U heeft geen live updates abonnement | Eneco Community

U heeft geen live updates abonnement

Ongeloof toen ik melding kreeg met de app aanloggen (u heeft geen live update abonnement), snel eneco bellen. Wat ik als klein probleem verwachten is een groot probleem geworden en is er nog steeds.
Na melding kon de dame me niet zo snel helpen en moest ze even navragen na 5 min weer aan de lijn zou ze morgen terug bellen!!@#$$%.
Ze belde me netjes terug om 11:30 met goed en slechte nieuws, ze wisten wat probleem was en konden herstellen. Echter de toon zou volledig gerest moeten worden
wat zou inhouden dat ik al mijn historie vanaf augustus vrig jaar kwijt ben. Bedankt Eneco ben hier boos over en de dame gaf wel aan dat probleem door eneco kwam, hier meteen brief over gevraagd dat ik bevestiging krijg ook aangegeven dat ik compasatie krijg van al die maanden dat ik wel 3,50 moet betallen. Uiteraad kon ze me dit niet beloven maar zou hier op terug komen. Uiteindelijk s mijn vriendin gebeld om Toon te resetten door medewerkster echter nu staat toon al 1,5 uur op sensoren worden ingeregeld. Kan nog steeds niet inloggen en ben hier erg boos over dat je juist na bijna een jaar histori heb opgeboud en echt kan gaan vergelijkenl, Wacht op reactie van Eneco over compesatie en brief want zo is toon een apperaat waat je geld kost en niks meer kan.

Een boze zwaar teleurgestelde gebruiker

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

21 Reacties

Goed dat je dit hier op het forum heb aangekaard.
Daar kunnen wij weer wat van leren. Erg vervelend dat je dus inderdaad een gigantische hoeveelheid historie kwijt bent.
Ik hoop dat je er qua compensatie uit komt met Eneco.

Wat inregelen betreft kan het soms lang duren, kijk het even aan.
Heb je wel verbinding met het service-center?
Je kan het inleren versnellen door nu een soft-reset te geven, waarbij je geen enkele verdere instelling kwijt raakt.
Reputatie 7
Badge +6
@Griffioen66,

Sorry voor het ongemak en vervelend dat het zo gelopen is.

Ik begreep van mijn collega dat zij net nog contact met je heeft gehad om het zo goed mogelijk af te handelen. Werkt de App inmiddels? Ook begreep ik dat de sensoren zijn ingeregeld en je het stroomverbruik al kan zien. Het gasverbruik is morgen zichtbaar.
De compensatie is besproken en daarmee hoop ik dat het de pijn wat verzacht wordt.

Nogmaals excuses. Mocht er in het vervolg wat zijn, dan staan we graag voor je klaar.
Het is nu 01:45 en werkt nog steeds niet de sensoren staan nu al 12 uur in te regelen 4 van de 5 branden nu. Maar kan nog steeds niet op mijn app en heb er weinig vertrouwen in.
Dus wat hieronder geschreven is klop dus niet sensoren zijn nog niet aktief. Ik kijk morgen ochtend of het werkt zo niet ben ik om 0800 de eerste die belt.

Krijg wel vanaf begin toon compensatie als goed is.

Nog steeds zwaar teleur gestelde gebruiker
Reputatie 4
Badge

Nog steeds zwaar teleur gestelde gebruiker
Ik weet bijna zeker dat dit goed opgelost voor je gaat worden, houd nog even moed dus.
Ongeloof maakt mij meester en ik weet dat ik moed moet houden maar dit tart elke beschrijving.

