverbruik de mogelijkheid om 1 of meerdere slimme stekkers aan te roepen, dan zie je het uur/week en maand enz verbruik.
Maar ook uiteraard het momentane verbruik!
is het niet mogelijk om de totaalstroom uit te lezen op je Mobiele telefoon app?( waarom sowieso niet op je toon?) ik had de stekker al in de hoek gegooid, maar als ik de totaalstroom van een apenraat van bv een dag/maand/jaar kan uitlezen, wil ik er juist meer hebben. maar voorlopig kan ik het nergens vinden
Hoi, Ik kreeg nadat ik er een mail aan Eneco voor had gestuurd antwoord dat het alleen zichtbaar is in de Eneco app op een tablet. Dat is een andere app dan die je op je smartphone kunt gebruiken.
Ik vind het sowieso belachelijk dat je het niet gewoon kunt zien via de website in je mijn eneco account.
Aha, ben ik volledig met je eens !! maar toch hartelijk dank voor je reactie, scheelt me weer wat frustratie met zoeken 😉
Aha, ben ik volledig met je eens !! maar toch hartelijk dank voor je reactie, scheelt me weer wat frustratie met zoeken ;-)

Zoeken was zo wie zo niet nodig, want 4 berichten terug in dit topic heb ik duidelijk uitgelegd hoe de vork in de steel zit!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen