Touchscreen en beeld ongelijk | Eneco Community
vraag

Touchscreen en beeld ongelijk

• 7 februari 2019
  • 5 reacties
  • 83 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 2 reacties
Aangezien het touchscreen van mijn Toon het niet meer deed, heb ik die vervangen door het touchscreen uit een andere Toon. Nu is het beeld op het scherm echter verschoven naar rechts. De stand-by knop zie ik bijvoorbeeld niet. Ondertussen werkt het touchscreen alsof het allemaal wel klopt. Voordeel: ik kan de stand-by knop dus wel bedienen. Nadeel: als ik ergens op wil drukken, moet ik dat dus links daarvan doen...
Mijn vraag is echter: (hoe) kan ik dit aanpassen? (hoe) kan ik ervoor zorgen dat het beeld naar links schuift, zodat het wel (weer) in overeenstemming is met het touchscreen?

5 Reacties

Lijkt mij een calibratiefoutje van je scherm.
Je hebt toch wel na constatering van dit weer even de stroom eraf gehad?
Zeker. De stroom is er af geweest... maar dat heeft het probleem niet verholpen.
Dan zal je toch in het hobby circuit moeten navragen wat de verdere mogelijkheden zijn.
Reputatie 6
Badge +3
Weet je zeker dat je de flatcables goed hebt aangesloten? Je kan de calibratie aanpassen als je root toegang tot je toon hebt maar ik heb het nog niet mee gemaakt dat het nodig is.
Tsja, voor zover ik het kan beoordelen zijn de flatcables goed aangesloten, maar hoe kan ik dat zeker weten? Feit is wel dat ik na constatering van de problemen ze nog een keer losgemaakt heb en ze opnieuw heb aangesloten.
Wellicht moet ik dus inderdaad via root toegang de calibratie (proberen) aan (te) passen? Maar hoe doe ik dat?

Reageer