Net de helpdesk gebeld dat nog steeds niet werkte en weer blijft Eneco in gebreken het blijkt dat er weer een verkeerde code aan mijn toon is gehangen
en ik weer mijn toon complet moet resseten. Aangezien ik ook 5 dagen werk in de week  kan ik om 17:00 dit pas doen en had verzoek om mij terug te bellen.
Dit gaf zoveel problemen immers dit  moest dan aan een collega doorgegeven worden en je kan een case niet zomaar doorgeven, de vraag wat gebeurt er dan als je ziek word, blijft dan alles liggen was ze even stil. Het verzoek om mij terug te bellen om 17:00 was ook niet mogelijk ik moest zelf maar bellen, gaf nog aan dat dit de omgekeerde wereld is eneco blijft 2x in gebreken wat mij veel tijd kost en minste wat ze kunnen doen is mij even terug bellen. Ik wacht af of eneco het fatsoen heeft om mij terug te bellen om 17:00. Gelukkig heb ik het gesprek opgenomen voor mijn trainingsdoeleinde.

Een gebruiker die zwaar teleurgested blijft
Ongeloof maakt mij meester en ik weet dat ik moed moet houden maar dit tart elke beschrijving. Net de helpdesk gebeld dat nog steeds niet werkte en weer blijft Eneco in gebreken het blijkt dat er weer een verkeerde code aan mijn toon is gehangen en ik weer mijn toon complet moet resseten. Aangezien ik ook 5 dagen werk in de week kan ik om 17:00 dit pas doen en had verzoek om mij terug te bellen. Dit gaf zoveel problemen immers dit moest dan aan een collega doorgegeven worden en je kan een case niet zomaar doorgeven, de vraag wat gebeurt er dan als je ziek word, blijft dan alles liggen was ze even stil. Het verzoek om mij terug te bellen om 17:00 was ook niet mogelijk ik moest zelf maar bellen, gaf nog aan dat dit de omgekeerde wereld is eneco blijft 2x in gebreken wat mij veel tijd kost en minste wat ze kunnen doen is mij even terug bellen. Ik wacht af of eneco het fatsoen heeft om mij terug te bellen om 17:00. Gelukkig heb ik het gesprek opgenomen voor mijn trainingsdoeleinde. Een gebruiker die zwaar teleurgested blijft

Wordt net gebeld door eneco dat ik om 17:00 netjes gebeld zal worden (we gaan goede kant op)

en ik weer mijn toon complet moet resseten. 

Een gebruiker die zwaar teleurgested blijft

Kijk dat advies had ik je al veel eerder gegeven......................
en ik weer mijn toon complet moet resseten. Een gebruiker die zwaar teleurgested blijft Kijk dat advies had ik je al veel eerder gegeven......................

Brandje,

Uiteraad gelezen maar gisteren is dit ook gebeurt maar nu blijkt dus nadat ik gebeld heb de verkeerde code er achter zat en nu de juiste zeggen ze.
Prima. Ik had geen respons gehad vandaar. 
Je hebt dus nu de juiste code?
Dan kan je vanavond een nieuwe poging doen. 
Je zit kennelijk op je werk?
Prima. Ik had geen respons gehad vandaar. Je hebt dus nu de juiste code? Dan kan je vanavond een nieuwe poging doen. Je zit kennelijk op je werk?

Ja zit op het werk en ze bellen me om 17:00 uur het was aankant van eneco dat iets nog niet goed stond.
Oke, ik vermoedde het al!

Suc6 straks als je thuis bent en laat het ons even weten hoe het na het telefoontje is afgelopen.
Reputatie 7
Badge +6
@Griffioen66,

Jammer dat het gisteren nog niet opgelost was, maar ik ga er zeker vanuit dat dat vanmiddag wel gaat gebeuren wanneer mijn collega u terugbelt. Dan kan gelijk getest worden of de App dan ook weer werkt.
Het kost even wat moeite, sorry daarvoor maar uiteindelijk komt alles weer op zijn pootjes terecht.
Prima. Ik had geen respons gehad vandaar. Je hebt dus nu de juiste code? Dan kan je vanavond een nieuwe poging doen. Je zit kennelijk op je werk?

Brandje,

Ik heb geen code maar begrijp eneco heeft wel een code achter mijn toon zitten en daarom moet ik toon weer resetten en zij bellen mij om 17:00
Gelukt,

Afgelopen vrijdag ben ik netjes terug gebeld om 17:00 en na 30 min is het gelukt om mijn app weer te laten werken.
Ben er gelukkig mee al vind ik nog steeds erg jammer dat ik de history kwijt ben.
Nu nog even wachten voor compesatie die mij is toegezegd dan ben ik weer tevreden.
Bedankt voor de terugkoppeling!
Volgens de jaarrekening moet ik voor Live update "Toon" 14,35 euro betalen. 
Daar heb ik vragen overgesteld. Hierop is alleen geantwoord waarvoor ik 3,50 euro  p/mnd betaal. 
Maar dat wist ik al. !!! Ik vond 3,50 euro al veel voor zo'n speeltje.
Wat ik niet weet en niet begrijp waarom bovenop het maandelijkse bedrag een bedrag van 14,35 euro voor live update moet worden betaald.
Ik vraag mij af, heb ik iets gemist? 
Ik heb dan ook boos gereageerd en ben niet van plan extra te betalen voor een live update van "Toon.
Hebben meer mensen dit gezien op de jkaarrekening? En gaan zij daarmee accoord?
Ik ga er niet mee accoord. 
Ben benieuwd naar reacties, zowel van klanten als van Eneco
Reputatie 1
Badge +1
Daar heb ik vragen overgesteld. Hierop is alleen geantwoord waarvoor ik 3,50 euro p/mnd betaal.

Het is niet veel maar ook niet weinig, enenco rekent de ontwikkelingskosten door aan zijn klanten. Daarbij komen de serverkosten, admin kosten enz, alles bij elkaar opgetelt vind ik het bedrag niet gerechtvaardigt zeker niet als je het vanuit het oogpunt kijkt dat er nog best redelijk wat mis is binnen toon. Update die half gaar is, verbruikersstatussen die niet binnenkomen, slim en toon die qua verbruik best ver uit elkaar liggen enz.

Weer en file info laat ik terzijde want dat is mischien net 1/2 cent per toon p/m om dat door te geven.
Daar heb ik vragen overgesteld. Hierop is alleen geantwoord waarvoor ik 3,50 euro  p/mnd betaal. 
Wat ik niet weet en niet begrijp waarom bovenop het maandelijkse bedrag een bedrag van 14,35 euro voor live update moet worden betaald.
Ik vraag mij af, heb ik iets gemist? 
Ik heb dan ook boos gereageerd en ben niet van plan extra te betalen voor een live update van "Toon.
Hebben meer mensen dit gezien op de jkaarrekening? En gaan zij daarmee accoord?
Ik ga er niet mee accoord. 
Ben benieuwd naar reacties, zowel van klanten als van Eneco

Dan zou ik de jaarnota nog maar eens bekijken.
De prijs is €3,50 p/m niet meer en niet minder.
Morgen maar even afwachten als er een moderator reageert; die helpt je wel uit de droom.................
Reputatie 7
Badge +6
@Vaas40,

Welkom op het forum!
Graag geef ik je uitleg over de jaarnota en de kosten voor Toon. De abonnementskosten t.w.v. €14,35 geldt voor 4,1 maanden in jouw geval, vanaf plaatsing van Toon tot aan de jaarnota. Hierboven op betaal je niet nog eens extra abonnementskosten. Om dit bedrag goed inzichtelijk te krijgen op de jaarnota, hebben wij het op die manier genoteerd. Over een heel jaar zou daar €42,00 staan aan abonnementskosten.
Is het zo duidelijk en kan je wat met deze informatie?
Moderator Danielle,
Ik heb het begrepen en intussen is ook bekend dat voortaan op de jaarrekening "abonnement" Toon" word gebezigd en geen live update.
Dat was de verwarring. Dat heb ik van de klantenservice per email.
Dit is dus gesloten, dank. vriendelijke groerten
Hoi Danielle,

Wat is nu het juiste antwoord?
Dus hoe communiceert Eneco op de jaarnota de kosten van Toon?